Το γράψαμε χιλιάδες φορές, ότι ο οριστικός θάνατος της Θεσσαλονίκης, θα είναι ο "δακτύλιος". Ευτυχώς, ο Γιάννης Μπουτάρης, εξήγγειλε το μέτρο, για την ..επόμενη θητεία του !
Την απόφασή (sic!) του να εφαρμόσει στην επόμενη θητεία του...
δακτύλιο στο κέντρο της Θεσσαλονίκης και να απαγορεύσει την κυκλοφορία σε ορισμένες περιοχές ακόμη και αν του στοιχίσει πολιτικά, γνωστοποίησε ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης Γιάννης Μπουτάρης.
δακτύλιο στο κέντρο της Θεσσαλονίκης και να απαγορεύσει την κυκλοφορία σε ορισμένες περιοχές ακόμη και αν του στοιχίσει πολιτικά, γνωστοποίησε ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης Γιάννης Μπουτάρης.
«Στην επόμενη θητεία θα προτείνω δακτύλιο και απαγόρευση κυκλοφορίας σε ορισμένες περιοχές, με πλήρη συναίσθηση ότι μπορεί να με μαυρίσουν οι πολίτες» τόνισε, κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου για την «Ημέρα χωρίς αυτοκίνητο».
Ο "Δακτύλιος" σε μια πόλη χωρίς εναλλακτικές λύσεις, με στενούς δρόμους, με ΤΕΡΑΣΤΙΑ έλλειψη χώρων στάθμευσης και κυρίως με στάθμευση "όπου βρω", όπου όλοι παρκάρουν, σε διπλή σειρά, σε τριπλή σειρά, σε γωνίες, σε λεωφορειολωρίδες, σε στάσεις λεωφορείων, στη μέση του δρόμου, θα σημάνει την κατάρρευση της κυκλοφορίας σε μια βδομάδα μόνο!
Όσοι, μετακινούνται στο κέντρο με αυτοκίνητο (π.χ. για να πάνε το παιδί τους στο γιατρό -όλοι οι γιατροί είναι στο κέντρο), δεν θα πάρουν αστικό! Θα πάρουν δεύτερο Ι.Χ. (ένα με μονές πινακίδες κι ένα με ζυγές) και τα 500.000 αυτοκίνητα της Θεσσαλονίκης, θα γίνουν 1.000.000 μέσα σε μια βδομάδα.
Όσοι δε, δεν βολεύονται ή δεν ξέρουν, θα φτάνουν μέχρι την είσοδο του δακτυλίου και θα γίνεται ό,τι γίνεται με τις πορείες: θα στριμώχνονται όλοι στη ΧΑΝΘ, το Βαρδάρη κ.λ.π. κι όλη η πόλη θα είναι ακίνητη.
Το θέμα της κυκλοφοριακής συμφόρησης, δεν είναι χθεσινό, ούτε υπάρχει δυστυχώς λύση. Δεν υπάρχει καμία λύση, πλην αυτής του Μετρό. Μόνο το μετρό μπορεί να διευκολύνει την κίνηση. Χωρίς Μετρό, οτιδήποτε κι αν γίνει, θα επιβαρύνει ακόμη περισσότερο την κυκλοφορία.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα, είναι η Μητροπόλεως.
Θεωρητικά, η λωρίδα αποκλειστικής κυκλοφορίας αστικών λεωφορείων, είναι μια πολύ καλή ιδέα, με το σκεπτικό ότι, στη δεξιά λωρίδα θα κινούνται ελεύθερα τα λεωφορεία και στην αριστερή ελέυθερα τα Ι.Χ. Μόνο που η αριστερή για τα Ι.Χ. είναι πάντα, μα πάντα, κατειλημμένη από σταθμευμένα Ι.Χ., οπότε πάει στράφι όλη η προσπάθεια.
Κι ένα Ι.Χ. να σταματήσει αριστερά, εκεί που η λωρίδα είναι για τα Ι.Χ., διαλύεται αμέσως όλη η κυκλοφορία, αφού αρχίζουν τα σλάλομ, αστικών και Ι.Χ. για να προχωρήσουν.
