21 Οκτ 2013

Κράτος [κατά πλάσμα] δικαίου

Γράφει ο Σωτήριος Καλαμίτσης
[Εικοστή τέταρτη ημέρα από την υποβολή στην Εισαγγελία του Αρείου Πάγου της μήνυσης της ΧΑ για την τρύπα στα Ταμεία του ΠΑΣΟΚ (βλ. και http://taxalia.blogspot.gr/2013/05/blog-post_7741.html) και δέκατη έκτη από τη δημοσιοποίηση της φήμης ότι παρακολουθούνται τα τηλέφωνα των ...
βουλευτών της αντιπολίτευσης. Κανένα παπαγαλάκι δεν με ενημέρωσε για το αν κινήθηκε κάποια διαδικασία διερεύνησης των καταγγελλομένων. Τί συνέβη; Δεν τηλεφωνούν πλέον οι παπαγάλοι στους Εισαγγελείς;].
Και ξαφνικά μπουρλότο στο πολιτικό σκηνικό, επειδή ο Τσίπρας έπραξε το αυτονόητο υπερασπιζόμενος τα δικαιώματα των εργαζομένων στα Ναυπηγεία που είναι απλήρωτοι επί 18 μήνες. Ρώτησε πολύ απλά [όχι αθώα βεβαίως] γιατί σαπίζουν στα ναυπηγεία 4 υποβρύχια, για τα οποία ο ελληνικός λαός έχει πληρώσει € 2,5 δισ., ως μη όφειλε, από τις ματωμένες σάρκες του, αντί να γίνονται εργασίες επ’ αυτών, οι οποίες θα οδηγούσαν σε πληρωμή των δεδουλευμένων των εργαζομένων. Το θρασίμι ο Μπένι εθίγη από τη διφορούμενη απάντηση του ΥπΕΘΑ Αβραμόπουλου [διπλωμάτης ήταν ο άνθρωπος] και απαίτησε κάλυψη από την κυβέρνηση, στην οποία μετέχει. Είπε ότι ενήργησε βάσει σύμβασης, η οποία υπεγράφη, αφού το κείμενό της κυρώθηκε με νόμο [ν. 3885/2010], με τον οποίον δόθηκε από τη Βουλή εξουσιοδότηση για την υπογραφή της, εξ ου και δεν δικαιολογείται οποιαδήποτε σκιά στις ενέργειές του ως ΥπΕΘΑ. Ακριβώς όπως κυρώνονται με νόμους όλες οι παράνομες δαπάνες που πραγματοποιεί το Δημόσιο, ήτοι οι πολιτικοί. Ψήφισαν, δηλαδή, οι 155 πράσινοι παλαμοκρούστες έναν νόμο, με τον οποίον εξάγνισαν την καταβολή € 2,5 δισ. για τα υποβρύχια, και όλα είναι όμορφα και ωραία; [Και ο Καρχιδάκης τον ψήφισε, και ο Μόσιαλος και όλα τα μπουμπούκια που ξαναβγαίνουν στο προσκήνιο για μια νέα κεντροαριστερά του μώλου, του πώλου, του κώλου – διαλέγετε και παίρνετε].
Τίνος ήταν ρε τα € 2,5 δισ. που πετάξατε σεις οι 157; Από το σεντούκι το δικό σας τα βγάλατε; Αν δεν τα είχατε δώσει, μήπως θα κάλυπταν σήμερα το περίφημο δημοσιονομικό κενό που πρέπει να καλυφθεί με νέα μέτρα; Εσείς οι κεντροαριστεροί που απαλλάξατε τον Άκη από κάθε ευθύνη για μίζες με το περίφημο πόρ[δ]ισμα της Βουλής και τώρα τον κατακεραυνώνετε ως μιζαδόρο. [ΣΗΜ: αξίζει να θυμηθούμε εδώ τί είχε πει στη Βουλή κατά την ψήφιση του ν. 3885/2010 ο Μεϊμαράκης, ο οποίος ως ΥπΕΘΑ είχε αρνηθεί να παραλάβει τα υποβρύχια: «Όσα τηλεφωνήματα και αν μου έκανε η Μέρκελ, εγώ δεν θα υπέγραφα τέτοια σύμβαση». Περασμένα ξεχασμένα.]
