31 Αυγ 2013
Απάντηση πολίτη σε εφημερίδες και δελτίο ειδήσεων
ΑΠΑΝΤΗΣΗ TOY Γ. ΓΕΩΡΓΙΟΥ ΠΡΟΕΔΡΟΥ ΚΑΙ ΔΙΕΥΘΥΝΟΝΤΑ ΣΥΜΒΟΥΛΟΥ ΤΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΑΦΟΙ ΓΕΩΡΓΙΟΥ ΑΕ ΕΠΙ ΤΩΝ ΑΡΘΡΩΝ ΠΟΥ ΔΗΜΟΣΙΕΥΘΗΚΑΝ ΣΤΑ ΦΥΛΛΟ ΤΣ 25-08-2013 ΤΩΝ ΕΦΗΜΕΡΙΔΩΝ REAL NEWS ΚΑΙ ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ, ΚΑΘΩΣ ΚΑΙ ΜΕΣΩ ΡΕΠΟΡΤΑΖ ΤΗΝ ΙΔΙΑ ΜΕΡΑ ΣΤΟ ΚΕΝΤΡΙΚΟ ΔΕΛΤΙΟ ΕΙΔΗΣΕΩΝ ΤΟΥ ΤΗΛΕΟΠΤΙΚΟΥ ΣΤΑΘΜΟΥ ALPHA
Κατ΄ αρχήν οποιαδήποτε δημοσίευση στοιχείων τέτοιων όπως τα εμπεριεχόμενα στα επίμαχα άρθρα της 25ης Αυγούστου 2013, το μόνο που μπορούν να πετύχουν είναι η χειραγώγηση του τύπου προς το σκοπό του πλήρους αποπροσανατολισμού της κοινής γνώμης από τα πραγματικά προβλήματα και τις σοβαρές και επιζήμιες για τις επιχειρήσεις και το δημόσιο δυσλειτουργίες που εμφανίζει συγκεκριμένα το Υπουργείο Οικονομικών στο ζήτημα της διαχείρισης των εγγυήσεων του Ελληνικού Δημοσίου.
Περί των δυσλειτουργιών αυτών, που οδήγησαν και την εταιρία που εκπροσωπώ στην καταστροφή, έχω αναφερθεί με πολλά υπομνήματά μου σε όλα σχεδόν τα επίπεδα της ελληνικής δικαιοσύνης, με τελευταίο χρονικά το από 19-12-2012 υπόμνημά μου ενώπιον του κ. Εισαγγελέα Οικονομικού Εγκλήματος, με το οποίο ταυτόχρονα προσκόμισα και πλήθος εγγράφων αποδεικτικών των καταγγελιών μου (προσκομίζεται).
Είναι πολύ εύκολο για μία εφημερίδα να πάρει στα χέρια της έγγραφα από πολλά επιμελητήρια της χώρας αλλά και της Κεντρικής Ένωσης Επιμελητηρίων, τα οποία κάνουν λόγο για πράξεις εκτροπής από τη νομιμότητα των στελεχών του Υπουργείου. Αυτά τα έγγραφα έχουν τεθεί υπόψη και του κ. Εισαγγελέα Οικονομικού Εγκλήματος, αλλά και της Κυβέρνησης. Ειδικά για τα θέματα αυτά το Επιμελητήριο Ξάνθης έχει αναφερθεί ήδη από το Δεκέμβριο του 2010, ενώ συνέχισαν και πολλά άλλα επιμελητήρια (Έβρου, Καβάλας, Ημαθίας, Ροδόπης, Δράμας, Κιλκίς κα) και φορείς επιχειρήσεων (ΣΕΒ, ΣΒΒΕ, Δίκτυο Συνδέσμων Βιοτεχνιών & Βιομηχανιών Ακριτικών Περιοχών κα), με αποκορύφωμα τις επιστολές της Κεντρικής Ένωσης Επιμελητηρίων προς τον Πρωθυπουργό και τους βουλευτές του Κοινοβουλίου.