Αστυνόμευση δεν μπορεί να υπάρξει, παρά μόνο στα λόγια, αφού και 1.000 αστυνομικούς να βάλεις στη Μητροπόλεως, να πυροβολούν όποιον σταθμεύει "για λίγο" αριστερά, οι οδηγοί, θα δέχονται τη σφαίρα, θα μαζεύουν τα έντερά τους και θα πηγαίνουν δέκα μέτρα παρακάτω, όπου θα ξαναπαρκάρουν, επειδή δεν υπάρχει, πουθενά, σε ακτίνα χιλιομέτρων, χώρος για προσωρινή στάθμευση αυτού που περιμένει ας πούμε 5-10 λεπτά τη γυναίκα του, που σχολάει από μαγαζί της Τσιμισκή στις 9 το βράδυ, για να την πάει σπίτι.
Η φράση "να πάρει αστικό" δεν παίζει, γιατί δεν μπορούν όλοι οι άνθρωποι να περιμένουν 10-40 λεπτά στο κρύο ή να αλλάζουν δύο και τρία αστικά μετά από 8 ώρες κουραστικής μέρας ή να κάνουν δρομολόγιο μιας ώρας όρθιοι ή έχουν αντικειμενικές δυσκολίες να ανέβουν σε αστικό (π.χ. έγκυες), αφού εκείνη την ώρα τα αστικά είναι "πήχτρα" ή
τέλος, έχουν ..περίεργους λόγους, όπως ο γράφων, που δεν ανεβαίνω σε αστικό ποτέ, επειδή απλά δεν αντέχω τις πιτσιρίκες που ουρλιάζουν ασταμάτητα στο κωλο-κινητό τους, καθ όλη τη διάρκεια του δρομολογίου και δεν είναι μία ή δύο, αλλά τριάντα !
Ε, αυτό το πράγμα δεν το αντέχω τι να κάνουμε;
Να πλακώνω στα χαστούκια όσες μιλάνε ασταμάτητα με το κωλο-κινητό τους δίπλα από το αυτί μου, από την ώρα που ανεβαίνουν, μέχρι την ώρα που κατεβαίνουν;
Προτιμώ, για να μην τρέχω σε δικαστήρια κι αστυνομικά τμήματα, να ταλαιπωρούμαι δέκα φορές περισσότερο με το Ι.Χ. παρά να ζω το μαρτύριο να ακούγονται από 30 μεριές ταυτόχρονα τα κουδουνίσματα των κινητών, πάνω απ΄το κεφάλι μου.
Ε, υπάρχουμε κι εμείς οι ιδιότροποι, που δεν μπορούμε τη δικτατορία της γκομενίτσας-ζαλούρας, που μας κάνει κεφάλι με το κωλο-κινητό της, στο οποίο μιλάει α-σ-τ-α-μ-ά-τ-η-τ-α κι αν της το απαγορεύσεις θα αυτοκτονήσει, αφού η εξάρτηση των νέων κοριτσιών από το "κινητό" είναι δέκα χιλιάδες φορές χειρότερη από αυτή του ηρωινομανή !
Σ.Γ.
Ο "Δακτύλιος" σε μια πόλη χωρίς εναλλακτικές λύσεις, με στενούς δρόμους, με ΤΕΡΑΣΤΙΑ έλλειψη χώρων στάθμευσης και κυρίως με στάθμευση "όπου βρω", όπου όλοι παρκάρουν, σε διπλή σειρά, σε τριπλή σειρά, σε γωνίες, σε λεωφορειολωρίδες, σε στάσεις λεωφορείων, στη μέση του δρόμου, θα σημάνει την κατάρρευση της κυκλοφορίας σε μια βδομάδα μόνο!
Όσοι, μετακινούνται στο κέντρο με αυτοκίνητο (π.χ. για να πάνε το παιδί τους στο γιατρό -όλοι οι γιατροί είναι στο κέντρο), δεν θα πάρουν αστικό! Θα πάρουν δεύτερο Ι.Χ. (ένα με μονές πινακίδες κι ένα με ζυγές) και τα 500.000 αυτοκίνητα της Θεσσαλονίκης, θα γίνουν 1.000.000 μέσα σε μια βδομάδα.
Όσοι δε, δεν βολεύονται ή δεν ξέρουν, θα φτάνουν μέχρι την είσοδο του δακτυλίου και θα γίνεται ό,τι γίνεται με τις πορείες: θα στριμώχνονται όλοι στη ΧΑΝΘ, το Βαρδάρη κ.λ.π. κι όλη η πόλη θα είναι ακίνητη.
