29 Οκτ 2013

Κατέθεσες πινακίδες του αυτοκινήτου και νόμισες ότι γλίτωσες τα τέλη κυκλοφορίας;

Αμ δε! Τέλη κυκλοφορίας θα πληρώνουν ακόμη και αυτοί που παρέδωσαν πινακίδες !
Η εκδικητική μανία του Υπουργείου Οικονομικών εναντίον (και) των ιδιοκτητών αυτοκινήτων, τα εξοντωτικά τέλη και οι ..
ακόμα πιο εξοντωτικοί φόροι που επιβάλλει σε αυτούς, οδηγεί στο άλλο άκρο. Όπως τα τελευταία χρόνια, έτσι και φέτος, εκατοντάδες χιλιάδες οδηγοί συρρέουν στις εφορίες για να καταθέσουν τις πινακίδες κυκλοφορίας των αυτοκινήτων τους. Έτσι, το 2014, 1 στα 5 αυτοκίνητα που θα υπάρχουν στην Ελλάδα, δεν θα έχει πινακίδες. Βέβαια, το ΥΠΟΙΚ φέρνει φόρο και για τα ακινητοποιημένα…
Τα τέλη κυκλοφορίας που έρχονται την επόμενη εβδομάδα και ο φόρος πολυτελούς διαβίωσης στα μεγάλου κυβισμού αυτοκίνητα δεν είναι οι μόνες ηλίθιες ιδέες της κυβέρνησης για τα αυτοκίνητα. Σύμφωνα με πληροφορίες της iTabloid.gr, το Υπουργείο Οικονομικών εξετάζει το ενδεχόμενο από το 2014, οπότε και θα δημιουργηθεί το Περιουσιολόγιο για τον κάθε φορολογούμενο, να φορολογεί αυτοτελώς τα ΙΧ που είναι σε ακινησία.
Αφού η περσινή ιδέα των φωστήρων για την επιβολή τέλους ακινησίας στα αυτοκίνητα που δεν κινούνται (έχουν καταθέσει πινακίδες) έφερε… σεισμό και δεν εφαρμόστηκε, είπαν φέτος να το φέρουν πλαγίως. Δηλαδή οι ιδιοκτήτες των ΙΧ που έχουν καταθέσει πινακίδες με την αιτιολογία της προσωρινής ακινησίας δεν θα πληρώνουν μεν τέλη κυκλοφορίας, θα πληρώνουν όμως πχ τον φόρο πολυτελούς διαβίωσης, αν αφορά ΙΧ άνω των 2000 κ.εκ.
Ήδη, φέτος, θα σταλούν ραβασάκια για πληρωμή φόρου πολυτελούς διαβίωσης σε όσους ιδιοκτήτες ΙΧ τα πούλησαν εντός του 2013, ή κατέθεσαν πινακίδες στα τέλη του 2012, αφού το μέτρο ισχύει αναδρομικά από τη χρήση του 2012. Παράλληλα, όσοι διαθέτουν Ι.Χ. αυτοκίνητο από 1.929 και μέχρι 4.700 κυβικά εκατοστά θα πρέπει να καταβάλουν στο τελευταίο δίμηνο του έτους φόρους που θα κυμαίνονται από 947 έως 5.140 ευρώ καθώς θα φορολογηθούν διπλά, με τέλη κυκλοφορίας και φόρο πολυτελούς διαβίωσης.
Το πόσο απύθμενη βλακεία είναι η εξοντωτική φορολογία των ΙΧ το αποδεικνύουν οι αριθμοί: Στο οκτάμηνο του 2012, τα έσοδα του Δημοσίου από τέλη κυκλοφορίας έφταναν τα 244 εκατομμύρια ευρώ. Ο στόχος για το 8μηνο του 2013 ήταν τα έσοδα να φτάσουν τα 258 εκατομμύρια. Αντ’ αυτού, οι φωστήρες κατάφεραν να ρίξουν τα έσοδα στην προαναφερόμενη περίοδο στο ισχνό νούμερο των 126 εκατομμυρίων ευρώ! Τα δε έσοδα από τα τέλη ταξινόμησης (καινούρια ΙΧ) έχουν πέσει στα 45 εκατ. ευρώ το 2013, από 904 εκατ. ευρώ το 2004. Αλλά είπαμε: Δεν αρμενίζουμε στραβά, ο γιαλός είναι στραβός.
