πρόταση του εκδότη ΑΝΤΩΝΗ ΜΑΛΛIΑΡΗ
Ενόψει των τετραήμερων εκδηλώσεων για τον τουρισμό που διοργάνωσε το Επαγγελματικό επιμελητήριο, σε συνεργασία με το δήμο Θεσσαλονίκης παίρνουμε την ευκαιρία να ..
καταθέσουμε κάποιες σκέψεις μας που αφορούν την ανάπτυξη του τουρισμού στην πόλη μας, ελπίζοντας πάντα ότι κάποιοι αρμόδιοι θα τις εξετάσουν.
Παρόλο που καταβάλλονται κάποιες προσπάθειες, από τη δημοτική αρχή,για την τουριστική προβολή της Θεσσαλονίκης, αυτό όπως αποδεικνύεται, δεν αρκεί για την αύξηση των επισκεπτών στην πόλη.
Ένα τετραήμερο Φεστιβάλ ή κάποιες άλλες περιοδικές εκδηλώσεις, που εύκολα ξεχνιούνται, δεν καλύπτουν το τεράστιο κενό, στο θέμα τουρισμού, που υπάρχει στη Θεσσαλονίκη. Όπως μάλιστα είδαμε,
ακόμη και η περιβόητη επιτροπή τουρισμού που συνέστησε ο δήμος, με σκοπό την προσέλκυση επισκεπτών, δεν έφερε (τουλάχιστον μέχρι σήμερα) κανένα αποτελέσματα. Παρ' όλες τις επισκέψεις στο Ισραήλ
και τις δημόσιες υπεραισιόδοξες προσκλήσεις, οι επισκέπτες που προέρχονται από εκεί μειώθηκαν αντί να αυξηθούν, απόδειξη ότι ο τουρισμός δεν γίνεται με ευχολόγια
Τα «Πολιτισμικά» έχουν προτείνει σειρά ενεργειών, που έπρεπε να γίνουν εδώ και χρόνια για τη βελτίωση της εικόνας που παρουσιάζει η πόλη μας, από αισθητικής πλευράς τουλάχιστον, αλλά δυστυχώς δεν
εισακουστήκαμε. Οι ιδέες που καταθέτουμε δεν είναι πρωτότυπες, δεν διεκδικούμε την πατρότητά τους, ούτε επιθυμούμε να μας βραβεύσουν ως καινοτόμους. Είναι πρακτικές και τις έχουν ακολουθήσει άλλες Ευρωπαϊκές Πόλεις και μάλιστα με επιτυχία.
Σήμερα καταθέτουμε άλλη μια πρόταση, που αναφέρεται στο ζωντάνεμα» του Θερμαϊκού Κόλπου και στη μετατροπή του σε έναν
τόπο τουριστικής, οικονομικής και πολιτισμικής ανάπτυξης για την περιοχή. Για να γίνει αυτό πρέπει να αρθούν τα γραφειοκρατικά εμπόδια για τη θαλάσσια συγκοινωνία στην περιοχή και να δρομολογηθούν καραβάκια για την εξυπηρέτηση του κοινού. Πιστεύουμε, ότι μεγάλος αριθμός πολιτών θα κάνει χρήση αυτού του μέσου, γιατί εκτός από βόλτα αναψυχής, θα βοηθούσε στην αποσυμφόρηση της κυκλοφορίας της πόλης, αφού θα εξυπηρετούσε και για τη μεταφορά των επιβατών στις εργασίες τους.
Εκτός από τα καραβάκια, είναι ανάγκη να δημιουργηθούν μαρίνες, για τη φιλοξενία τουριστικών σκαφών, η ύπαρξη των οποίων θα βοηθήσει στην αύξηση των επισκεπτών στην πόλη, δημιουργώντας
έναν ακόμη πόλο έλξης για εγχώριους και ξένους τουρίστες.
Η επαναδρομολόγηση καραβιών στο Θερμαϊκό Κόλπο ακούγεται από το 1985 και το μόνο που είδαμε από τότε, είναι συσκέψεις επί sυσκέψεων, μελέτες επί μελετών, εξαγγελίες επι εξαγγελιών και στην ουσία, τίποτε. Ακόμη και τελευταία ακούσαμε ότι προχωράει η θαλάσσια
αστική συγκοινωνία, αλλά μετά από τόσες διαψεύσεις, είναι επόμενο να είμαστε δύσπιστοι. Όσο για τις μαρίνες... αυτές «ναυάγησαν» στα γραφεία των αρμοδίων.
Επιτέλους, ας ξεφύγουμε από τα λόγια και ας περάσουμε στην πράξη. Εάν δεν μπορεί η δημοτική αρχή και οι άλλοι αρμόδιοι να υλοποιήσουν ένα σχέδιο «ζωντανέματος» του Θερμαϊκού Κόλπου, ας παραχωρήσει σε ιδιώτες επενδυτές (με αντιπαροχές) την ευθύνη αυτού του εγχειρήματος. Η πόλη και η οικονομική κατάσταση της χώρας δε δικαιολογούν άλλες
καθυστερήσεις.