Για να είμαστε απόλυτα ξεκάθαροι και να απαντούμε σε κάθε αναφορά των άρθρων, η εταιρία ΑΦΟΙ ΓΕΩΡΓΙΟΥ Α.Ε. είχε υπαχθεί στις ρυθμίσεις οφειλών με την εγγύηση του Ελληνικού Δημοσίου, κάνοντας χρήση συγκεκριμένων Υπουργικών Αποφάσεων (2/19605/0025/19-4-2006 και 2/12763/0025/7-3-2006) που προέβλεπαν ευεργετικές ρυθμίσεις για επιχειρήσεις παραμεθόριων περιοχών και περιοχών που είχαν πληγεί, κυρίως προς το σκοπό καταπολέμησης της ανεργίας και ενίσχυσης της επιχειρηματικότητας. Η εταιρία υπέβαλε νόμιμα όλα τα εκ των αποφάσεων αυτών προβλεπόμενα έγγραφα και στοιχεία και πέτυχε να ρυθμίσει τις οφειλές της με την εγγύηση του Ελληνικού Δημοσίου, οφειλές άλλωστε που ήταν ήδη επαρκώς διασφαλισμένες με εξασφαλίσεις επί της ακίνητης περιουσίας τόσο της εταιρίας όσο και των μετόχων της. Στις ίδιες ρυθμίσεις έχουν υπαχθεί και χιλιάδες άλλες επιχειρήσεις της χώρας κι όχι μόνο η ΑΦΟΙ ΓΕΩΡΓΙΟΥ ΑΕ, η οποία το μόνο λάθος που προφανώς έχει κάνει ήταν το να τα βάλει με τα στελέχη του ΓΛΚ και να προσπαθήσει να αποδείξει το δίκαιό της.
Συνεπώς:
1. Οι όποιοι υπαινιγμοί περί δήθεν χορήγησης της εγγύησης του Ελληνικού Δημοσίου, χωρίς εισαγωγή της υπόθεσης στο Συμβούλιο Διαχείρισης και Αξιολόγησης της Εγγυητικής Ευθύνης του Ελληνικού Δημοσίου, είναι απολύτως καινοφανείς και ψευδείς, διότι οι αποφάσεις που αφορούν την εταιρία ΑΦΟΙ ΓΕΩΡΓΙΟΥ Α.Ε. δόθηκαν από το μόνο (κατά το χρόνο εκείνο) αρμόδιο όργανο του ΓΛΚ.
2. Η Υπουργική Απόφαση που αφορά την εκ μέρους του Ελληνικού Δημοσίου έγκριση του υποβληθέντος από την εταιρία σχεδίου εξυγίανσης και την υποκατάστασή του στα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις των πιστωτικών ιδρυμάτων, εκδόθηκε (ελήφθη) κατά ρητή πρόβλεψη των διατάξεων του Ν.2322/1995 και του άρθρου 58 παρ.6 του Ν.4075/2012. Η συγκεκριμένη διαδικασία και το δικαίωμα του Ελληνικού Δημοσίου να παρεμβαίνει ως πιστωτής, προβλεπόταν και υπό το προγενέστερο δίκαιο των άρθρων 44 επ. του 1892/1990.
Άλλωστε και η ψήφιση του άρθρου 58 παρ.6 του Ν.4075/2012, αποτελούσε στην ουσία επικαιροποίηση των προηγούμενων νομοθετικών ρυθμίσεων, ώστε να αποκρυσταλλωθεί τελικά η δυνατότητα του Ελληνικού Δημοσίου, να συμμετέχει στις εξυγιαντικές διαδικασίες των επιχειρήσεων και να λαμβάνει συγκεκριμένα μέτρα, με γνώμονα πάντα το δημόσιο συμφέρον και την δυνατότητα διάσωσης επιχειρήσεων οι οποίες μπορούσαν να καταστούν βιώσιμες μετά την εξυγίανσή τους.