Το θέμα της κυκλοφοριακής συμφόρησης, δεν είναι χθεσινό, ούτε υπάρχει δυστυχώς λύση. Δεν υπάρχει καμία λύση, πλην αυτής του Μετρό. Μόνο το μετρό μπορεί να διευκολύνει την κίνηση. Χωρίς Μετρό, οτιδήποτε κι αν γίνει, θα επιβαρύνει ακόμη περισσότερο την κυκλοφορία.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα, είναι η Μητροπόλεως.
Θεωρητικά, η λωρίδα αποκλειστικής κυκλοφορίας αστικών λεωφορείων, είναι μια πολύ καλή ιδέα, με το σκεπτικό ότι, στη δεξιά λωρίδα θα κινούνται ελεύθερα τα λεωφορεία και στην αριστερή ελέυθερα τα Ι.Χ. Μόνο που η αριστερή για τα Ι.Χ. είναι πάντα, μα πάντα, κατειλημμένη από σταθμευμένα Ι.Χ., οπότε πάει στράφι όλη η προσπάθεια.
Κι ένα Ι.Χ. να σταματήσει αριστερά, εκεί που η λωρίδα είναι για τα Ι.Χ., διαλύεται αμέσως όλη η κυκλοφορία, αφού αρχίζουν τα σλάλομ, αστικών και Ι.Χ. για να προχωρήσουν.
Αστυνόμευση δεν μπορεί να υπάρξει, παρά μόνο στα λόγια, αφού και 1.000 αστυνομικούς να βάλεις στη Μητροπόλεως, να πυροβολούν όποιον σταθμεύει "για λίγο" αριστερά, οι οδηγοί, θα δέχονται τη σφαίρα, θα μαζεύουν τα έντερά τους και θα πηγαίνουν δέκα μέτρα παρακάτω, όπου θα ξαναπαρκάρουν, επειδή δεν υπάρχει, πουθενά, σε ακτίνα χιλιομέτρων, χώρος για προσωρινή στάθμευση αυτού που περιμένει ας πούμε 5-10 λεπτά τη γυναίκα του, που σχολάει από μαγαζί της Τσιμισκή στις 9 το βράδυ, για να την πάει σπίτι.
Η φράση "να πάρει αστικό" δεν παίζει, γιατί δεν μπορούν όλοι οι άνθρωποι να περιμένουν 10-40 λεπτά στο κρύο ή να αλλάζουν δύο και τρία αστικά μετά από 8 ώρες κουραστικής μέρας ή να κάνουν δρομολόγιο μιας ώρας όρθιοι ή έχουν αντικειμενικές δυσκολίες να ανέβουν σε αστικό (π.χ. έγκυες), αφού εκείνη την ώρα τα αστικά είναι "πήχτρα" ή
τέλος, έχουν ..περίεργους λόγους, όπως ο γράφων, που δεν ανεβαίνω σε αστικό ποτέ, επειδή απλά δεν αντέχω τις πιτσιρίκες που ουρλιάζουν ασταμάτητα στο κωλο-κινητό τους, καθ όλη τη διάρκεια του δρομολογίου και δεν είναι μία ή δύο, αλλά τριάντα !
Ε, αυτό το πράγμα δεν το αντέχω τι να κάνουμε;
Να πλακώνω στα χαστούκια όσες μιλάνε ασταμάτητα με το κωλο-κινητό τους δίπλα από το αυτί μου, από την ώρα που ανεβαίνουν, μέχρι την ώρα που κατεβαίνουν;
Προτιμώ, για να μην τρέχω σε δικαστήρια κι αστυνομικά τμήματα, να ταλαιπωρούμαι δέκα φορές περισσότερο με το Ι.Χ. παρά να ζω το μαρτύριο να ακούγονται από 30 μεριές ταυτόχρονα τα κουδουνίσματα των κινητών, πάνω απ΄το κεφάλι μου.
Ε, υπάρχουμε κι εμείς οι ιδιότροποι, που δεν μπορούμε τη δικτατορία της γκομενίτσας-ζαλούρας, που μας κάνει κεφάλι με το κωλο-κινητό της, στο οποίο μιλάει α-σ-τ-α-μ-ά-τ-η-τ-α κι αν της το απαγορεύσεις θα αυτοκτονήσει, αφού η εξάρτηση των νέων κοριτσιών από το "κινητό" είναι δέκα χιλιάδες φορές χειρότερη από αυτή του ηρωινομανή !
Σ.Γ.