Ξεφτιλίστηκε τελείως ένας πολυδιαφημισμένος θεσμός, για τον οποίο ξοδεύτηκαν πολλά χρήματα, πολλή φαιά ουσία και πολύ μελάνι. Οι έλληνες φορολογούμενοι απέρριψαν στην πράξη το μέτρο, κανείς σχεδόν δεν πήρε την κάρτα, αφού είναι...
δύσχρηστη και απαιτεί τεράστιες υποδομές και ειδικές ταμειακές μηχανές παντού, σε κάθε κατάστημα, σε κάθε περίπτερο, σε κάθε γωνιά της Ελλάδας. Μια ακόμη -από τις χιλιάδες- αποτυχημένες εμπνεύσεις του Υπουργείου Οικονομικών, που τα ΄χει κάνει μαντάρα παντού και απλά προσπαθεί με αποσπασματικά μέτρα και "ιδέες" να βρεί λεφτά από παντού, αλλάζοντας κάθε μέρα αυτά "που ισχύουν".
Έτσι, δεν πρόκειται να γίνουμε κράτος ποτέ...
Εν τω μεταξύ,
Διευκρινίσεις για τι το θα ισχύσει στο θέμα της συλλογής αποδείξεων έδωσε ο υφυπουργός Οικονομικών Γ. Μαυραγάνης μετά τη δήλωση του υπουργού Οικονομικών Γ. Στουρνάρα στη Βουλή ότι τον Σεπτέμβριο θα έρθει νέα ρύθμιση που θα συνδυάζει την συλλογή αποδείξεων με φορολογικά κίνητρα.
Υπενθυμίζεται ότι το πολυνομοσχέδιο, που εγκρίθηκε επί της αρχής κατά πλειοψηφία από την Επιτροπή Οικονομικών Υποθέσεων της Βουλής, καταργεί την συλλογή αποδείξεων από 1η Ιανουαρίου 2014.
Μιλώντας με δημοσιογράφους ο υφυπουργός Οικονομικών ανέφερε ότι «το 2013 θα ισχύσει κανονικά το μέτρο της συλλογής αποδείξεων από τους φορολογούμενους. Από 1η Ιανουαρίου 2014 θα καταργηθεί, αλλά τον Σεπτέμβριο η κυβέρνηση θα έχει φέρει ρύθμιση για συνδυασμό των αποδείξεων με παροχή κινήτρων».
«Στην επόμενη φάση θα υπάρξει μέριμνα για μια διαφορετική προσέγγιση. Για έξυπνα κίνητρα στο θέμα των αποδείξεων. Θα το δούμε», είπε ο Γ. Μαυραγάνης μιλώντας στην Επιτροπή της Βουλής.
Αναφερόμενος στο περιεχόμενο του πολυνομοσχεδίου ο υφυπουργός Οικονομικών εκτίμησε ότι «για πρώτη φορά υπάρχει στον κώδικα σαφέστατος προσδιορισμός της πραγματικής διοίκησης της επιχείρησης», κάτι που αποτελεί κρίσιμο εργαλείο για την αντιμετώπιση φοροαποφυγής από offshore και διάταξη για ελεγχόμενες αλλοδαπές επιχειρήσεις.
Για το φόρο πολυτελείας στα αυτοκίνητα ο Γ. Μαυραγάνης ισχυρίσθηκε ότι το σύστημα έχει χτιστεί πάνω στα κυβικά εκατοστά, έχει συσταθεί επιτροπή που θα καταλήξει σε προτάσεις, αλλά ξεκαθάρισε ότι οι ρυθμίσεις δεν θα αλλάξουν μέσα στο 2013. Άφησε πάντως ανοικτό το ενδεχόμενο να επιλεγεί ως κριτήριο η εργοστασιακή αξία του αυτοκινήτου.