3. Η απόφαση με την οποία εγκρίθηκε το σχέδιο εξυγίανσης της εταιρίας ΑΦΟΙ ΓΕΩΡΓΙΟΥ Α.Ε. ουδέποτε ακυρώθηκε, όπως ανακριβώς αναφέρεται στα επίμαχα άρθρα, καθώς με το άρθρο 20 του Ν.4151/2013 ορίζεται ότι: «β. Αποφάσεις του Υπουργού Οικονομικών που εκδόθηκαν, κατ’ εφαρμογή της καταργούμενης σύμφωνα με την περίπτωση αα΄ του προηγούμενου εδαφίου, διατάξεως, της περίπτωσης α΄ της παρ. 6 του άρθρου 4 του ν. 3808/2009 (Α΄ 227), παύουν να ισχύουν, εφόσον δεν έχει εκδοθεί δικαστική απόφαση σε συμφωνία συνδιαλλαγής ή εξυγίανσης με το Δημόσιο κατά τις διατάξεις των άρθρων 99 και επ. του ν. 3588/2007 (Α΄ 153), μέχρι την ημερομηνία ενάρξεως ισχύος του παρόντος νόμου.». Συνεπώς η εν λόγω διάταξη δεν καταργεί υπουργικές αποφάσεις παρά μόνο υπό προϋπόθεση!!! Πέραν του προφανώς παράνομου της συγκεκριμένης νομοθετικής πρόβλεψης, η οποία έρχεται σε ευθεία αντίθεση με την πάγια θέση και του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου, περί απαγόρευσης στην διοίκηση να επεμβαίνει στο έργο της δικαιοσύνης και να καταργεί δίκες, θα πρέπει να σημειωθεί ότι η εταιρία ΑΦΟΙ ΓΕΩΡΓΙΟΥ Α.Ε. ουδέποτε προσέβαλε μέχρι σήμερα, όπως ψευδώς αναφέρεται στο επίμαχα άρθρα, την «απόφαση» αυτή του κ. Χρ. Σταϊκούρα (είναι Νόμος κι όχι απόφαση) και συνακόλουθα ούτε και υφίσταται σήμερα παρόμοια δικαστική εκκρεμότητα ενώπιον οποιουδήποτε εφετείου!!!
4. Προκειμένου να γνωμοδοτήσει το Συμβούλιο προς τον Υπουργό επί του αιτήματος της εταιρίας μου, συνεδρίασε δύο (2) φορές και κατά την 1η συνεδρίαση παρέστησαν και εξέθεσαν τις απόψεις τους οι εκπρόσωποι της Διεύθυνσης Πολιτικής Εισπράξεων του Υπουργείου Οικονομικών (16η Διεύθυνση του ΓΛΚ), ενώ στο σχετικό πρακτικό του Συμβουλίου αναφέρεται και το σχετικό έγγραφο (γνώμη) της συγκεκριμένης διεύθυνσης. Συνεπώς είναι απορίας άξιο, το πώς η Γενική Γραμματέας Δημοσιονομικής Πολιτικής ισχυρίζεται στο ρεπορτάζ της εφημερίδας σας ότι, δήθεν η Υπουργική απόφαση πάσχει επειδή στα «υπόψη» δεν περιλαμβάνεται η γνώμη της αρμόδιας για την είσπραξη εσόδων διεύθυνσης του Υπουργείου Οικονομικών.
