19 Μαρ 2013

Η βαριά μας βιομηχανία

Του Δημήτρη Γαρούφα
Δικηγόρου-πρώην προέδρου του Δ.Σ.Θ
Πριν χρόνια με επισκέφθηκε στο γραφείο μου πολιτικός από γειτονική χώρα συνοδευόμενος από συμπατριώτη του Ελληνικής καταγωγής για να ενημερωθεί για..
τη διαδικασία αγοράς ακινήτου σε περιοχή του Στρυμωνικού κόλπου. Είχε επισκεφθεί την περιοχή, του άρεσε πολύ, και του έκανε εντύπωση ότι η περιοχή είναι γεμάτη με αμυγδαλιές γι΄αυτό του ανέφερα ότι κατά την Ελληνική μυθολογία όταν επέστρεφε από τον Τροία ο γιός του Θησέα βγήκε με το καράβι στην παραλία της αρχαίας Αμφίπολης. Εκεί γνώρισε κι΄ ερωτεύθηκε την Φυλλίδα ,κόρη του βασιλιά Βισάλτη, και της υποσχέθηκε ότι αφού πάει στην Αθήνα θα επιστρέψει σε αυτήν..Αλλά ήρθε η άνοιξη κι΄ ο γιός του Θησέα δεν γύρισε ενώ η Φυλλίδα μάταια περίμενε στην ακρογιαλιά τον καλό της ..γι΄αυτό την λυπήθηκε ο Δίας και την μεταμόρφωσε σε αμυγδαλιά που μόλις περάσει ο χειμώνας ανθίζει περιμένοντας με χαρά τον καλό της…Κι΄ έτσι η μυθολογία έδινε την δική της ερμηνεία στο γεγονός ότι το κλίμα της περιοχής ευνοούσε την αμυγδαλοκαλλιέργεια…και γι΄ αυτό και σήμερα η περιοχή έχει χιλιάδες στρέμματα με αμυγδαλιές..
«΄Εχετε όμορφο κι΄ ευλογημένο τόπο», παρατήρησε ο επισκέπτης, « η κάθε πέτρα συνοδεύεται από ένα μύθο..αν τα προϊόντα σας τα προβάλλατε με τον μύθο που τα συνοδεύει κι΄ αν προβάλλατε την ιστορία κάθε περιοχής δεν χρειαζόταν τίποτα άλλο γιατί όλοι θα ήθελαν να δουν τα μέρη που έζησε ο Θουκυδίδης, που περπάτησε ο Μέγας Αλέξανδρος η ο Απόστολος Παύλος..»
Για μας που ζούμε σ΄ αυτό τον ευλογημένο τόπο η «βαριά μας βιομηχανία» είναι η ομορφιά του ,τα μνημεία και η ιστορία του. Τα 15 εκατομμύρια τουριστών ετησίως θα μπορούσαν να γίνουν 30 και μάλιστα με επισκέπτες υψηλού πολιτιστικού και οικονομικού επιπέδου και για όλο το χρόνο..Θα έπρεπε να γίνονται εκθέσεις σε συνεργασία με μεγάλα μουσεία του εξωτερικού, να προβάλλουμε σε ξένα ΜΜΕ τις παραστάσεις αρχαίου δράματος που παρουσιάζονται στους αρχαιολογικούς χώρους, την ομορφιά ,τα μνημεία και την ιστορία..΄Ετσι θα λύνονταν και το αγροτικό μας πρόβλημα με πραγματική παραγωγή για να καλύψει αυξημένες ανάγκες διατροφής των επισκεπτών ενώ η συστηματική διεθνής προβολή της πραγματικής ιστορίας θα θωράκιζε τη χώρα μας κι΄ από άλλες απόψεις…
Αν κάποτε συνειδητοποιήσουν πραγματικά οι ιθύνοντες ότι ο πολιτισμός είναι η βαριά μας βιομηχανία, αν αποφασίσουν να αξιοποιήσουν τα συγκριτικά πλεονεκτήματα της χώρας στο πλαίσιο εθνικής στρατηγικής , θα έπρεπε το Υπουργείο Πολιτισμού να είναι το «πρώτο τη τάξει» Υπουργείο και τότε μπορεί να ξεπερασθεί η μιζέρια του Ελλαδικού κράτους και να ακτινοβολεί ο Ελληνισμός.
*Δημοσιεύθηκε(17-3-13) στον «ΑΓΓΕΛΙΟΦΟΡΟ της Κυριακής».
 
Copyright © 2015 Taxalia Blog - Θεσσαλονίκη