1 Μαρ 2013

Προσφυγή του δήμου Νεάπολης-Συκεών στη Δικαιοσύνη κατά του ΟΑΣΘ

Απόφαση-ψήφισμα του δήμου Νεάπολης-Συκεών κατά του Οργανισμού για μη τήρηση των νόμων και δεσμεύσεών του, αλλά και συνολικά για τις ...
κακές υπηρεσίες που ταλαιπωρούν το επιβατικό κοινό

Στη Δικαιοσύνη με μηνυτήρια αναφορά κατά του ΟΑΣΘ αποφάσισε να προσφύγει ο δήμος Νεάπολης-Συκεών προκειμένου να αντιμετωπιστούν τα αλλεπάλληλα φαινόμενα των κακών υπηρεσιών συγκοινωνίας που προσφέρονται στο επιβατικό κοινό, ενώ παράλληλα ζητεί από τις ηγεσίες των συναρμόδιων υπουργείων να ασκήσουν τις δικές τους παρεμβάσεις για την επίλυση προβλημάτων που χρονίζουν και ταλαιπωρούν τους πολίτες.
Αφορμή της συζήτησης του θέματος στην τελευταία συνεδρίαση του Σώματος αποτέλεσε πρόσφατη απόφαση του ΟΑΣΘ να αποκαθηλώσει τις πέντε πληροφοριακές πινακίδες (τις λεγόμενες «έξυπνες στάσεις») από στάσεις στα όρια του δήμου, αρνούμενος να καταβάλλει, όπως υποχρεούται από τη νομοθεσία, τα τέλη που καθορίσθηκαν με απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου (5 Χ 50€ = 250 € ετησίως και για τις πέντε στάσεις!). Μάλιστα, ο Οργανισμός Συγκοινωνιών με ανακοίνωσή του επιχείρησε να «ενοχοποιήσει» το δήμο επιρρίπτοντας στη δημοτική αρχή τις ευθύνες για την απομάκρυνση των ηλεκτρονικών στύλων. Το γεγονός αυτό προκάλεσε την έντονη αντίδραση της δημοτικής αρχής, η οποία με αναλυτική απάντησή της έθεσε τον ΟΑΣΘ ενώπιον των ευθυνών του όχι μόνο για την απόφασή του να απομακρύνει τους πληροφοριακούς στύλους από τις στάσεις, αλλά για τη συνολική εικόνα των κακών υπηρεσιών που προσφέρει στους Θεσσαλονικείς.
«Πρόκειται για έναν πολιτικό εκβιασμό, για ένα παιχνίδι που παίζουν οι μεγαλομέτοχοι του ΟΑΣΘ σε βάρος των συμφερόντων της κοινωνίας και του επιβατικού κοινού, και οφείλουμε να υπερασπιστούμε τους συμπολίτες μας που ταλαιπωρούνται αφάνταστα. Ο ΟΑΣΘ εξελίχθηκε σε έναν αισχροκερδοσκοπικό οργανισμό που ενδιαφέρεται μόνο για την αύξηση των κερδών των μεγαλομετόχων, αγνοώντας ακόμη και τους νόμους του κράτους που οφείλει να σέβεται και να εφαρμόζει. Δεν μπορεί ένας κατ’ εξοχήν ιδιωτικός φορέας, που χρηματοδοτείται από το κράτος κι έχει εξασφαλισμένες τις αποδόσεις των μετοχών, να εφαρμόζει τέτοια πολιτική και να έχει την απαίτηση να διατηρεί εσαεί την κοινωνία σε καθεστώς ομηρίας, αντί να φροντίσει για την πιστή εκπλήρωση των υποχρεώσεών του για καλή συγκοινωνία στην πόλη μας, με συχνά δρομολόγια, σύγχρονα κι ασφαλή λεωφορεία και διευρυμένο δίκτυο για την κάλυψη των αυξημένων αναγκών του επιβατικού κοινού», τόνισε ο δήμαρχος Νεάπολης-Συκεών Σίμος Δανιηλίδης κατά την εισήγηση του θέματος στο Δημοτικό Συμβούλιο, το οποίο ενέκρινε με συντριπτική πλειοψηφία την έκδοση ψηφίσματος.
Υπέρ της πρότασης της διοίκησης τάχτηκε ο επικεφαλής της παράταξης «Έξω από τα Τείχη» Σωτήρης Σιωμάδης, όπως και σύμβουλοι της παράταξης «Δυναμική Ενότητα Πολιτών», διαχωρίζοντας πλήρως τη θέση τους από τον επικεφαλής Δημήτρη Ζιγκερίδη.
Ο τελευταίος χαρακτήρισε την υποχρεωτική από το νόμο επιβολή τέλους προς τον ΟΑΣΘ ως «παρανοϊκή απόφαση» και πριν την αποχώρησή του από την ψηφοφορία πρότεινε την καθιέρωση συμβολικού τέλους ενός ευρώ ανά στύλο, ενώ την πρόταση της δημοτικής αρχής καταψήφισε και η παράταξη της «ΛΑ.ΣΥ.» καταγγέλλοντάς τη για «λεονταρισμούς». «Για μια ακόμη φορά αποδεικνύεται ποιοι είναι με το λαό και την κοινωνία και ποιοι με τα συμφέροντα των μεγαλομετόχων...», απάντησε ο Σ.Δανιηλίδης, δίνοντας ιδιαίτερη έμφαση στους νόμους που πρέπει να εφαρμόζονται απαρέγκλιτα και τονίζοντας ότι «ο ΟΑΣΘ δεν μπορεί να έχει καμιά διακριτική μεταχείριση».

