Το θέμα της θαλάσσιας αστικής συγκοινωνίας, μιας θνησιγενούς κατά την άποψή μας (κακής) ιδέας, η οποία, εμπορικά θα αποτύχει παταγωδώς, αν εφαρμοστεί (πάντα κατά την εκτίμησή μας), απασχολεί ....
κάθε τρείς και λίγο τη Θεσσαλονίκη, δίνοντας χρόνο στους "αρμόδιους" που δεν έχουν καμία λύση στο κυκλοφοριακό (όχι γιατί είναι ανίκανοι ή κακοί άνθρωποι, αλλά γιατί δεν υπάρχουν λύσεις πιά!).
Η ιστορία όμως, ξεκινά, από ...το 1884, όπως μας ενημερώνει ο καλός φίλος του taxalia και γνώστης της ιστορίας της Θεσσαλονίκης Ν.Μήττας:
Την 12/5/1884 δίδεται στον Αχμέτ Χαμδή Μπέη (δημοτικό σύμβουλο) από τον Σουλτάνο, άδεια ιδρύσεως της πρώτης ατμοπλοϊκής εταιρείας, για να λειτουργήσει και η θαλάσσια συγκοινωνία μέσα στον Θερμαϊκό. Μέχρι τις αρχές της δεκαετίας λειτουργούσε η μετακίνηση με το βαποράκι ιδιαίτερα προς τις ακτές της Περαίας, το Μπαξέ Τσιφλίκι ( Νέοι Επιβάτες) & Αγία Τριάδα (σήμερα Δήμος Θερμαϊκού). Τα καραβάκια που έμειναν στην λαϊκή μνήμη με τα ονόματα ΛΕΥΚΗ (που είναι και στη φωτογραφία), ΠΟΣΕΙΔΩΝΑΣ , ΝΑΥΤΙΛΟΣ , ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ Ι & ΙΙ , ΕΥΔΟΚΙΑ κ.α.