5. Από πού προκύπτει η ζημία του Ελληνικού Δημοσίου, τη στιγμή που έναντι των εγγυήσεων που παρέσχε υπέρ της εταιρίας μου, το Ελληνικό Δημόσιο ουδέν έχει καταβάλει μέχρι σήμερα προς τις τράπεζες, οι οποίες εδώ και δύο σχεδόν χρόνια έχουν αιτηθεί την κατάπτωση των δανείων, ενώ ούτε και την Υπουργική Απόφαση περί έγκρισης του σχεδίου εξυγίανσης έχει εκτελέσει. Στο ρεπορτάζ γίνεται σκόπιμη παραποίηση των δεδομένων της υπόθεσης προκειμένου να σχηματισθεί αλγεινή εντύπωση στους έλληνες πολίτες για τους επιχειρηματίες. Διότι το Ελληνικό Δημόσιο και στην περίπτωση της εξυγίανσης της εταιρίας και στην αντίθετη περίπτωση (πτώχευσης ή εκκαθάρισης κλπ), φυσιολογικά και τηρουμένων των νόμων και των Υπουργικών Αποφάσεων, θα υποχρεούνταν να εξοφλήσει τα πιστωτικά ιδρύματα κατά τα ποσά για τα οποία παρέσχε τις εγγυήσεις του υπέρ της εταιρίας. Και στην περίπτωση που η εταιρία θα πτώχευε, ουσιαστικά θα αδυνατούσε να εισπράξει τις απαιτήσεις του από την κατάπτωση των εγγυήσεων ή στην καλύτερη περίπτωση θα εισέπραττε ελάχιστο μέρος μόνο από την εκποίηση των ακινήτων της εταιρίας, ενώ στην άλλη περίπτωση θα εισέπραττε με βεβαιότητα το ποσό της ρύθμισης πλέον όλων των άλλων ευεργετημάτων από την εξακολούθηση (επαναλειτουργία) της εμπορικής δραστηριότητας της επιχείρησης (άμεσοι και έμμεσοι φόροι, ασφαλιστικές εισφορές κλπ). Συνεπώς για ποιο δημοσιονομικό κόστος μιλάμε; Και για ποια ζημία του Ελληνικού Δημοσίου μιλάμε όταν το Ελληνικό Δημόσιο δεν έχει πληρώσει ούτε ένα ευρώ έναντι των εγγυήσεων που έχει παράσχει;
6. Το μόνο μέρος που υφίσταται αφόρητη ζημία και ουσιαστικά βιώνει την πλήρη καταστροφή είναι η εταιρία ΑΦΟΙ ΓΕΩΡΓΙΟΥ Α.Ε., η οποία πιστεύοντας ότι έστω και στο ελάχιστο θα τηρούνταν οι Νόμοι και οι Υπουργικές Αποφάσεις, μπήκε σε μία δικαστική διαδικασία επικύρωσης συμφωνίας πιστωτών, δαπανώντας τεράστια χρηματικά ποσά που δεν διέθετε και σαν αντάλλαγμα εισέπραξε τη συγκεκριμένη στάση που έχει επιδείξει το Ελληνικό Δημόσιο, δια των στελεχών του ΥΠΟΙΟ, στις δίκες που έχουν διεξαχθεί μέχρι σήμερα. Στη δίκη της εταιρίας μας, στο Πρωτοδικείο Ξάνθης, το Ελληνικό Δημόσιο ζήτησε τρεις (3) φορές την αναβολή της συζήτησης προκειμένου να ολοκληρώσει τις διαδικασίες των καταπτώσεων, ενώ την 8-11-2012 όταν συζητήθηκε η υπόθεση, άσκησε πρόσθετη παρέμβαση υπέρ της εταιρίας, με αίτημα να επικυρωθεί η συμφωνία πιστωτών. Τρεις ημέρες μετά κατά τη διαδικασία κατάθεση προσθήκης – αντίκρουσης των διαδίκων μερών, το Ελληνικό Δημόσιο προσκόμισε έγγραφα υπογεγραμμένα από τον κ. Σταϊκούρα και την κα Παπακωνσταντίνου, με τα οποία αμφισβητούνταν η νομιμότητα της συμφωνίας πιστωτών, ενώ γινόταν αορίστως επίκληση της εκκρεμούς ποινικής διαδικασίας ενώπιον της Εισαγγελίας Οικονομικού Εγκλήματος. Με τη μεθόδευση αυτή, η αίτηση επικύρωσης απορρίφθηκε με άμεση συνέπεια την πρόκληση ανεπανόρθωτης ζημίας για την εταιρία και τους μετόχους της, για την οποία σε κάθε περίπτωση επιφυλασσόμαστε παντός νομίμου δικαιώματός μας. Μία πολιτική δίκη αποτέλεσε ξεκάθαρα παιχνιδάκι στα χέρια στελεχών του Υπουργείου, ώστε με συγκεκριμένες ενέργειες και παραλείψεις τους να καταφέρουν να παρελκύσουν τη δίκη και να αφανίσουν μία εταιρία που ζητούσε νόμιμα την εξυγίανσή της. Άλλωστε ο έλεγχος νομιμότητας της συμφωνίας πιστωτών ήταν αντικείμενο ελέγχου του δικαστηρίου κι όχι εξωγενών (σε σχέση με τη δίκη) παραγόντων.
