..σε αυτό που αποκαλείται "προσβασιμότητα"
Η έρευνα θα καταγράψει και θα αναδείξει τα εκατοντάδες εμπόδια που βρίσκει ένα άτομο με μειωμένη κινητικότητα, αλλά και κάθε πολίτης, που επιχειρεί μια απλή καθημερινή μετακίνηση με τον πιο αυτονόητο τρόπο, δηλαδή περπατώντας. Το έργο θα λήξει με την υποβολή προτάσεων προς τους αρμόδιους κρατικούς φορείς με ιεραρχημένα έργα και ενέργειες για τη σταδιακή άρση του εχθρικού περιβάλλοντος και την “απελευθέρωση” των 150.000 Θεσσαλονικιών με προβλήματα κινητικότητας από τον σκληρό αποκλεισμό που υφίστανται σήμερα λόγω των συνθηκών στους δρόμους και τα πεζοδρόμια της εχθρικής προς τους πεζούς πόλης.
Πεζοδρόμια με ανεπαρκές πλάτος, ακυρωμένα από κολώνες, δένδρα, τραπεζοκαθίσματα και εμπορεύματα είναι η καθημερινότητα της πόλης. Υποδομές για τους τυφλούς ακυρωμένες και καταπατημένες, κλαδιά και καλώδια θανάσιμες παγίδες. Σημεία διαβάσεων πεζών χωρίς προστασία ούτε από την Πολιτεία, αφού δεν υπάρχει διαγράμμιση ούτε και αστυνόμευση της στάθμευσης, αλλά και χωρίς σεβασμό από τους οδηγούς. Πεζόδρομοι, χώροι υποτιθέμενης απόλυτης προστασίας του πεζού, με διερχόμενα δίκυκλα και παρκαρισμένα αυτοκίνητα. Αυτά και άλλα προβλήματα θα αναδειχθούν, καθώς και το σοβαρότατο έλλειμμα στην κυκλοφοριακή αγωγή των οδηγών, που εκφράζεται με την έλλειψη σεβασμού προς τον πεζό που βρίσκεται στο οδόστρωμα, την απερίσκεπτα γρήγορη οδήγηση και την κοινωνικά ανάλγητη στάθμευση.
Η οργάνωση “Αναπηρία Σήμερα” και η “Ένωση για τα Δικαιώματα των Πεζών” ευελπιστούν να συνδράμουν με αυτό το έργο στον εξανθρωπισμό της κυκλοφορίας στη Θεσσαλονίκη.
Φώτης Μπίμπασης