Στη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου της 22ας Ιουλίου 2013 το Δημοτικό Συμβούλιο Θεσσαλονίκης ενέκρινε...
...την εισήγηση της Επιτροπής Ποιότητας Ζωής για “τη διενέργεια πλειοδοτικού διαγωνισμού για την παραχώρηση δικαιώματος εγκατάστασης σε κοινόχρηστους χώρους στάσεων αναμονής κοινόχρηστων ποδηλάτων και την εκμετάλλευση του δικαιώματος χρήσης”, όπως και την εισήγηση για τον “καθορισμό ανάλογων θέσεων σε κοινόχρηστους χώρους”.
Δηλαδή ο Δήμος προσδοκά να έχει έσοδα από την παραχώρηση αυτού του δικαιώματος, στο πλαίσιο που έχει χαράξει η αντιδημαρχία Αστικού Σχεδιασμού, Πολεοδομίας και Δικτύων, της οποίας προΐσταται ο κ.Κουράκης, που επανειλημμένως έχει μιλήσει για το θέμα.
Όπως όμως αναφέρεται στην απόφαση, «προϋπόθεση είναι να αρθούν οι λόγοι ασφαλείας που προτάσσουν το Α και το Β τμήμα της τροχαίας, τα οποία απέστειλαν και σχετικά έγγραφα στις 25 Σεπτεμβρίου και στις 7 Οκτωβρίου 2012. (αριθμός πρωτοκόλλου 1010/7/200-30/10/2012)
Ανάμεσα στις 26 θέσεις, που καθορίστηκαν με την απόφαση, είναι στον αριθμό 12 το Νέο Δημαρχιακό Μέγαρο. Δηλαδή ο Δήμος χρειάζεται απόφαση Δημοτικού Συμβουλίου για την παραχώρηση χώρου στάθμευσης, ακόμη και για τις δικές του εγκαταστάσεις. Ο διαγωνισμός δεν έχει εγκριθεί ακόμη από την αρμόδια αρχή, δηλαδή την Οικονομική Επιτροπή.
Με πρόσκληση που διανεμήθηκε χθες ανακοινώθηκε, ότι την επόμενη Τετάρτη 4 Σεπτεμβρίου 2013 εγκαινιάζεται ο πρώτος πρότυπος σταθμός διάθεσης κοινοχρήστων ποδηλάτων, μπροστά από το Δημαρχιακό Μέγαρο, επί της οδού Β. Γεωργίου 1Α'.
Δεν πρόκειται για την υλοποίηση της απόφασης του Δήμου, αλλά για μία ιδιωτική πρωτοβουλία, την οποία έχει αναλάβει, όπως είχε κάθε δικαίωμα, μία συγκεκριμένη εταιρεία. Ουσιαστικά, δηλαδή, ένας ανταγωνιστής του Δήμου υλοποιεί το ίδιο πρόγραμμα, το οποίο αποφάσισε να κάνει αλλά δεν έχει προχωρήσει ακόμη ο δήμος και σε σημεία στα οποία προγραμματίζει και ο δήμος την ίδια δραστηριότητα.
Όλα αυτά θα ήταν εύλογα σε μία ελεύθερη οικονομία, αν την επιχειρηματική πρωτοβουλία του ανταγωνιστή, που προφανώς απομειώνει τα οφέλη που προσδοκά ο δήμος από την παραχώρηση του δικαιώματος, δεν εγκαινίαζαν ο ίδιος ο Δήμαρχος και ο Αντιδήμαρχος Επιχειρηματικότητας, κ.Χασδάι Καπόν.
Από την εξέλιξη προκύπτουν δύο βασικά ερωτήματα:
1. Πώς παραχωρήθηκε δημόσιος χώρος για την άσκηση επιχειρηματικής δραστηριότητας, χωρίς την έγκριση του Δημοτικού Συμβουλίου;
2. Τι μέτρα έχουν ληφθεί, για να αρθούν οι λόγοι ασφαλείας που επικαλείται η τροχαία στα έγγραφα της;
Κι ένα δευτερεύον:
3. Ο αντιδήμαρχος Αστικού Σχεδιασμού θα παραστεί στα εγκαίνια;
Το ότι δεν γνωρίζει η αριστερά του δήμου, τι ποιεί η δεξιά της, ήταν γνωστό! Απλώς κάθε μέρα ξεκαθαρίζει περισσότερο, ότι οι καυγάδες στη διοίκηση δεν είναι αποτέλεσμα μόνο διαφορετικών πολιτικών οπτικών.
Απλώς στη συγκεκριμένη περίπτωση τίθενται και ζητήματα ασφαλείας. Αν δυστυχώς επιβεβαιωθούν δεν θα υπάρχουν μόνο φυσικοί αυτουργοί.
Χρήστος Μάτης
Δημοτικός Σύμβουλος Θεσσαλονίκης- Επικεφαλής της παράταξης ΕΝΕΡΓΟΙ ΠΟΛΙΤΕΣ- Οικολογία στην Πράξη