7. Η ποινική δικαιοσύνη ξεκίνησε να ασχολείται με την υπόθεση κατόπιν εγκλήσεως της εταιρίας ΑΦΟΙ ΓΕΩΡΓΙΟΥ ΑΕ σε βάρος στελεχών της 25ης Διεύθυνσης του ΥΠΟΙΟ και της Τράπεζας της Ελλάδος, ενώ και για το δημοσίευμα του ΕΛΕΥΘΕΡΟΥ ΚΟΣΜΟΥ η ΑΦΟΙ ΓΕΩΡΓΙΟΥ ΑΕ ήταν αυτή που με αναφορά της προς τον κ. Εισαγγελέα του Αρείου Πάγου ζήτησε τη δικαστική διερεύνηση της υπόθεσης. Άλλοι λοιπόν είναι οι καταγγελλόμενοι κι όχι η εταιρία ΑΦΟΙ ΓΕΩΡΓΙΟΥ ΑΕ.
8. Είναι τουλάχιστον αξιοπερίεργο το γεγονός ότι: με την από 15-7-2013 σχετική αίτηση της εταιρίας προς την Εισαγγελία Οικονομικού Εγκλήματος, ζητήσαμε έγγραφη ενημέρωση για την πρόοδο των δύο (2) επίμαχων δικογραφιών, οι οποίες μέχρι τότε φαινόταν ότι είχαν συσχετισθεί και συγκεκριμένα: της με ΑΒΜ Α/2011/1510 (μήνυση της εταιρίας κατά των στελεχών της 25ης και της ΤτΕ) και της με ΑΒΜ ΟΙΚ.ΜΑ.ΠΕ 255/2012 (που αφορούσε το δημοσίευμα του ΕΛΕΥΘΕΡΟΥ ΚΟΣΜΟΥ). Προς έκπληξή μας ο κ. Εισαγγελέας Οικονομικού Εγκλήματος μας απέστειλε με μεγάλη καθυστέρηση και αφού πρώτα χρειάστηκε να αποστείλουμε και συμπληρωματική αίτηση προς επίρρωση του εννόμου συμφέροντός μας, την από 29-7-2013 βεβαίωση με την οποία παρείχε ενημέρωση μόνο για την 1η δικογραφία, χωρίς οποιαδήποτε μνεία για την 2η. Η ημερομηνία είναι σημαντική ως φαίνεται εάν συνδυαστεί με την ημερομηνία που φέρει το διαβιβαστικό προς την Εισαγγελία του ΑΠ. Με νεώτερη αίτηση της εταιρίας λάβαμε την από 5-8-2013 βεβαίωση με την οποία βεβαιώνεται ότι η 2η δικογραφία (επίμαχη) βρίσκεται στο στάδιο της προκαταρκτικής εξέτασης, χωρίς φυσικά μνεία της παραπομπής της σε άλλο δικαιοδοτικό όργανο.
