1 Αυγ 2013

Ανοιχτή αγορά με κλειστά μαγαζιά και αδύναμους καταναλωτές…

Η συζήτηση για τη λειτουργία των καταστημάτων 52 Κυριακές το χρόνο, δηλαδή ακόμη και τα Χριστούγεννα, εφόσον πέφτουν Κυριακή, είναι μία ανούσια συζήτηση.

Γράφει ο Χρηστος Μάτης

Γιατί έχει δύο στόχους που δεν έχουν υλικό αντίκρισμα:
  • να ωφελήσει τις επιχειρήσεις,  οι οποίες όμως δεν θέλουν να δουλεύουν Κυριακές
  • να εξυπηρετήσει τους καταναλωτές, οι οποίοι όμως δεν μπορούν να αγοράσουν ούτε καθημερινές, ούτε Κυριακές, γιατί δεν έχουν πλέον την αγοραστική δύναμη


Αυτοί που εισηγούνται την λειτουργία της αγοράς όλες τις Κυριακές ουσιαστικά προωθούν έναν ιδεοληπτικό καταναλωτισμό, που δυστυχώς γι’ αυτούς δεν έχει πλέον καταναλωτές.

Επειδή, όμως, προτείνουν το μέτρο πρέπει να απαντήσουν:

Έχει γίνει κάποια σοβαρή μελέτη για το θέμα και τις επιπτώσεις, που θα έχει στην ίδια τη λειτουργία της αγοράς και στον ανταγωνισμό;

Αν έχουν κάνει τέτοια μελέτη, μπορούν να υποστηρίξουν βάσιμα, ότι τα οφέλη στην αγορά θα είναι τόσα, που θα ισοσκελίσουν τις αρνητικές επιπτώσεις, τόσο στην κοινωνική και οικογενειακή ζωή, όσο και στον ελεύθερο χρόνο των ανθρώπων;

Μπορούν να κατονομάσουν κοινωνικές ομάδες, οι οποίες δεν έχουν πρόσβαση στην αγορά με το σημερινό ωράριο, που τρεις μέρες την εβδομάδα φτάνει μέχρι τις 9 το βράδυ;

Ειδικότερα για τη Θεσσαλονίκη:

Αν κάποιοι ισχυρίζονται ότι με το άνοιγμα των μαγαζιών την Κυριακή θα δοθεί ώθηση στον τουρισμό, γιατί δεν έχουν προτείνει να χαρακτηριστεί η πόλη ως τουριστική, από τη στιγμή που στις περιοχές, οι οποίες χαρακτηρίζονται τουριστικές, η δυνατότητα κυριακάτικης λειτουργίας της αγοράς παρέχεται εδώ και χρόνια;

Αν τα τελευταία χρόνια έχουμε γεμίσει τουρίστες, όπως λένε όσοι αρνούνται να κοιτάξουν τα επίσημα στοιχεία που δείχνουν μείωση του τουριστικού ρεύματος στην πόλη, γιατί δεν αναφέρουν σε ποια τουριστική αγορά του εξωτερικού έχει καταγραφεί ως μειονέκτημα της Θεσσαλονίκης τα κλειστά μαγαζιά της Κυριακής;

Κι επειδή ο χαρακτηρισμός «τουριστική» δεν μπορεί να αφορά όλη την πόλη, αλλά συγκεκριμένα σημεία στα οποία συνωστίζονται τουρίστες, μήπως μπορούν να πουν ποια είναι «τα μοναστηράκια» της Θεσσαλονίκης;

Ξέρουν πολλές κερδοφόρες οικονομικές δραστηριότητες, που δεν θέλει κανένας να ασκήσει;

Έχουν περάσει ποτέ από την άδεια αγορά της Θεσσαλονίκης τα σαββατοκύριακα του καλοκαιριού, που είναι η βαριά τουριστική περίοδος για τη χώρα;

Αν χρειάζεται κάποιες Κυριακές να ανοίγει η αγορά, ας γίνει μια καταγραφή των μεγάλων γεγονότων που θα φέρουν κόσμο στην αγορά Κυριακές, κι ας προγραμματιστεί το άνοιγμα της αγοράς αυτές τις Κυριακές, με τη σύμφωνη γνώμη επιχειρηματιών και εργαζομένων.

Δεν μπορεί να επιβληθεί μέτρο για το καλό κάποιου χωρίς να ερωτηθεί ο ίδιος!
 
Copyright © 2015 Taxalia Blog - Θεσσαλονίκη