28 Νοε 2013

Παράνομες απευθείας αναθέσεις του Δήμου Θεσσαλονίκης και προς το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο

«The biggest problem we have in Greece is that people don’t respect the law»συνέντευξη Γιάννη Μπουτάρη, The Telegraph, 19.04.2013.
Γράφει ο Θάνος Τάκης

Το’λεγε από τότε, ο άνθρωπος. Και η Αποκεντρωμένη Διοίκηση Μακεδονίας Θράκης φαίνεται ότι τον διαβάζει...

Κι έτσι, την προηγούμενη εβδομάδα, ακύρωσε, ως παρανόμως ανατεθείσα άλλη μια προμήθεια που δόθηκε χωρίς ανοικτό διαγωνισμό. Φυσικά, δεν είναι η πρώτη φορά που αναδεικνύουμε περιπτώσεις απευθείας ανάθεσης υπηρεσιών από τον Δήμο Θεσσαλονίκης, σε διάφορους προμηθευτές. Ούτε είναι η πρώτη φορά που αναδεικνύουμε περιπτώσεις παράνομης ανάθεσης, που ακυρώνονται στον έλεγχο νομιμότητας από το ανωτεροβάθμιο όργανο.

Αυτή τη φορά η παρανομία αφορούσε την απευθείας ανάθεση υπηρεσίας στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης για την εκπόνηση ερευνητικού προγράμματος με τίτλο “Πλατφόρμα συλλογής και παρουσίασης αιτημάτων καθαριότητας στο Δήμο Θεσσαλονίκης”, συνολικής δαπάνης 45.510 ευρώ.

Και τι μαγικό θα κάνει αυτό το πρόγραμμα; Ιδού: «Πρόκειται για μία εφαρμογή ενός επιστημονικού προγράμματος που θα επιτρέπει στους πολίτες να αναφέρουν μέσω του διαδικτύου και των έξυπνων κινητών τηλεφώνων τοπικά προβλήματα όπως: διαχείριση των αστικών απορριμμάτων (...). Οι χρήστες θα μπορούν να κάνουν προτάσεις για τη βελτίωση των υποδομών της γειτονιάς τους, να προσδιορίζουν με ακρίβεια τη θέση του προβλήματος πάνω στο χάρτη (...)».

Μάλιστα. Μια εφαρμογή, που θα επιτρέπει στους πολίτες να αναφέρουν μέσω του διαδικτύου και των έξυπνων κινητών τηλεφώνων τοπικά προβλήματα... αλλά για σταθείτε: τι εμποδίζει σήμερα, να προσδιοριστεί μαι ηλεκτρονική διεύθυνση για το κάνει αυτό, όποιος πολίτης επιθυμεί; Πρέπει να κωλοκάτσει ολόκληρο Πανεπιστήμιο να στύψει το μυαλό του, να τσιμπήσει και 45 χιλιαρικάκια προηγουμένως;

Και οι αδελφοποιήσεις;

Από εκεί, δεν μπορούμε να δανειστούμε τεχνογνωσία; Γι’αυτό δεν πηγαινοερχόμαστε, σε κουραστικά, ενίοτε υπερατλαντικά, ταξίδια; Από το αδέρφι μας, το Σαν Φρανσίσκο, π.χ., που διαθέτει έτοιμη παρόμοια ηλεκτρονική πλατφόρμα του εμπορίου, και ήδη την χρησιμοποιεί μια χαρά; Ρωτήσαμε και μας αρνήθηκαν; Δείτε εδώ τη ωραία δουλεύει η cash-and-carry πλατφόρμα: http://el.seeclickfix.com/san-francisco

Από το Βερολίνο που επισκέφτηκε ο Δήμαρχος, ειδικά για τα απορρίματα, καμμιά βοήθεια;
Από την Κολωνία που επισκέφτηκε ο Δήμαρχος, ειδικά για τα απορρίματα,  καμμιά βοήθεια;
Από την Κωνσταντινούπολη που επισκέφτηκε ο Δήμαρχος, ειδικά για τα απορρίματα καμμιά βοήθεια;  
Από τον καλό μας φίλο τον Φούχτελ;

Αλλά ξέχασα. Λεφτά υπάρχουν, κι εμείς, έχουμε όρεξη να ξοδέψουμε 45 χιλιαρικάκια, κλασικά, με απευθείας ανάθεση, χωρίς ενοχλητικούς διαγωνισμούς. Και μην ακούσω ότι τούτο γίνεται για λόγους ταχύτητας: είπαμε, ηλεκτρονικές πλατφόρμες υπάρχουν έτοιμες, στο εμπόριο.

