10 Μαΐ 2013

72% των επαγγελμάτων απελευθερώθηκαν

Γράφει ο Σωτήριος Καλαμίτσης
Τάδε έφη Στουρνάρας. Δεν διευκρίνισε ποιά ήταν τα επαγγέλματα που απελευθερώθηκαν και σε τί συνίσταται η απελευθέρωση.
Εγώ παίρνω για παράδειγμα το επάγγελμά μου. Μέχρι το 2010 για να παραστώ σε αστική δίκη εκτός Αττικής, όφειλα να...
έχω μαζί μου και κάποιο τοπικό δικηγόρο για να με «νομιμοποιήσει». Αυτό προέβλεπε ο νόμος για να μην εκμεταλλεύονται τη δικηγορική ύλη οι δικηγόροι των μεγάλων αστικών κέντρων εις βάρος των συναδέλφων της επαρχίας. Περίεργο και συντεχνιακό φάνταζε. Αυτό καταργήθηκε στα πλαίσια της απελευθέρωσης. Άρα μπορώ να πάω π.χ. στο Πρωτοδικείο Θεσσαλονίκης με το αεροπλάνο, να καταθέσω την αγωγή και να επιστρέψω αυθημερόν, αφού θα έχω δώσει εντολή σε δικαστικό επιμελητή να επιδώσει την αγωγή.
Εάν πρόκειται για δίκη, όπου οφείλω να καταθέσω προτάσεις προ 20 ημερών, ξαναπαίρνω το αεροπλάνο, καταθέτω στις προτάσεις και επανέρχομαι στη βάση μου αυθημερόν. Σε 5 ημέρες ξαναπαίρνω το αεροπλάνο για να πάω να καταθέσω προσθήκη-αντίκρουση. Καταθέτω την προσθήκη και επανέρχομαι αυθημερόν. Την ημέρα της δίκης πηγαίνω με το αεροπλάνο, γίνεται η δίκη, αν δεν αναβληθεί λόγω ωραρίου, και επιστρέφω. 
Μετά από 4 ημέρες ξαναπαίρνω το αεροπλάνο για να πάω στη Θεσσαλονίκη να πάρω τα πρακτικά της δίκης και να κάνω σχολιασμό των καταθέσεων των μαρτύρων. Παίρνω τα πρακτικά και επανέρχομαι αυθημερόν αεροπορικώς. 
Μετά από 4 ημέρες ξαναπαίρνω το αεροπλάνο και πηγαίνω στη Θεσσαλονίκη, όπου καταθέτω σχολιασμό των καταθέσεων των μαρτύρων και ξαναπαίρνω το αεροπλάνο για να επιστρέψω στη βάση μου. 
Έχω, δηλαδή, κάνει έξη αεροπορικά ταξίδια που κοστίζουν αρκετό χρήμα και απώλεια ωρών, για τα οποία ασφαλώς και χρεώνω τον πελάτη. 

Πριν από τη μεγαλοφυά αυτή μεταρρύθμιση τί έκανα; Συνεργαζόμουν με ένα τοπικό δικηγόρο, στον οποίον έστελνα ή μου έστελνε τα απαραίτητα, εκείνος τα κατέθετε και την ημέρα της δίκης έπαιρνε την κατώτατη αμοιβή που όριζε ο Κώδικας Δικηγόρων. Πολύ φθηνότερα για τον πελάτη. Τί κάνω σήμερα; Ό,τι έκανα και πριν. Συνεργάζομαι με ένα ντόπιο δικηγόρο, ο οποίος και αμείβεται από τον πελάτη μου, ώστε να μην επιβαρύνεται τόσο πολύ με τα δικά μου πήγαιν’ έλα. Φθηνότερα του έρχεται. Εκπληκτική δεν είναι η απελευθέρωση;

Επίσης, όρισαν τα Μνημόνια ότι δεν υπάρχει πλέον κατώτατη δικηγορική αμοιβή οριζόμενη από τον Κώδικα. Λέει π.χ. ο Κώδικας ότι πρέπει να πάρω € 300 ως αμοιβή; Συμφωνώ € 100 για να είμαι ανταγωνιστικός. Αλλά για να δεχθεί η Εφορία ότι εγώ εισέπραξα μόνον € 100, πρέπει να υπογράψω ειδική συμφωνία με τον πελάτη, αντίγραφο της οποίας οφείλω να υποβάλω στην Εφορία. Αλλά ακόμη και αν εγώ εισέπραξα € 100, πρέπει να πληρώσω στον Σύλλογό μου 12% επί του ποσού των € 300 [για το Ταμείο μου, για φόρους υπέρ τρίτων κ.λπ.] και όχι επί των € 100.

Ας μη μιλήσω για την επιβάρυνση των δικηγορικών αμοιβών με ΦΠΑ που έχει στείλει στα τάρταρα τη δικηγορική ύλη. Μόνον που ακούνε οι πελάτες 23% επί της αμοιβής, προτιμούν να μη διεκδικήσουν τις απαιτήσεις έναντι τρίτων ή να μην πάνε με δικηγόρο σε ποινικό δικαστήριο για πλημμέλημα. Αυτός είναι και ο λόγος που τα Πλημμελειοδικεία τελειώνουν πολύ γρήγορα το πινάκιο και αποφεύγονται οι αναβολές λόγω ωραρίου των γραμματέων. Αν η επιτάχυνση απονομής ποινικής Δικαιοσύνης επιτυγχάνεται με την παράσταση των κατηγορουμένων άνευ δικηγόρου λόγω οικονομικής στενότητος, τότε και αυτή η ιδέα είναι μεγαλοφυής στη σύλληψή της.

Με τόσα Μνημόνια και κάθε φορά που παίρνω ταξί, «ανεβαίνει» η σημαία με € 3,20 ελάχιστη χρέωση. Γιατί δεν έχει καταργηθεί η σημαία στα ταξί, ώστε να γίνουν πιο ανταγωνιστικά τα προϊόντα μας, ενώ σκίζονται οι αναρχοαριστεροαυτόνομοι να καταργηθεί η σημαία στα Δημόσια κτήρια;

Παρακαλώ τους αναγνώστες του ιστολογίου τούτου που ασκούν ελευθέριο επάγγελμα να μεταδώσουν την εμπειρία τους από την απελευθέρωση του δικού τους επαγγέλματος. Συγκεντρώνοντας όλες τις σχετικές πληροφορίες, θα μπορέσουμε να δούμε ποιες μεταρρυθμίσεις έφεραν στον τόπο οι κυβερνώντες στην τετραετία 2009-2013, ώστε να μας απονέμουν τα εύσημα η κ. Μέρκελ και ο κ. Σόιμπλε.

Σωτήριος Καλαμίτσης

Φίλος του γιατρού Γωγούση

 
Copyright © 2015 Taxalia Blog - Θεσσαλονίκη