20 Μαΐ 2013

Διαρκείς ενοχλήσεις από εταιρείες τηλεπικοινωνιών

Παρατηρείται το τελευταίο διάστημα το φαινόμενο, κατά το οποίο εταιρείες τηλεπικοινωνιών να ενοχλούν τηλεφωνικά τους πολίτες, κάνοντάς τους δήθεν συμφέρουσες οικονομικές προτάσεις για μειώσεις των παγίων και των λογαριασμών τους με διάφορες προσφορές, αμφίβολης αλήθειας και
αξίας. Όπως σημειώνει η Αρχή Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων οι εταιρείες ανταλλάσσουν καταλόγους προσωπικών στοιχείων συνδρομητών μεταξύ τους και στη συνέχεια τους τηλεφωνούν επιμένοντας αδιάκριτα μέχρι να πετύχουν τον σκοπό τους, ακόμη κι όταν ο πολίτης τους απαντήσει ευγενικά ότι δεν ενδιαφέρεται για την προσφορά, οι υπάλληλοι συνεχίζουν προκλητικά να μιλάνε, αγνοώντας τον.
Παραβλέποντας και παραβιάζοντας τον νόμο, ενοχλούν τηλεφωνικά τους πολίτες, ακόμη και σε ώρες ακατάλληλες ενώ πολλές φορές αποκρύπτουν τον αριθμό από τον οποίο καλούν. Μάλιστα, παρά το γεγονός ότι η πλειοψηφία των πολιτών ζητά να μην δέχεται τέτοιου είδους κλήσεις, οι εταιρείες παρανόμως δεν ικανοποιούν το δίκαιο και δικαιολογημένο αίτημα και επιμένουν να τους τηλεφωνούν.
Ειδικότερα, σύμφωνα με το άρθρο 11 παρ. 2 του ν. 3471/2006: «Δεν επιτρέπεται η πραγματοποίηση μη ζητηθεισών επικοινωνιών με ανθρώπινη παρέμβαση (κλήσεων) για τους ανωτέρω σκοπούς, εφόσον ο συνδρομητής έχει δηλώσει προς τον φορέα παροχής της διαθέσιμης στο κοινό υπηρεσίας ότι δεν επιθυμεί γενικώς να δέχεται τέτοιες κλήσεις. Ο φορέας υποχρεούται να καταχωρίζει δωρεάν τις δηλώσεις αυτές σε ειδικό κατάλογο συνδρομητών, ο οποίος είναι στη διάθεση κάθε ενδιαφερομένου».
Μάλιστα, όπως πληροφορούμεθα, στην επίσημη ιστοσελίδα της Αρχής Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα, αναφέρεται σχετικά με τον συγκεκριμένο νόμο ότι: «Η Αρχή ερμηνεύοντας τις διατάξεις της παρ. 2 του άρθρου 11 του ν. 3471/2006 υπό το φως του αντίστοιχου άρθρου 13 της Οδηγίας 2002/58/ΕΚ έκρινε ότι προς το συμφέρον του αποδέκτη μη ζητηθείσας επικοινωνίας θα πρέπει αυτή να πραγματοποιείται κατόπιν συγκατάθεσης του αποδέκτη ανεξαρτήτως του χρησιμοποιούμενου μέσου. Συνεπώς, απαιτείται συγκατάθεση του αποδέκτη για τις τηλεφωνικές κλήσεις, τα μηνύματα μέσω κινητού τηλεφώνου και τις υπόλοιπες κατηγορίες αυτοματοποιημένης επικοινωνίας που πραγματοποιούνται για διαφημιστικούς σκοπούς».
Επειδή, σύμφωνα με τα ανωτέρω, οποιαδήποτε τηλεφωνική ενόχληση με σκοπό την εμπορική προώθηση προϊόντων ή υπηρεσιών χωρίς την ρητή συγκατάθεση του καταναλωτή απαγορεύεται.
Επειδή παρά την ύπαρξή του ο νόμος δεν τηρείται ούτε ελέγχεται η εφαρμογή του από κάποιον φορέα αλλά ούτε και δεοντολογικά και ως υποχρεούνται τηρείται από τις εταιρείες τηλεπικοινωνιών.
Επειδή οι εταιρείες τηλεφωνούν αδιακρίτως και εξακολουθητικώς σε χιλιάδες πολίτες, κάνοντάς τους αμφίβολες εμπορικές προτάσεις και προσπαθώντας να τους δελεάσουν, πλανώντας τους ίσως για μειώσεις λογαριασμών μεσούσης της οικονομικής κρίσεως.

Ερωτάται ο Υπουργός Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας, Υποδομών, Μεταφορών & Δικτύων:

1) Έχουν δικαίωμα οι εταιρείες τηλεπικοινωνιών να κατέχουν καταλόγους με τα προσωπικά στοιχεία επικοινωνίας πολιτών και να τους ενοχλούν εξακολουθητικώς, οποιαδήποτε ώρα και στιγμή;
2) Είναι το Υπουργείο αρμόδιο για την εφαρμογή και τήρηση του νόμου; Ή μήπως θα πρέπει οι πολίτες να ανταλλάσσουν αλληλογραφία με τις Ανεξάρτητες Αρχές, οι οποίες, σύμφωνα με τα όσα πληροφορούμεθα, δεν φαίνεται να πράττουν κάτι υπέρ των δικαιωμάτων του πολίτη, τουλάχιστον στον συγκεκριμένο τομέα;


Αθήνα, 20 Μαΐου 2013
Ο Ερωτών Βουλευτής
Βύρων Γ. Πολύδωρας
ΝΔ – Β΄ Αθηνών
 
Copyright © 2015 Taxalia Blog - Θεσσαλονίκη