Φυσικά, όπως ήδη αναφέρθηκε, η Αποκεντρωμένη Διοίκηση Μακεδονίας Θράκης, δεν προλαβαίνει να ρίχνει σφαλιάρες. Έξι επιμέρους παρανομίες εντοπίζει, αυτή τη φορά, επειδή:

1. ...αφενός η αμοιβή του ΑΠΘ υπερβαίνει το όριο της απευθείας ανάθεσης (45.510,00 ευρώ έναντι 20.000 ευρώ του νόμιμου ορίου)...
2. ...αφετέρου οι διατάξεις του ΠΔ 28/1980 και οι σχετικές περί αναθέσεων διατάξεις εφαρμόζονται επί ανάθεσης υπηρεσιών σε ιδιώτες και όχι επί ανάθεσης σε νομικά πρόσωπα δημοσίου δικαίου, όπως είναι τα ανώτατα εκπαιδευτικά ιδρύματα...
3. ...περαιτέρω δεν μπορεί να αποτελέσει περιεχόμενο προγραμματικής σύμβασης η απλή ανάθεση έργου ή εργασίας από τον ένα συμβαλλόμενο φορέα στον άλλο, ώστε ο αντισυμβαλλόμενος φορέας να επέχει απλώς θέση αναδόχου εκτέλεσης του έργου ή της εργασίας...
4. ...σε κάθε περίπτωση, ο συνολικός προϋπολογισμός της σύμβασης θα πρέπει να αιτιολογείται επαρκώςκαι σε σύγκριση με το εκτιμώμενο κόστος ανάθεσης σε ιδιώτες μέσω διαγωνιστικής διαδικασίας ώστε να αποδεικνύεται η εμφανώς οικονομικότερη υλοποίηση και η μη παραβίαση των βασικών αρχών δημοσιονομικής διαχείρισης».
5. ...επιπλέον, δεν προκύπτει επακριβώς το συμβατικό αντικείμενογια το οποίο δεν υπάρχει καμία περιγραφή στην απόφαση ούτε προκύπτει από το περιεχόμενο του περιελθόντος στην Υπηρεσία φακέλου,
6. ... επίσης δεν προκύπτει ο τρόπος που αυτό έχει προϋπολογιστεί, κάτι που αποτελεί μέρος του ελάχιστου περιεχομένου της σύμβασης το οποίο εκ του νόμου απαιτείται να προβλέπεται ρητά, ώστε να διασφαλίζεται η εξοικονόμηση πόρων με τη διάθεση των απολύτως αναγκαίων χρημάτων, προσώπων και υλικών».

Το είχαμε αναφέρει και στο παρελθόν: ο Δήμος Θεσσαλονίκης απασχολεί 11 δικηγόρους ως μόνιμο προσωπικό και έναν ακόμη, Καθηγητή Πανεπιστημίου μάλιστα, ως προσωπικό σύμβουλο, ο κ. Μπουτάρης. Πόσοι χρειάζονται για να μην γίνονται τέτοια λάθη, αλήθεια;

Εκτός φυσικά, αν δεν τους συμβουλεύεται κανείς, ή αν αγνοούνται τις γνωμοδοτήσεις τους, το οποίο είναι και το πιθανότερο.

Κύριοι, επιτέλους!

Σταματήστε τις συνεχείς,παράνομες, απευθείας αναθέσεις.

Και ρωτήστε καμμιά αδελφοποιημένη και προηγμένη πόλη μήπως διαθέτει κάτι σχετικό.

Έστω και με ένα ταξιδάκι ακόμη.

Φθηνότερα θα μας βγει...




Απόφαση ανάθεσης Δήμου:
Ακυρωτική απόφαση Αποκεντρωμένης Διοίκησης: http://static.diavgeia.gov.gr/doc/%CE%92%CE%9B1%CE%A6%CE%9F%CE%A11%CE%A5-%CE%A75%CE%92



 
Copyright © 2015 Taxalia Blog - Θεσσαλονίκη