24 Σεπ 2013

Εθελοντισμός ή εκμετάλλευση;

Διαβάζω πως διάφοροι Δήμοι και άλλοι φορείς διοργανώνουν δωρεάν φροντιστηριακά μαθήματα. Μάλιστα κάποιοι έχουν και ανακοινώσεις τύπου αγγελίας σε εφημερίδας πως ψάχνουν εθελοντές-καθηγητές. Ως Ευρωπαϊκή Εθελόντρια όμως διατηρώ τις επιφυλάξεις μου κι έχω ερωτηματικά.

της Κατερίνας Νικολάου


-Καταρχάς μόνο συγχαρητήρια αξίζουν στους ανθρώπους αυτούς που προσφέρουν εργατοώρες εθελοντικά σε ένα κομμάτι τόσο ευαίσθητο όσο αυτό της εκπαίδευσης.

-Ειδικά αυτόν τον καιρό, που πολλοί είναι οι γονείς που αδυνατούν να στείλουν τα παιδιά τους σε κάποιο φροντιστήριο αλλά και πολλοί ενήλικες βλέπουν ότι τα προσόντα τους δεν επαρκούν στο ο-θάνατος-σου-η-ζωή-μου (αν)εργασιακό περιβάλλον που έχει διαμορφωθεί.

-Έχοντας συμμετάσχει σε τέτοιο πρόγραμμα μπορώ να διαβεβαιώσω πως το κάνουν με πολύ θετικό πνεύμα, βοηθούν πάρα πολύ και πραγματικά επιθυμούν οι συμμετέχοντες να αποκομίσουν όσο το δυνατόν περισσότερες γνώσεις.

Ωστόσο: 


  • Επειδή έχω υπάρξει εθελόντρια (και στην Ελλάδα και στο εξωτερικό) δεν μου άρεσε σε καμία περίπτωση κάποιος να καρπώνεται πολιτικά και επικοινωνιακά την δράση μου και την καλή μου διάθεση.
  • Φυσικά και οι Δήμοι ή οι Ενορίες που διοργανώνουν τα εν λόγω μαθήματα μπορεί να έχουν μόνο την αγαθή πρόθεση να προσφέρουν αίθουσες διδασκαλίας και εποπτικά μέσα σε κάποιες περιπτώσεις, όπως επίσης αναλαμβάνουν να επικοινωνήσουν την δράση ώστε να ωφεληθούν όσο το δυνατόν περισσότεροι άνθρωποι.
  • Όμως ως δημοσιογράφος δυσκολεύομαι πολύ να πιστέψω σε τέτοιες αγαθές προθέσεις.
  • Επίσης γνωρίζω, ούσα και η ίδια εθελοντής σε ευρωπαϊκά προγράμματα έχω ενημερωθεί από την Εθνική Επιτροπή, πως μία μικρή ομάδα πχ τεσσάρων καθηγητών μπορεί να συγκροτήσει φάκελο και να επιδοτηθεί από την ΕΕ για να παράσχει εθελοντική εργασία. Τα χρήματα της επιδότησης δίνονται για να βρει η ομάδα χώρο και να καλύψει λειτουργικά έξοδα και όχι αμοιβές προσώπων (μην παρεξηγηθούμε και πάμε σε πληρωμένο "εθελοντισμό") ακριβώς για να μην εξαρτώνται από κανένα και να μην καρπώνεται κανείς άλλος τη δράση τους.
  • Επίσης υπάρχουν πολλές ΜΚΟ (όχι δεν είναι όλες αμαρτωλές) που προσφέρουν σπουδαίο έργο στην πόλη και όχι μόνο και πολλές φορές καπελώνονται "υπό την αιγίδα" του εκάστοτε Δήμου.

Αυτό που θέλω να πω είναι πως καλό και θεμιτό είναι να παρέχονται τέτοιες υπηρεσίες, ωστόσο δεν μου αρέσει να τις καρπώνεται κάποιος πολιτικά και επικοινωνιακά. Δεν μου αρέσει να βλέπω "Ο Δήμος Θεσσαλονίκης διοργανώνει δωρεάν μαθήματα" ή "Ο Δήμος Παύλου Μελά αναζητά εθελοντές καθηγητές". Είναι κρίμα να καπελώνεται έτσι ένας τόσο ιερός θεσμός όσο αυτός του εθελοντισμού.
 
Copyright © 2015 Taxalia Blog - Θεσσαλονίκη