Πώς κατάφεραν να το κάνουν; Χρησιμοποιώντας την άδεια του πρατηρίου.
Το κεφάλαιο πάντα βρίσκει λύσεις όταν ο νόμος βάζει εμπόδια.
Διαβάζουμε στο Fortune:
Για δεκαετίες ολόκληρες φορείς του λιανεμπορίου έρχονταν στο τραπέζι των συζητήσεων με υπουργούς Εμπορίου – και αργότερα Ανάπτυξης – και συζητούσαν το ενδεχόμενο επέκτασης του ωραρίου των σούπερ μάρκετ. Το θέμα ήταν η χαρά των δημοσιογράφων που κάλυπταν το αντίστοιχο ρεπορτάζ. Το ζήτημα αφορούσε τους καταναλωτές, που στην πλειοψηφία τους ήθελαν να βρίσκουν τα σούπερ μάρκετ περισσότερες ώρες ανοιχτά, άγγιζε τα ψιλικατζίδικα και τα μαγαζιά της γειτονίας και είχε και στοιχεία «πολέμου» ανάμεσα στους ιδιοκτήτες των σούπερ μάρκετ – ανάλογα με την δυναμική τους.
Όλα αυτά πλέον ανήκουν στο παρελθόν με την λειτουργία του πρώτου μίνι μάρκετ ΑΒ Shop & Go σε βενζινάδικο της Shell στα Βριλήσσια, το οποίο θα παραμένει 24 ώρες το 24ώρο, επτά ημέρες την εβδομάδα ανοιχτό. Και δεν έχει να ζηλέψει τίποτα από ένα κατάστημα γειτονιάς. Σύμφωνα με την ανακοίνωση που εξέδωσε η Α Β Βασιλόπουλος , με αφορμή την συνεργασία της με την Coral A.E. (δικαιούχου του σήματος Shell στην Ελλάδα), το πιλοτικό κατάστημα στα 85 τ.μ. του θα διαθέτει περισσότερους από 1.000 κωδικούς διαφόρων κατηγοριών: επιλεγμένα οπωροκηπευτικά και γρήγορες λύσεις φαγητού, γαλακτοκομικά, τυριά και αλλαντικά, παγωτά, επιδόρπια και κατεψυγμένα είδη, «παγωμένα αφεψήματα», προϊόντα κάβας και παγάκια, αλλά και επιλεγμένα απορρυπαντικά, καθαριστικά, χαρτικά, είδη ατομικής υγιεινής και περιποίησης. Παράλληλα το κατάστημα διαθέτει προϊόντα καπνού, καφέ, λιπαντικά αυτοκινήτου/μοτοσικλέτας και πολλά αξεσουάρ για τους αυτοκινητιστές.
Πως ξεπεράστηκε ο σκόπελος του ωραρίου; Το κατάστημα Shop & Go λειτουργεί με άδεια πρατηρίου. Επόμενη λογική ερώτηση, πόσα πρατήρια υπάρχουν σήμερα στην Ελλάδα; Αν και έχουν μειωθεί σημαντικά τα τελευταία χρόνια ο αριθμός δεν είναι καθόλου ευκαταφρόνητος, καθώς εκτιμούνται σε 6.000 (σ.σ. φυσικά δεν είναι όλα αξιοποιήσιμα για δημιουργία μίνι μάρκετ) με την Αττική να διαθέτει περισσότερα από 1.000. Όμως όπως ανέφερε και ο κ. Βρεττάκος ενδιαφέρον υπάρχει όχι μόνο για τα καταστήματα πόλης αλλά και για αυτά που βρίσκονται σε σημεία διακοπών ή σε οδικά δίκτυα. Αν το πείραμα AΒ – Shell πετύχει το μόνο σίγουρο είναι ότι σύντομα θα έχουμε και άλλου τέτοιου είδους γάμους. Σήμερα στην Ελλάδα δραστηριοποιούνται πάνω από δέκα αλυσίδες πρατηρίων (με μεγαλύτερες από αυτές τις Shell, BP, EKO, Jet Oil, Avin, ETEKA, Ελίν, Aegean και Revoil) που κάλλιστα θα μπορούσαν να «κουμπώσουν» με αντίστοιχες σούπερ μάρκετ κάνοντας ακόμη πιο μαύρο το μέλλον των ανεξάρτητων καταστημάτων λιανικής και περιπτέρων. Υπενθυμίζεται ότι τελευταίο χτύπημα που είχαν δεχθεί τα τελευταία ήταν η απελευθέρωση της αγοράς πώλησης προϊόντων καπνού.
Από την άλλη στους καταστηματάρχες πρατηρίων δίνεται η δυνατότητα να καλύψουν ένα μέρος από το απολεσθέν εισόδημα που έχει προκύψει από την μείωση κατανάλωσης καυσίμων το οποίο ο ΣΕΕΠΕ στην πενταετία 2008 – 2012 το υπολογίζει σε 30%. Ήδη οι αλυσίδες σούπερ μάρκετ με το που ξέσπασε η ύφεση ήταν οι πρώτες – και ουσιαστικά οι μόνες ακόμη – που προσφέρουν καταστήματα franchise σχεδόν με μηδενικό κόστος στους ενδιαφερόμενους , οι οποίοι όμως έχουν συμβατική υποχρέωση να προμηθεύονται αποκλειστικά τα προϊόντα τους από την λιανεμπορική εταιρεία.