9. Είναι γνωστό ότι με αφορμή την κατάργηση του νομοθετικού πλαισίου που ρύθμιζε τις υποθέσεις όπως και η δική μας, περίπου 40 βουλευτές όλων των κομμάτων κατέθεσαν τροπολογία σε δύο μάλιστα νομοσχέδια, για την επαναφορά σε ισχύ των κατηργημένων διατάξεων. Το ένα νομοσχέδιο ψηφίσθηκε χωρίς φυσικά την τροπολογία ενώ το άλλο εισάγεται σήμερα προς συζήτηση στη Βουλή, χωρίς και πάλι την τροπολογία, την οποία δεν φέρνει η ηγεσία του Υπουργείου προς συζήτηση, καίτοι είναι απολύτως προς το συμφέρον του ΕλλΔημ και άπτεται διαδικασιών της Ευρωπαϊκής Επιτροπής σχετικά με τις κρατικές ενισχύσεις.
Γιατί κανένας δεν αναρωτιέται το πώς προήλθε αυτή η κατάργηση του νομοθετικού πλαισίου, τη στιγμή που το Μάρτιο του 2013, όταν και επιχειρήθηκε για 1η φορά απεσύρθη μετά από θύελλα διαμαρτυριών βουλευτών (όλων των κομμάτων και κυβερνητικών) και του συνόλου των φορέων των επιχειρήσεων ανά την χώρα. Παρόλα αυτά η κατάργηση επετεύχθη μέσω ενός τεράστιου νομοσχεδίου και μέσω τροπολογίας την τελευταία κυριολεκτικά στιγμή της ψήφισης. Υπάρχει πλήθος επιστολών καταγγελτικών ως προς τη συγκεκριμένη μεθόδευση.
10. Η εταιρία μας κι εγώ προσωπικά είμασταν αυτοί που καλέσαμε τον κ. Σαχινίδη και τον κ. Προβόπουλο να καταθέσουν ενόρκως στα πλαίσια των δικογραφιών που αναφέρω παραπάνω. Η ΑΦΟΙ ΓΕΩΡΓΙΟΥ ΑΕ ποτέ δεν είχε τίποτα να κρύψει.
11. Γιατί δεν αναφέρει η κα Παπακωνσταντίνου το γεγονός ότι το περιβόητο Συμβούλιο διαχείρισης των εγγυήσεων του ΕλλΔημ διέκοψε χωρίς νόμιμο λόγο και αιτία τη λειτουργία του το καλοκαίρι του 2012, χωρίς κανένας να γνωρίζει από εκείνο το χρονικό σημείο και μετά, ποιος αποφάσιζε και ποιος γνωμοδοτούσε προκειμένου να παρθούν αποφάσεις που σχετίζονταν με τη διαχείριση εν συνόλω των εγγυήσεων του Ελληνικού Δημοσίου;;;;;; Για το θέμα αυτό κραύγαζαν οι φορείς των επιχειρήσεων επί μήνες χωρίς όμως να ιδρώσει το αυτί κανενός!!!
12. Προφανώς η δημοσίευση από την κα Παπακωνσταντίνου της κατακρεούργησης της υπόθεσης της εταιρίας μας έχει να κάνει με πρόθεση να καλυφθούν συγκεκριμένες ζημιογόνες για το Ελληνικό Δημόσιο και για τις επιχειρήσεις πράξεις και παραλείψεις συγκεκριμένων στελεχών του Υπουργείου.
Είναι απολύτως βέβαιο ότι όποιος διαρρέει τέτοιου είδους ψευδολογίες και συκοφαντικά ψεύδη, θα λογοδοτήσει ενώπιον του αρμοδίων δικαστικών αρχών.
Με τιμή,
Ο Πρόεδρος και Δ/Σύμβουλος της Αφοί Γεωργίου Α.Ε
Γεώργιος Κ. Γεωργίου
6