21 Απρ 2013

Γιατί αυτό το τεράστιο γερμανικό μίσος εναντίον της Ελλάδας και Κύπρου;

Την -πιθανή- απάντηση στο ερώτημα δίνει ο αγαπημένος και έγκυρος οικονομολόγος, Βασίλης Βιλιάρδος (από e-mail αναγνώστη του)
Η ναυτιλία της Γερμανίας βούλιαξε από τον ανταγωνισμό των Ελλήνων και Κύπριων εφοπλιστών - οι οποίοι, μετά την καταστροφή, αγοράζουν πάμφθηνα τα καράβια τους.


Ολόκληρη το κείμενο...

(Της Μελίνας Καραπαναγιωτίδου από την Καρφίτσα)

Γερμανός Καπετάνιος: Θεωρείται σήμερα ως το πιο σύντομο ανέκδοτο με δύο λέξεις, το οποίο προκαλεί αυθόρμητα γέλια όχι μόνο στους διεθνείς ναυτιλιακούς κύκλους, αλλά σε ολόκληρο τον πλανήτη - ειδικά στους Αμερικανούς και στους Κινέζους ανταγωνιστές της βιομηχανίας της Γερμανίας

Το παρακάτω κείμενο μας απεστάλη με e-mail


"Οι καταθέτες πρέπει να πηγαίνουν τα χρήματά τους σε σίγουρες τράπεζες και όχι στο ρίσκο των υψηλών επιτοκίων".


Μετά τη δήλωση αυτή, 50.000 επιστολές στάλθηκαν στην Κύπρο από Γερμανικές τράπεζες, προτείνοντας στους καταθέτες άμεση μεταφορά των χρημάτων τους στον ασφαλή Γερμανικό οικονομικό παράδεισο!

Μου φάνηκε αρκετά παράδοξο το ότι, οι ισχυροί τραπεζίτες της Γερμανίας «ζητιανεύουν» καταθέσεις στον τραπεζικό «σκουπιδότοπο» του λεηλατημένου χρηματοπιστωτικού συστήματος της Κύπρου. Αναρωτήθηκα λοιπόν το εξής: "Εάν έχουν τόσο ανάγκη, μήπως δεν είναι ισχυροί;".

Έκανα μία έρευνα και θα εκπλαγείτε με τα αποτελέσματα της. Τελικά, οι Γερμανικές τράπεζες μπορεί να είναι πολλά, όμως μόνο για υγιείς κι ασφαλείς δεν φημίζονται! Οι περισσότερες τράπεζες τους είναι ουσιαστικά υπό κατάρρευση.

Η ναυαρχίδα του Γερμανικού συστήματος, η Deutsche Bank, χρειάζεται άμεσα 10 δις € για να ανακεφαλαιοποιήσει τη θυγατρική της στις Η.Π.Α. Έχει χορηγήσει τεράστια ποσά σε ναυτιλιακά δάνεια, τα οποία  είναι «σε καθυστέρηση» και η μόνη λύση - που έχει βρει - είναι να μεταθέτει την εξόφληση του κεφαλαίου και να κεφαλαιοποιεί τους τόκους έως ότου «σκάσουν» (Roll over)!

Ενώ λοιπόν είναι σε δυσμενή φάση - περισσότερο και από τη Lehman Brothers - η έκθεσή της σε ναυτιλιακά δάνεια είναι περίπου όσο το κούρεμα της Κύπρου: 6 δις ευρώ!  Μάλιστα έβγαλε στο σφυρί θυγατρικές της, αλλά κανείς δεν τις αγοράζει!

Όσο για τη δεύτερη μεγαλύτερη τράπεζα της Γερμανίας, την Commerzbank, καταρρέει σταθερά - όπως μου εξηγούσε χρηματιστής, ενώ φαίνεται από την πορεία της μετοχής της.

Όλα ξεκίνησαν από τη ναυτιλία.

Κάποιοι φωστήρες Γερμανοί οικονομολόγοι, σκέφτηκαν ότι, επειδή η χώρα τους κατασκευάζει αυτοκίνητα (και έχει βαριά βιομηχανία), μπορεί να ανταγωνιστεί τους Έλληνες και Κύπριους εφοπλιστές. Δημιούργησαν λοιπόν έναν τεράστιο στόλο με κοντέινερ και βγήκαν στη διεθνή αγορά μεταφοράς εμπορευμάτων.

Αυτά ξεκίνησαν τη δεκαετία του 1990 - όπου βρήκαν πρόθυμους τραπεζίτες να τους χορηγήσουν  τεράστια δάνεια, με τα οποία «μόλυναν» όλο το τραπεζικό τους σύστημα!

Ο οίκος Moody's εκτιμά ότι, η έκθεση των 10 μεγαλύτερων τραπεζών στη ναυτιλία ανέρχεται στα 98 δις € - γεγονός το οποίο εδώ και μερικούς μήνες έχει σημάνει κόκκινο συναγερμό τόσο στην κεντρική τράπεζα (Bundesbank), όσο και στην ομοσπονδιακή αρχή οικονομικής εποπτείας (BaFin).  

Tο ποσό αυτό είναι, σύμφωνα με τον Αμερικανικό οίκο αξιολόγησης, αθροιστικά υπερδιπλάσιο σε σχέση με την έκθεση των τραπεζών στα ομόλογα της Ελλάδας, της Ιταλίας, της Ιρλανδίας, της Πορτογαλίας, και της Ισπανίας. 