Το ψήφισμα
Αναλυτικά το ψήφισμα έχει ως εξής:
«Η νομοθεσία περί εσόδων των ΟΤΑ καθορίζει τις σχετικές υποχρεώσεις των δήμων για τις οποίες μάλιστα ο ν.3852/2010 θεσμοθετεί τον έλεγχο της κανονικής είσπραξής τους από το Ελεγκτικό Συνέδριο και προσδιορίζει τις συνέπειες που έχουν τα αρμόδια όργανα διοίκησης ή οι οικονομικές υπηρεσίες, εξαιτίας αδράνειας είσπραξης των θεσμοθετημένων εσόδων.
»Συνεπώς η ελλειμματική ή πλημμελής δράση των δήμων στον τομέα αυτό, καθώς επίσης και κάθε πράξη των οργάνων αυτών, με την οποία απεμπολείται το δικαίωμα είσπραξης θεσμοθετημένων εσόδων, στοιχειοθετούν αδράνεια είσπραξης εσόδων, η οποία δύναται να επιφέρει, πέραν του καταλογισμού και τις λοιπές προβλεπόμενες, από τη νομοθεσία, κυρώσεις και ποινές.
»Ο ν. 1080/80 στο άρθρο 3 αναφέρει για την επιβολή τέλους εις βάρος των χρησιμοποιούντων διαρκώς ή προσκαίρως πεζοδρόμια, οδούς, πλατείες και εν γένει κοινόχρηστους χώρους και το υπέδαφος αυτών.
»Το δημοτικό συμβούλιο Νεάπολης-Συκεών με απόφασή του καθορίζει κάθε χρόνο το ύψος των τελών χρήσης κοινόχρηστων χώρων. Στην απόφαση αυτή περιλαμβάνεται και η χρήση κοινόχρηστου χώρου για την τοποθέτηση ιστών πληροφόρησης του ΟΑΣΘ, με το συμβολικό τέλος των 50 € ετησίως
»Σημειώνεται ότι η ισχύουσα νομοθεσία (ν.2946/01, ν.3661/08, ΒΔ 24.9/58) προσδιορίζει με σαφήνεια τις περιπτώσεις και τους φορείς που απαλλάσσονται από δημοτικούς φόρους και τέλη. Στις περιπτώσεις αυτές δεν περιλαμβάνεται ο ΟΑΣΘ.
»Ο ΟΑΣΘ, αρνούμενος να εφαρμόσει τη νομοθεσία, αποφάσισε και προχώρησε στην αποξήλωση των πέντε ιστών πληροφόρησης που υπήρχαν στα διοικητικά όρια του δήμου, επιρρίπτοντας ταυτόχρονα, αυθαίρετα την ευθύνη στο δήμο.
»Το Δημοτικό Συμβούλιο Νεάπολης-Συκεών, έχοντας υπόψη και τις δεκάδες διαμαρτυρίες των συμπολιτών μας για την αδικαιολόγητη ταλαιπωρία τους εξαιτίας της αδιαφορίας του Οργανισμού και της κερδοσκοπικής πολιτικής που ασκεί:
1. Τονίζει πως ο ΟΑΣΘ δεν μπορεί να έχει καμία διακριτική μεταχείριση. Δεν μπορεί να έχει παράνομα προνόμια σε σχέση με τις υπόλοιπες επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στο δήμο μας. Όπως, λοιπόν, αυτές καταβάλλουν τα αντίστοιχα τέλη όταν χρησιμοποιούν κοινόχρηστο χώρο, έτσι οφείλει να κάνει και ο ΟΑΣΘ.
2. Θεωρεί επιβεβλημένη και υποχρεωτική την τήρηση της νομοθεσίας και απορρίπτει κάθε λογική μεροληψίας και εξαιρέσεων.