Η περίπτωση αυτή μου θύμισε τη λέξη «Πλυντηροβούλιο» που είχα χρησιμοποιήσει προ έτους και πλέον σε κείμενό μου [http://taxalia.blogspot.gr/2012/08/blog-post_4442.html]. Με έψεξε τότε ένας φίλος, επειδή θεώρησε τη λέξη χυδαία ή, κατ’ ελάχιστον, άκομψη. Εγώ απλώς θεώρησα τη λέξη μη εύηχη. Εξακολουθώ να επιμένω, λοιπόν, στη χρήση της ως κυριολεκτούσης. Και τούτο, διότι η σύμβαση την οποίαν επικαλέσθηκε ο Μπένι προκάλεσε μία από τις πολλές παράνομες δαπάνες που έχουν πραγματοποιήσει τα πολιτικά σούργελα. Η δε κύρωση της σύμβασης δια νόμου έγινε επειδή ακριβώς εγνώριζε ο Μπένι ότι η σύμβαση αντιστρατεύεται τους κείμενους τότε νόμους, αλλά και το καλώς εννοούμενο δημόσιο συμφέρον, και θέλησε να απαλλάξει τον εαυτό του από ποινικές και πολιτικές ευθύνες. Ακριβώς όπως έκανε αργότερα νομιμοποιώντας τη διάθεση κεφαλαίων του Δημοσίου στην Protonbank. Αυτό κάνουν κατ’ εξακολούθηση τα πολιτικά σκύβαλα που έχουν ορκιστεί πίστη στο Σύνταγμα και στους νόμους, ως νόμους εννοώντας και αυτούς που οι ίδιοι ψηφίζουν για να θεραπεύουν τις παρανομίες που διέπραξαν καταπατώντας τον όρκο τους. Σταχυολογώ από τις εν λόγω διατάξεις, οι οποίες δικαιολογούν απολύτως τον όρο «Πλυντηροβούλιο». Διαβάστε και βάλτε με νου

σας πόσες άλλες περιπτώσεις κρύβονται πίσω από πλειάδα διατάξεων που ψηφίζουν, ακόμη και εν μέσω Μνημονίων, όλοι αυτοί που μας πουλάνε μούρη από τα τηλεοπτικά παράθυρα σώζοντάς μας αενάως.
1] Άρθρο 23 ν. 4151/2013 - Προσωπικό καθαριότητας των κτιρίων των ΔΟΥ και των Κτηματικών Υπηρεσιών
Η διάταξη του άρθρου 167 του ν. 4099/2012 αναδιατυπώνεται ως εξής: «Οι συμβάσεις που έχουν συναφθεί και θα συναφθούν μέχρι 31.12.2013 και αφορούν στην καθαριότητα των κτιρίων των ΔΟΥ και των Κτηματικών Υπηρεσιών, κατ` εφαρμογή των διατάξεων του άρθρου 2 του ν. 2314/1953 (Α` 59) και του άρθρου 37 του ν. 2072/1992 (Α` 125), θεωρούνται νόμιμες και οι σχετικές δαπάνες για παρασχεθείσες υπηρεσίες μέχρι 31.12.2013 μπορούν να πληρωθούν μέχρι την προαναφερθείσα ημερομηνία.»
2] Άρθρο 42 ν. 4141/2012 - Ρυθμίσεις θεμάτων Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων
«………. 2. Αποφάσεις ορισμού αξιολογητών και συγκρότησης γνωμοδοτικών επιτροπών που εκδόθηκαν κατ` εφαρμογή της αριθμ. 17371/Αρ.Απόφ. 704/20.11.2008 (Β` 2497) απόφασης των Υπουργών Εσωτερικών, Οικονομίας και Οικονομικών και Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, όπως τροποποιήθηκε και ισχύει, θεωρούνται ως νομίμως εκδοθείσες».
3] ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ ΣΤ.3 ν. 4093/2012
«…………… 9. Συμβάσεις κατασκευής δημοσίων έργων αποκλειστικής αρμοδιότητας των Περιφερειών σύμφωνα με το ν. 3852/2010, οι οποίες είχαν συναφθεί από 1.1.2011 έως την ημερομηνία δημοσίευσης του παρόντος νόμου και των οποίων το έγγραφο συμφωνητικό της παρ. 1 του άρθρου 30 του ν. 3669/2008 (Α` 116) έχει υπογραφεί από τους προϊσταμένους των διευθυνουσών υπηρεσιών, θεωρούνται νόμιμες.»
4] Αρθρο 41 ν. 4075/2012 - Ρυθμίσεις ΟΓΑ
«…………. 2.α) Η παρ. 4 του άρθρου 83 του ν. 3996/2011 (Α 170) αντικαθίσταται ως ακολούθως: «4. θεωρούνται νόμιμες οι δαπάνες για οφειλές του Οργανισμού Γεωργικών Ασφαλίσεων (ΟΓΑ) προς θεραπευτήρια και ασφαλισμένους του που αφορούν δαπάνες νοσηλείας ασφαλισμένων που εισήχθησαν στα θεραπευτήρια έως 31.12.2011, στα παραστατικά των οποίων έχει τεθεί από τους ελεγκτές ιατρούς επιφύλαξη. ….»
5] Αρθρο 8 ν. 4071/2012 - Αρμοδιότητες δήμων και περιφερειών
«.............. ΄Εργο μεταφοράς μαθητών που εκτελέστηκε μετά την 1.9.2011 και μέχρι την ολοκλήρωση και την υπογραφή των σχετικών συμβάσεων από τους δήμους, αποτελεί αντικείμενο των συμβάσεων αυτών, οι οποίες θεωρούνται νόμιμες και δύναται να αποζημιωθούν από τους ανωτέρω δήμους».

6] Αρθρο 138 ν. 4052/2012 - Ρυθμίσεις Θεμάτων αρμοδιότητας Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης
«ΙΒ. 2. ΄Ολες οι συμβάσεις παροχής υπηρεσιών που έχουν συναφθεί μέχρι τη δημοσίευση του παρόντος νόμου μεταξύ της Η.ΔΙ.Κ.Α. Α.Ε. και των Φορέων Κοινωνικής Ασφάλισης ή του Μετοχικού Ταμείου Πολιτικών Υπαλλήλων (Μ.Τ.Π.Υ.), οι τυχόν παρατάσεις αυτών, καθώς και όλες οι κατά το χρονικό αυτό διάστημα διενεργηθείσες πράξεις και δαπάνες θεωρούνται νόμιμες και παράγουν όλες τις έννομες συνέπειες».
7] Άρθρο 2 ν. 4038/2012 - Επείγουσες ρυθμίσεις για την εξυγίανση των δήμων και των περιφερειών και άλλες διατάξεις του Υπουργείου Εσωτερικών
«……… 4. Δανειακές συμβάσεις, που έχουν συναφθεί οποτεδήποτε μεταξύ του Ταμείου Παρακαταθηκών και Δανείων και φορέων Ο.Τ.Α. πρώτου και δεύτερου βαθμού και των νομικών τους προσώπων δημοσίου και ιδιωτικού δικαίου θεωρούνται νομίμως συναφθείσες.
………….. 8. Δαπάνες οι οποίες αφορούν στη μεταφορά μαθητών μέχρι τη δημοσίευση του παρόντος, για τις οποίες δεν τηρήθηκε η διαδικασία των άρθρων 28 παρ. 2 του ν. 3879/2010 (Α` 163), 16 του ν. 3887/2010 (Α` 174), 49, παρ. 6 του ν. 3943/2011 (Α` 66) και του άρθρου 70 του ν. 4002/2011 (Α` 180) θεωρούνται νόμιμες, εφόσον ο Γενικός Γραμματέας της Αποκεντρωμένης Διοίκησης διαπιστώσει με σχετική πράξη του την εκτέλεση του μεταφορικού έργου και το ύψος της σχετικής δαπάνης».

