6 Ιουν 2013

Τουρισμός και υποκρισία

Τον τελευταίο καιρό η Θεσσαλονίκη έχει διχαστεί στους υπερασπιστές και τους πολέμιους του gay parade.

Πρόκειται για μια ανόητη συζήτηση.


Του Χρήστου Μάτη / δημοτικός σύμβουλος Θεσσαλονίκης – Επικεφαλής της παράταξης ΕΝΕΡΓΟΙ ΠΟΛΙΤΕΣ- Οικολογία στην Πράξη


Διότι ουδείς σε αυτή την χώρα χρειάζεται άδεια για να κάνει μια δημόσια εκδήλωση. Αρκεί να σέβεται το δημόσιο χώρο και τη λειτουργικότητα της πόλης και των κατοίκων της. Να μην κλείνει δρόμους πχ όταν δεν χρειάζεται να τους κλείσει.

Αυτό το δικαίωμα δεν το στερείται κανένας, ούτε το παραχωρεί κανένας. Είναι σύμφυτο με το πολίτευμα μας.
Όπως κανένας δε στερείται το δικαίωμα επιλογής ερωτικού συντρόφου εφόσον δεν χρησιμοποιεί βία.
Δικαιούνται λοιπόν να διοργανώσουν μια δημόσια εκδήλωση όσοι πολίτες επιλέγουν να έχουν ερωτικό σύντροφο από το ίδιο φύλο, κοινωνική ομάδα η οποία βιώνει κοινωνική απαξίωση και έχει υποστεί διώξεις για αυτή την επιλογή.

Οι αρχές υποχρεούνται να διασφαλίσουν ότι δεν τίθενται εμπόδια στην άσκηση του δικαιώματος τους.
Στη Θεσσαλονίκη, η διοίκηση του δήμου επέλεξε να διοργανώσει η ίδια το Thessaloniki pride στις 14 και 15 Ιουνίου 2013 προσπαθώντας να μην χαλάσει την καρδιά κανενός.

Διαβάζοντας προσεκτικά την εισήγηση με βάση την οποία ελήφθη η απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου για τη διοργάνωση, είναι απίθανο να κατανοήσει ο αναγνώστης ότι πρόκειται για την εκδήλωση η οποία εντάσσεται στον κύκλο των εκδηλώσεων gay parade που γίνονται σε πολλές πόλεις του κόσμου.

Η λέξη gay αναφέρεται δύο φορές, μία για τον κατάλογο των gay bar και μία δεύτερη σε μία παρένθεση που επεξηγεί τι σημαίνει LGBΤ (lesbian, Gay, Bisexual, Transexual) χωρίς επεξήγηση στα ελληνικά. Δε ξέρω πόσο διαφορετική θα ήταν η προσέγγιση αν επρόκειτο για εκδήλωση των “φίλων της φιλαρμονικής”.

Η δεύτερη εξαιρετικά δυσάρεστη διαπίστωση είναι η τουριστική διάσταση που δίνεται στο θέμα: “Το Thessaloniki Pride είναι μια πολυσυλλεκτική, ανοιχτή σε όλους και όλες, γιορτή της Θεσσαλονίκης. Προσβλέπει στην διεθνοποίηση της πόλης και στην αύξηση των τουριστικών αφίξεων για συμμετοχή στο Pride.”

Ο Δήμος δηλαδή διοργανώνει μια εκδήλωση για να μαζέψει τουρίστες. Η παρέμβαση δηλαδή μιας κοινωνικής ομάδας με στόχο την προβολή της ταυτότητας της, αντιμετωπίζεται ως τρόπος συλλογής χρήματος.

Δηλαδή τι θα κάνει ο δήμος; Θα μισθώσει λεωφορεία για όσους θέλουν να παρακολουθήσουν αυτούς που συμμετέχουν στην εκδήλωση;

Πρόκειται για μια τελείως υποκριτική προσέγγιση με έναν και μοναδικό στόχο: να μην ενοχληθεί ο μητροπολίτης και το συντηρητικό κοινό της πόλης.

Ποιο ήταν το αίτημα του μητροπολίτη; Να ακυρωθεί το pride για διάφορους λόγους ανάμεσα στους οποίους ότι για “παρόμοια εκδήλωση στην πρωτεύουσα της Γεωργίας επηκολούθησαν συγκρούσεις και ταραχές από τον Ιερό Κλήρο και τον χριστιανικό λαό, που δεν ήθελαν αυτό το θέαμα”.

Αυτό δεν είναι πρόκληση σε τέλεση έκνομων ενεργειών, όπως περιγράφεται στο άρθρο 184 του Ποινικού Κώδικα; Διότι η διευκρίνιση που ακολουθεί ότι “ὡςἘπίσκοπος δὲν θὰ συστήσω ποτὲ συγκρούσεις καὶ τραυματισμοὺς ἐντὸς τῆς κοινωνίας μας”, μάλλον ενισχύει την εκτίμηση ότι προαναγγέλλονται βιαιότητες.

Και πρακτικά τι σημαίνει ότι αυτό που είπε ο δήμαρχος σύμφωνα με τον οποίο, “με σεβασμό στην αντίθετη άποψη και κατόπιν σχετικού διαλόγου με τον Μητροπολίτη Θεσσαλονίκης, η παρέλαση του Thessaloniki Pride δε θα περάσει έξω από τη Μητρόπολη”.

Πως τα ρυθμίζει αυτά ο δήμος, όταν στο Δημοτικό Συμβούλιο, ο εντεταλμένος για τον τουρισμό και υπεύθυνος για την εκδήλωση, σύμβουλος, δήλωσε ότι δεν μπορεί να γίνει συζήτηση επί του θέματος, επειδή δεν είναι παρόντες οι οργανωτές; Ποιοι είναι οι οργανωτές και ποιος θα διαχειριστεί τις χορηγίες της εκδήλωσης;

Νομίζω ότι σε αυτήν την πόλη περισσεύει η υποκρισία και δημιουργεί εντάσεις και διχασμούς για μικροκομματικά οφέλη. Για να καρπωθεί αντίστοιχα τους “υπερ” και τους “κατά”.

Ούτε το δικαίωμα του συνέρχεσαι χωρίς βία, ούτε το δικαίωμα της επιλογής ερωτικού συντρόφου χρειάζονται την άδεια οποιασδήποτε εξουσίας.

Ας αφήσει η κάθε είδους πολιτική την κοινωνία στην ησυχία της.

Ας προστατεύσουμε το δικαίωμα του κάθε πολίτη να ασκεί τα συνταγματικά του δικαιώματα, χωρίς καπελώματα.

Πηγή: thinkfree