3. Καλεί τον ΟΑΣΘ να ανταποκριθεί στις υποχρεώσεις του, ικανοποιώντας την απαίτηση για καλές συγκοινωνίες, σύγχρονα και καθαρά λεωφορεία. Ο ΟΑΣΘ είναι ένας επιδοτούμενος από το κράτος οργανισμός και οι υποχρεώσεις του απέναντι στους πολίτες είναι απολύτως δεσμευτικές για τον ίδιο.
4. Απαιτεί:
• Την αναδιάρθρωση των λεωφορειακών γραμμών σύμφωνα με παλαιότερες προτάσεις που έχει καταθέσει ο δήμος και συγκεκριμένα την επέκταση των αστικών γραμμών Νο26 της Καλλιθέας και Νο18 της Διαδημοτικής, αντίστοιχη με της γραμμής Νο28.
• Τη διακοπή λειτουργίας του τέρματος της γραμμής Νο26 της Καλλιθέας στην οδό Παπαναστασίου στη Δ.Ε. Συκεών και την εξέταση του ενδεχόμενου τα λεωφορεία να κινούνται κυκλικά, ώστε η στάθμευση εκεί να μην προκαλεί μόνιμο κυκλοφοριακό κομφούζιο.
• Την επέκταση της λεωφορειακής γραμμής Νο 25 της Νεάπολης μέχρι τα Πεύκα.
• Τη δρομολόγηση νέων, σύγχρονης, αντιρρυπαντικής τεχνολογίας οχημάτων που θα εγγυώνται την ασφάλεια και την παροχή υψηλής ποιότητας υπηρεσιών στους επιβάτες, αποσύροντας άμεσα τα επικίνδυνα, κακοσυντηρημένα, παλιά και βρόμικα οχήματα
• Την κατάργηση της αυθαίρετης αφαίρεσης δρομολογίων από τις γραμμές που εξυπηρετούν το δήμο, που έχει ως συνέπεια τη μείωση της συχνότητας διέλευσης των λεωφορείων, με αποτέλεσμα να προκαλείται μεγάλη ταλαιπωρία του επιβατικού κοινού είτε περιμένοντας πολλή ώρα στις στάσεις είτε αναγκαζόμενο να υποστεί συνθήκες ασφυξίας εντός των γεμάτων λεωφορείων.
5. Καλεί τον ΟΑΣΘ να σταματήσει να παραπληροφορεί τους πολίτες προκειμένου να δικαιολογήσει την άρνησή του να εφαρμόσει το νόμο σχετικά με τη χρήση των κοινόχρηστων χώρων. Να σταματήσει να συκοφαντεί και να δυσφημεί το δήμο μας.

»Το Δημοτικό Συμβούλιο Νεάπολης-Συκεών εξουσιοδοτεί το δήμαρχο Νεάπολης-Συκεών να προβεί στις ακόλουθες ενέργειες:
1. Να αναδείξει το θέμα της κακής ποιότητας των αστικών συγκοινωνιών της Θεσσαλονίκης, θέτοντας το θέμα στα συλλογικά όργανα όλων των βαθμίδων της αυτοδιοίκησης
2. Να ζητήσει συνάντηση με το ΣΑΣΘ προκειμένου να θέσει όλα τα ζητήματα που σχετίζονται με τη λειτουργία του ΟΑΣΘ, τη μη τήρηση των υποχρεώσεών του και να καταθέσει εκ νέου τι προτάσεις για την αναδιάρθρωση ή επέκταση των λεωφορειακών γραμμών
3. Να προσφύγει στη δικαιοσύνη καταθέτοντας μηνυτήρια αναφορά
4. Να αποστείλει την απόφαση στα συναρμόδια υπουργεία»
 
Copyright © 2015 Taxalia Blog - Θεσσαλονίκη