8] Άρθρο 39 ν. 4024/2011
«………. 12. Δαπάνες που δημιουργήθηκαν μέχρι την έναρξη ισχύος του παρόντος νόμου σε εκτέλεση όρων των επιχειρησιακών συμβάσεων εργασίας ή αποφάσεων του Διοικητικού Συμβουλίου της Ανώνυμης Εταιρείας «Οργανισμός Σχολικών Κτιρίων Ανώνυμη Εταιρεία» (ΟΣΚ ΑΕ), για πληρωμές σε πρόσωπα απασχολούμενα στην άνω ανώνυμη εταιρεία και σε βάρος του προϋπολογισμού της και αφορούν τακτικές αποδοχές και αποζημιώσεις κάθε είδους, επιδόματα και εφάπαξ παροχές ένεκα συνταξιοδότησης, θεωρούνται ότι διενεργήθηκαν νόμιμα.»
9] Άρθρο 20 ν. 4019/2011
«…………. 14. Η από 16.4.2010 σύμβαση παροχής υπηρεσιών μεταξύ του Ο.Α.Ε.Ε. και της εταιρίας με την επωνυμία "Ελληνικά Ταχυδρομεία (ΕΛ.ΤΑ.) Α.Ε.", η οποία αφορά στην αποστολή ταχυδρομικών αντικειμένων επιστολικού ταχυδρομείου και δεμάτων, καθώς και οι κατά τη διάρκεια της ισχύος αυτής διενεργηθείσες πράξεις και δαπάνες θεωρούνται νόμιμες.
…………… 19.α. Στο τέλος της περίπτωσης στ` της παραγράφου 11 του άρθρου 15 του ν. 2469/1997 (Α` 38) προστίθεται εδάφιο ως εξής:
"Η ρευστοποίηση μέρους του ενεργητικού του Κ.Κ.Ν.Π.Δ.Δ. και Α.Φ. και ιδίως η πώληση κινητών αξιών του Ελληνικού Δημοσίου που ανήκουν στο ενεργητικό του Κ.Κ.Ν.Π.Δ.Δ. και Α.Φ. πριν από την ημερομηνία λήξης τους, προκειμένου να αποδοθούν σε Ν.Π.Δ.Δ. και Α.Φ. χρηματικά ποσά σε εκτέλεση των οριζομένων στα προηγούμενα εδάφια, δεν συνιστά κακή διαχείριση από την Τράπεζα της Ελλάδος."
β. Στο τέλος της παραγράφου 2 του άρθρου 45 του ν. 3863/2010 (Α` 115) προστίθεται εδάφιο ως εξής: «Οι ΦΚΑ δύνανται με αποφάσεις των Δ.Σ. τους να δίνουν εντολές στην Τράπεζα της Ελλάδος για την ανταλλαγή ή αντικατάσταση των τίτλων αυτών με άλλους τίτλους του Ελληνικού Δημοσίου, χωρίς αυτό να συνιστά κακή διαχείριση.»
10] Αρθρο 53 ν. 3996/2011 - Ειδικές Ρυθμίσεις Ο.Α.Ε.Ε.
« β. ΄Ολες οι έως την 30.11.2010 παρατάσεις ισχύος της από 1.12.2007 σύμβασης που υπεγράφη μεταξύ της ασφαλιστικής εταιρείας «Ευρώπη Α.Ε.Γ.Α.» και του Ταμείου Πρόνοιας και Επικουρικής Ασφάλισης Προσωπικού Ιπποδρομιών (ΤΑ.Π.Ε.Α.Π.Ι.), το οποίο εντάχθηκε από 1.8.2008 στον κλάδο σύνταξης του Ο.Α.Ε.Ε., δυνάμει του άρθρου 9 του ν. 3655/2008 (Α`58), και αφορούσε στην ασφάλιση αναβατών και μαθητευομένων αναβατών ιπποδρομιών κατά ατυχημάτων, καθώς και οι κατά τα χρονικά αυτά διαστήματα παρατάσεων διενεργηθείσες πράξεις και δαπάνες θεωρούνται νόμιμες.»