Και ακόμα, δεν έχουν δει τίποτα, αφού μέχρι το τέλος του έτους, οπότε και λήγει η προθεσμία για την πληρωμή των τελών κυκλοφορίας, αναμένεται να κατατεθούν ακόμα 400.000 πινακίδες ΙΧ αυτοκινήτων, φτάνοντας το συνολικό νούμερο του 1 εκατομμυρίου αυτοκινήτων που έχουν τεθεί σε ακινησία την τελευταία 2ετία.
Σε ό,τι αφορά τα τέλη κυκλοφορίας, η Γενική Γραμματεία Δημοσίων Εσόδων θα ανοίξει την ερχόμενη εβδομάδα, την ηλεκτρονική εφαρμογή για την πληρωμή των τελών κυκλοφορίας του 2014 που πρέπει να εξοφληθούν μέχρι το τέλος του έτους.
Τα τέλη κυκλοφορίας του έτους 2014, ξεκινούν από 660 ευρώ και φθάνουν μέχρι τα 1.320 ευρώ.
Ο φόρος πολυτελούς διαβίωσης, ξεκινά από τα 287 ευρώ για Ι.Χ. κυβισμού από 1.929 κ. εκ. και παλαιότητας από 5 μέχρι 10 έτη, ανέρχεται σε 1.780 ευρώ για Ι.Χ. 3.000 κυβικών εκατοστών και παλαιότητας μέχρι 5 ετών και φθάνει τα 3.820 ευρώ για Ι.Χ. 4.700 κ.εκ. και παλαιότητας μέχρι 5 ετών. Ο φόρος πολυτελείας θα επιβληθεί σε όλα τα Ι.Χ. αυτοκίνητα με κινητήρες 1.929 κυβικών και άνω, παλαιότητας μέχρι 10 ετών.
Υπολογίζεται με συντελεστή 5% επί των αντικειμενικών δαπανών (τεκμηρίων) διαβίωσης, που ισχύουν φέτος για τα Ι.Χ. με κινητήρες μέχρι 2.500 κ.εκ. και με συντελεστή 10% επί των αντικειμενικών δαπανών διαβίωσης που ισχύουν για τα Ι.Χ. άνω των 2.500 κ.εκ.
Για παράδειγμα, ένας ιδιοκτήτης Ι.Χ. 2.000 κ.εκ. και παλαιότητας 4 ετών θα πληρώσει φόρους συνολικού ύψους 1.100 ευρώ (660 ευρώ τέλη κυκλοφορίας και 440 ευρώ φόρο πολυτελούς διαβίωσης). Άλλος ιδιοκτήτης Ι.Χ. αυτοκινήτου 2.500 κ.εκ. και παλαιότητας 4,5 ετών θα καταβάλει φόρους συνολικού ύψους 1.545 ευρώ (880 ευρώ για τέλη και 665 ευρώ για φόρο πολυτελούς διαβίωσης).
Τα τέλη κυκλοφορίας για το 2014 με βάση τα κυβικά του κάθε ΙΧ έχουν ως εξής:
Από 51 κ.ε. έως 300 κ.ε. 22 ευρώ
Από 301 κ.ε έως 758 κ.ε. 55 ευρώ
Από 786 κ.ε έως 1.071 κ.ε. 120 ευρώ
Από 1.072 κ.ε έως 1.357 κ.ε. 135 ευρώ
Από 1.358 κ.ε έως 1.548 κ.ε. 240 ευρώ
Από 1.549 κ.ε έως 1.738 κ.ε. 265 ευρώ
Από 1.739 κ.ε έως 1.928 κ.ε 300 ευρώ
Από 1.929 κ.ε έως 2.357 κ.ε 660 ευρώ
Από 2.358 κ.ε έως 3.000 κ.ε 880 ευρώ
Από 3.001 κ.ε έως 4.000 κ.ε 1.000 ευρώ
Από 4.001 κ.ε και άνω 1.320 ευρώ
Επιβατικά αυτοκίνητα που ταξινομήθηκαν για πρώτη φορά στην Ελλάδα από την 1/11/2010 και μετά, αποκλειστικά με βάση τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα:
Κλιμάκιο εκπομπών CO2 (γρ./χλμ.) -
Ετήσια τέλη κυκλοφορίας ανά γραμ. εκπομπών σε ευρώ:
0 – 100 γρ./χλμ. – ευρώ
101 – 120 γρ./χλμ. 0,90 ευρώ
121 – 140 γρ./χλμ. 1,10 ευρώ
141 – 160 γρ./χλμ. 1,70 ευρώ
161 – 180 γρ./χλμ. 2,25 ευρώ
181 – 200 γρ./χλμ. 2,55 ευρώ
201 – 250 γρ./χλμ. 2,80 ευρώ
‘Ανω των 251 γρ./χλμ. 3,40 ευρώ

itabloid.gr
 
Copyright © 2015 Taxalia Blog - Θεσσαλονίκη