Το κράτος δημοπρατεί τα δρομολόγια, με τιμές που δεν καλύπτουν ούτε το 1/3 του κόστους, λόγω ενός ανόητου μαθηματικού τύπου, με αποτέλεσμα να μην πηγαίνει κανείς ιδιώτης στους διαγωνισμούς.
Θέμα ασφάλειας των μαθητών που έχουν μείνει «εκτός» του ..
συστήματος μεταφορών από και προς τα σχολεία τους και αναγκάζονται να μετακινούνται με κάθε μέσο (αυτοκίνητα συγγενών, αστική συγκοινωνία, αγροτικά αυτοκίνητα και τρακτέρ, αλλά και με τα πόδια) θέτει η Περιφερειακή Ένωση Δήμων Κεντρικής Μακεδονίας, όπως ανέφεραν εκπρόσωποί της σε συνέντευξη που παραχώρησαν.
Ο αντιπρόεδρος της ΠΕΔ, δήμαρχος Θέρμης Θεόδωρος Παπαδόπουλος επισήμανε ότι καθώς οι τιμές που ορίζει η σχετική ΚΥΑ για τα δρομολόγια κρίνονται ασύμφορες από τους ιδιοκτήτες λεωφορείων, περίπου 4.000 παιδιά στο νομό Θεσσαλονίκης δεν εξυπηρετούνται από τα δρομολόγια. Μεταξύ αυτών, μάλιστα, βρίσκονται και τριακόσια περίπου παιδιά που κατά τον πρόεδρο της ΠΕΔ, Σίμο Δανιηλίδη, δεν συμμετέχουν καν στην εκπαιδευτική διαδικασία και δεν πηγαίνουν καθόλου στο σχολείο καθώς δεν μπορούν να εξυπηρετηθούν από κανένα μέσο.
«Αλίμονο αν κάποιο παιδί πάθει κάτι» είπε ο κ. Παπαδόπουλος και υπογράμμισε την ανάγκη να βρεθεί από την πολιτεία οριστική λύση στο πρόβλημα, στο πλαίσιο της πρότασης των δημάρχων και της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, ώστε η τελευταία να μπορεί να διαπραγματευτεί με τους ιδιοκτήτες λεωφορείων το ποσοστό που προβλέπεται να δίνεται στους γονείς για τα δρομολόγια για τα οποία δεν υπάρχει συμφωνία.
Ο αντιπεριφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας, Θεοφάνης Παπάς, επισήμανε ότι στην ανατολική Θεσσαλονίκη τα δρομολόγια για τη μεταφορά των μαθητών πραγματοποιούνται σε ποσοστό μόλις 32% ενώ στη δυτική Θεσσαλονίκη η κατάσταση είναι λίγο καλύτερη καθώς πραγματοποιείται το 63% των δρομολογίων. «Είναι ντροπή να μιλάμε στα μέσα Οκτωβρίου για το πώς θα γίνει η μεταφορά. Το πρόβλημα δεν θα σταματήσει να υπάρχει μέχρι να βρεθεί τρόπος μεταφοράς και για τον τελευταίο μαθητή», πρόσθεσε.