11] Αρθρο 24 ν. 3867/2010 - Ρυθμίσεις θεμάτων Ο.Π.Α.Δ. και ειδικών θεμάτων Υπουργείου Οικονομικών
«………. 2. Δαπάνες για ορθοπεδικά είδη, προθέματα και λοιπά βοηθητικά μέσα που δεν περιλαμβάνονται στον κανονισμό παροχών του Ο.Π.Α.Δ. και έχουν πληρωθεί ή των οποίων εκκρεμεί η πληρωμή τους μέχρι τη δημοσίευση του παρόντος, θεωρούνται νόμιμες ή εκκαθαρίζονται αντίστοιχα, με βάση κοστολογήσεις που διενεργήθηκαν μέχρι 30 Απριλίου 2009 με αποφάσεις του Διοικητικού Συμβουλίου του Οργανισμού Περίθαλψης Ασφαλισμένων Δημοσίου (Ο.Π.Α.Δ.). Δαπάνες για ιατρικές πράξεις και παρακλινικές εξετάσεις που δεν έχουν περιληφθεί στο κρατικό τιμολόγιο και έχουν πληρωθεί ή των οποίων εκκρεμεί η πληρωμή μέχρι τη δημοσίευση του παρόντος, θεωρούνται νόμιμες ή εκκαθαρίζονται αντίστοιχα, με βάση τις κοστολογήσεις που διενεργήθηκαν με αποφάσεις του Υπουργού Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης, ύστερα από γνωμοδότηση του Κεντρικού Συμβουλίου Υγείας (Κε.Σ.Υ.).»
12] Αρθρο 40 ν. 3794/2009
«Α.1. θεωρούνται νόμιμες οι δαπάνες που πληρώθηκαν από την Αρχή Διασφάλισης της Ποιότητας στην Ανώτατη Εκπαίδευση (Α.ΔΙ.Π.) μέχρι και την 31.12.2008 σε φυσικά πρόσωπα ως αμοιβή για συμβάσεις έργου στο πλαίσιο του Υποέργου 1, με κωδικό δαπάνης 61.00, της Πράξης "Ανάπτυξη Εθνικού Συστήματος Αξιολόγησης και Διασφάλισης της Ποιότητας της Ανώτατης Εκπαίδευσης" του Μέτρου 2.1 του Επιχειρησιακού Προγράμματος ΕΠΕΑΕΚ II του Υπουργείου Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων, με κωδικό MIS 113837, ενταγμένου στο Π.Δ.Ε. με κωδικό ΣΑΕ 2006ΣΕ24530251.
2. Καταλογισμοί που έγιναν για δαπάνες της προηγούμενης παραγράφου του παρόντος άρθρου αίρονται, τυχόν δε βεβαιωθέντα ποσά από την αιτία αυτή σε βάρος των καταλογισθέντων διαγράφονται».
13] Αρθρο 34 ν. 3801/2009 - Νομιμοποίηση δαπανών - ΄Αρση καταλογισμών
«1. Θεωρούνται νόμιμες οι δαπάνες που διενεργήθηκαν μετά την 1.7.2005 από τις Νομαρχιακές Αυτοδιοικήσεις, τους Δήμους, τις Κοινότητες και τους Συνδέσμους Δήμων και Κοινοτήτων, εφόσον αυτές αφορούν άσκηση αρμοδιοτήτων που δεν προβλέπονται ρητώς από την κείμενη νομοθεσία ή αν, παρά τη ρητή πρόβλεψη τους, συνέτρεξαν πλημμέλειες κατά τη διαδικασία ανάληψης της δαπάνης σε βάρος του προϋπολογισμού τους, υπό τις παρακάτω προϋποθέσεις …. 2. Καταλογισμοί, οι οποίοι έγιναν για δαπάνες της προηγούμενης παραγράφου, σε βάρος των αιρετών εκπροσώπων των Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης, καθώς και των υπαλλήλων των Ο.Τ.Α. και των υπαλλήλων των Υπηρεσιών Δημοσιονομικού Ελέγχου, εφόσον δεν έχουν εκτελεσθεί ως τη δημοσίευση του παρόντος, δεν εκτελούνται και τα τυχόν βεβαιωθέντα ποσά διαγράφονται.»
