30 Ιουλ 2013

Έκτος ΚΑΣ και σήμερα ο Σταθμός Βενιζέλου: Ποιον ευνοεί η εκκρεμότητα;

Η μη συμπερίληψη του θέματος των αρχαιολογικών ευρημάτων στο σταθμού Βενιζέλου του μετρό της Θεσσαλονίκης στη σημερινή συνεδρίαση του Κεντρικού Αρχαιολογικού Συμβουλίου είναι μία εξέλιξη που δεν ευνοεί την πόλη.

Του Χρήστου Μάτη


Κι αυτό γιατί παρατείνει μία εκκρεμότητα σε ένα θέμα, στο οποίο υπάρχει πλήρης συμφωνία: Ότι στο σταθμό της Βενιζέλου θα συνυπάρξουν το μετρό και οι αρχαιότητες.
Αυτή είναι η θέση:
·         του νέου Υπουργού Πολιτισμού
·         του Δημοτικού Συμβουλίου Θεσσαλονίκης
·         των αρχαιολόγων
·         της Γενικής Γραμματείας Δημοσίων Έργων και του ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ
·         του ΑΠΘ και του ΤΕΕ
Για την υλοποίηση αυτής της διαδικασίας δεν έχει κατατεθεί πρόταση, η οποία να υποστηρίζει ότι είναι εφικτή η συνέχιση των εργασιών- ανασκαφικών και κατασκευαστικών- χωρίς την προσωρινή απόσπαση των αρχαιοτήτων.
Στο πλαίσιο αυτό η προσφυγή του Δήμου Θεσσαλονίκης κατά της απόφασης του τότε υπουργού Πολιτισμού κ.Τζαβάρα για έκθεση των αρχαιοτήτων σε άλλο σημείο της πόλης, είναι μία επικίνδυνη μάχη κατά ανεμόμυλων.
Διότι η απόφαση του κ.Τζαβάρα έχει ήδη καταρρεύσει, άρα το μόνο όφελος από τη διατήρηση της εκκρεμότητας μέχρι την οριστική απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας, είναι για τον εργολάβο, ο οποίος θα δικαιούται αποζημιώσεων επειδή δεν μπορεί να δουλέψει, καθώς το ΣτΕ απαγόρευσε κάθε εργασία μέχρι την οριστική απόφαση επί της προσφυγής σε έξι μήνες.
Σήμερα, αν ήθελαν οι εμπλεκόμενοι, το ΚΑΣ θα μπορούσε να αποφασίσει επί της διαδικασίας απόσπασης και επανατοποθέτησης με βάση το νέο πλαίσιο και οι εργασίες να συνεχιστούν κανονικά.
Το ερώτημα που πρέπει να απαντηθεί κάνει καχύποπτη την πόλη και τους δεκάδες επαγγελματίες των περιοχών γύρω από τα εργοτάξια του μετρό, που βλέπουν καθημερινά τις επιχειρήσεις τους να απαξιώνονται:
Προς τι η νέα καθυστέρηση σε ένα θέμα που δεν υπάρχει διαφωνία; Ποιον ευνοεί;
 Υπάρχει κάποιος που διαφωνεί με τη συνύπαρξη και καθυστερεί τη διαδικασία;


Σχόλιο ΤΑΧΑΛΙΑ:

Την ίδια ώρα:
-Εργάτες χάνουν μεροκάματα
-Έμποροι βάζουν λουκέτο
-Πολίτες ταλαιπωρούνται από την έλλειψη ενός μέσου σταθερής τροχιάς
-Χάνει το Ελληνικό κράτος λεφτά

Και κάπως έτσι θα καταντήσει το Μετρό η νέα υποθαλάσσια μόνο που η χασούρα θα είναι δεκαπλή.
 
Copyright © 2015 Taxalia Blog - Θεσσαλονίκη