Ο Andreas Dombret μέλος του Δ. Σ. της κεντρικής τράπεζας της Γερμανίας προειδοποίησε το Φεβρουάριο ότι, η κρίση στη ναυτιλία θα τινάξει το τραπεζικό σύστημα στον αέρα.

Ήδη οι δύο μεγαλύτερες τράπεζες στη ναυτιλία, η HSH Nordbank και η Commerzbank, έχουν τεθεί κάτω από τη στενή εποπτεία τόσο της Bundesbank όσο και του BaFin. H Commerzbank το 2012 απορρόφησε την άλλη μεγάλη Γερμανική τράπεζα, τη Deutsche Shiffsbank και στη συνέχεια έκλεισε το ναυτιλιακό της κομμάτι - το οποίο αγωνίζεται μάταια να πουλήσει.


Και ενώ λοιπόν η κυρία Merkel με θράσος εξαγγέλλει πώς οι επενδυτές μέτοχοι, ομολογιούχοι και καταθέτες, πρέπει να χάνουν τα χρήματά τους - όταν οι τράπεζες πτωχεύουν - η HSH Nordbank, η οποία παραμένει στη ναυτιλία, αναγκάστηκε να ζητήσει και να λάβει κρατική βοήθεια ύψους 1,3 δις €.

Τη βοήθεια αυτή την έλαβε από το κρατίδιο Schleswig Holstein το οποίο είναι μέτοχός της -  έτσι ώστε να μην πτωχεύσει από τις κεφαλαιακές ανάγκες που προκύπτουν από τα επισφαλή δάνεια. Το μεγαλύτερο πρόβλημά τους είναι το KG Funds που διογκώθηκε την δεκαετία του 90 με τη ναυτιλία.

Οι αυστηροί Γερμανοί, οι οποίοι διαφημίζουν παντού τη δίκαιη φορολογική μεταχείριση, πρόσφεραν σε αυτά τα Funds αφορολόγητες επενδύσεις. Τις ημέρες  της ναυτιλιακής άνθησης, εκατοντάδες χιλιάδες Γερμανοί, με μεγάλη οικονομική επιφάνεια και ανάλογη ανοησία (γιατροί, δικηγόροι, επιχειρηματίες, μηχανικοί κλπ.), έσπευσαν να τοποθετήσουν εκεί χρήματα, έχοντας το πλεονέκτημα της μη φορολόγησης και των υψηλών αποδόσεων.

Τα Funds αυτά αγόρασαν και ναυπήγησαν εκατοντάδες πλοία σε υψηλές τιμές, λαμβάνοντας παράλληλα άφθονα δάνεια από τις Γερμανικές τράπεζες.

Όμως το 2008 η φούσκα των αξιών των πλοίων έσπασε ξαφνικά και από το 2009 η ναυτιλία μπήκε στην περιπέτεια της κρίσης.

Όλα αυτά τα πλοία σήμερα έχουν χάσει ακόμη και το 70% της αξίας τους - ενώ έχουν καταστρατηγήσει κάθε πρόβλεψη των δανειακών τους συμβάσεων. Είναι μία άνευ προηγουμένου καταστροφή, την οποία τα KG Funds αδυνατούν να  διαχειριστούν - επειδή δεν έχουν την τεχνογνωσία του εφοπλιστή. Τα πλοία τους βγήκαν στην αγορά για να πουληθούν, έτσι ώστε να συμμαζέψουν μέρος της ζημιάς τους.

Οι Έλληνες εφοπλιστές έκαναν πάρτι αγοράζοντας για ένα κομμάτι ψωμί πολλά από τα πλοία που έβγαλαν στο σφυρί οι Γερμανικές τράπεζες. Έτσι εξηγείται λοιπόν η κίνηση «του πνιγμένου που πιάνεται από τα μαλλιά του» - η ζητιανιά δηλαδή, με στόχο προς τους πελάτες των Κυπριακών τραπεζών.

Εξηγείται επίσης το γερμανικό μίσος εναντίον της Ελλάδας και Κύπρου, όπως και η άρνηση αλληλεγγύης. Η ναυτιλία της Γερμανίας βούλιαξε από τον ανταγωνισμό των Ελλήνων και Κύπριων εφοπλιστών - οι οποίοι, μετά την καταστροφή, αγοράζουν πάμφθηνα τα καράβια τους.

Μπορεί εμείς να διδαχθήκαμε πικρά τι σημαίνει δημοσιονομική σπατάλη, καθώς επίσης οι Κύπριοι τι σημαίνει υπερδιογκωμένος χρηματοπιστωτικός τομέας - αλλά πιο πριν οι Γερμανοί πήραν το δικό τους μάθημα.

Έμαθαν με τον πιο σκληρό τρόπο ότι, επειδή φτιάχνεις καλά αυτοκίνητα και ηλεκτρικές σκούπες, δεν μπορείς να ανταγωνισθείς τους Έλληνες και Κύπριους εφοπλιστές, οι οποίοι κυριαρχούν στις παγκόσμιες θάλασσες 3000 χρόνια!

Παρασκευή, 19 Απριλίου 2013



 
Copyright © 2015 Taxalia Blog - Θεσσαλονίκη