14] ΄Αρθρο 13 ν. 3748/2009 - Εθνικό Ίδρυμα Νεότητας
«……….. 3. Δαπάνες που διενεργήθηκαν μέχρι την Έναρξη ισχύος του παρόντος νόμου σε εκτέλεση αποφάσεων του Διοικητικού Συμβουλίου του ΕΙΝ για πληρωμές σε πρόσωπα απασχολούμενα στο εν λόγω Ίδρυμα και σε βάρος του προϋπολογισμού του και αφορούν τακτικές αποδοχές και αποζημιώσεις, επιδόματα εορτών και αδείας, επιδόματα τροφής και αποζημιώσεις καταγγελίας συμβάσεων εργασίας και εφάπαξ παροχές ένεκα συνταξιοδοτήσεως, θεωρούνται ότι διενεργήθηκαν νόμιμα, εφόσον …………»
15] Άρθρο 42 ν. 3731/2008
«1. Συμβάσεις που έχουν καταρτισθεί από πρωτοβάθμιους ΟΤΑ, μέχρι τη δημοσίευση του παρόντος, με τις οποίες έχει ανατεθεί σε φυσικά ή νομικά πρόσωπα ιδιωτικού δικαίου η καθαριότητα κοινόχρηστων χώρων και η αποκομιδή και διαχείριση αποβλήτων, καθώς και αντίστοιχου περιεχομένου συμβάσεις με αμιγείς δημοτικές ή κοινοτικές ή διαδημοτικές επιχειρήσεις, που εξακολουθούν να λειτουργούν σύμφωνα με την παράγραφο 5 του άρθρου 270 του Κώδικα Δήμων και Κοινοτήτων (κυρωτ. ν. 3463/2006, ΦΕΚ 114 Α`), θεωρούνται νόμιμες. Καταλογισμοί που έχουν γίνει εις βάρος αιρετών οργάνων, από την ανωτέρω αιτία, αίρονται».
Όχι μόνον νομιμοποιούν, λοιπόν, εκ των υστέρων δαπάνες που πραγματοποιήθηκαν παρά τον νόμο που ίσχυε, όταν αυτές πραγματοποιήθηκαν, αλλά ορίζουν οι βολευτές μας «αυθεντικώς» ότι ορισμένες ενέργειες της Διοίκησης που έχουν σχέση με το χρήμα του λαού δεν συνιστούν κακοδιαχείριση, ώστε να προλάβουν ενδεχόμενες εισαγγελικές κινήσεις που θα οδηγούσαν στο εδώλιο τα λαμόγια.
Αλλά δεν φταίνε αυτοί. Φταίει η Δικαιοσύνη που δεν κάνει χρήση του αχανούς και υπερπλήρους νομικού οπλοστασίου μας κηρύσσοντας ανίσχυρες ως αντισυνταγματικές όλες αυτές τις ιαματικές διατάξεις και στέλνοντας στη φυλακή όλους τους επίορκους. Πότε θ’ αποτινάξουν οι δικαστές μας τον ασφυκτικό εναγκαλισμό της εκτελεστικής/νομοθετικής εξουσίας;
Σωτήριος Καλαμίτσης
Φίλος του γιατρού Γωγούση
 
Copyright © 2015 Taxalia Blog - Θεσσαλονίκη