13 Νοε 2013

Πάρτυ με ούζα: το ανώτατο στάδιο της συμβίωσης

Γράφει ο Σωτήριος Καλαμίτσης

[Τεσσαρακοστή έβδομη ημέρα από την υποβολή στην Εισαγγελία του Αρείου Πάγου της μήνυσης της ΧΑ για την τρύπα στα Ταμεία του ΠΑΣΟΚ...
(βλ. και http://taxalia.blogspot.gr/2013/05/blog-post_7741.html ) και τριακοστή ένατη από τη δημοσιοποίηση της φήμης ότι παρακολουθούνται τα τηλέφωνα των βουλευτών της αντιπολίτευσης. Κανένα παπαγαλάκι δεν με ενημέρωσε για το αν κινήθηκε κάποια διαδικασία διερεύνησης των καταγγελλομένων. Τί συνέβη; Δεν τηλεφωνούν πλέον οι παπαγάλοι στους Εισαγγελείς;].

Το ζεύγος Βαλλιανάτου-Μυλωνά προσέφυγε στο Δικαστήριο του Στρασβούργου ψέγον τη χώρα μας, επειδή αυτή παρέλειψε να επεκτείνει το σύμφωνο συμβίωσης και σε ομόφυλα ζευγάρια. Νομικός παραστάτης των ο υπ’ αριθμόν ένα υπερασπιστής των ανθρωπίνων δικαιωμάτων στην Ελλάδα καθηγητής κ. Ν. Αλιβιζάτος. Yπερασπίζεται τους πάντας πλην αυτοχθόνων Ελλήνων και δη straight. Tο δικαστήριο δικαίωσε το ζεύγος κρίνοντας ότι επειδή διάφορες ευρωπαϊκές χώρες έχουν προχωρήσει σε προοδευτικές λύσεις που αναγνωρίζουν το δικαίωμα του γάμου και σε ομόφυλα ζευγάρια, η χώρα μας έχει μείνει πίσω και πρέπει να εξευρωπαϊσθεί καλύπτουσα το χαμένο έδαφος. Έτσι, θα πρέπει του λοιπού να δεχθούμε σύμφωνα συμβίωσης και ομοφύλων.

Στα πρώτα έτη της Νομικής είχα διδαχθεί ότι ο γάμος αποτελεί ιδιόρρυθμη σύμβαση του οικογενειακού δικαίου. Πάντως, σύμβαση. Ο όρος «σύμβαση» είναι ταυτόσημος του όρου «σύμφωνο» και «συμφωνητικό». Τούτο επισημαίνω, διότι ακούω πολλούς, ακόμη και νομικούς, να λένε ότι το συμφωνητικό δεν είναι σύμβαση. Βλέπουν π.χ. σε ένα κείμενο τον «τίτλο μισθωτήριο συμφωνητικό» ή «ιδιωτικό συμφωνητικό» και σου λένε ότι αυτό δεν είναι σύμβαση.

Πολλοί, λοιπόν, ετερόφυλοι συνάνθρωποι αρνούνται να δεθούν με τα δεσμά του γάμου, διότι θεωρούν ότι ο θεσμός περιορίζει την ελεύθερη προσωπικότητά τους και καθηλώνει το ανεξάρτητο πνεύμα τους. Ο γάμος είναι μόνον για συντηρητικούς και απολιθωμένους ανθρώπους, όπως εγώ. Ακόμη κι’ όταν καθιερώθηκε ο πολιτικός γάμος, αυτοί ηρνούντο να ενωθούν με τα δεσμά του γάμου. 

Ο γάμος είναι θεσμός αναχρονιστικός.

Θέλουν, όμως, σύμφωνο συμβίωσης και όχι σύμβαση ή σύμφωνο γάμου. Γιατί; Για να απολαμβάνει ο ένας συμβιών τα ωφελήματα από τον θάνατο του άλλου, αλλά να μην αποκαλείται «έγγαμος». Αρκεί το «συμβίος». Να μπορεί π.χ. να τον κληρονομεί, να μπορεί να εισπράττει τη σύνταξή του, να δικαιούται διατροφής, αλλά να μην αποκαλείται «έγγαμος». Τί διαφορά έχει το σύμφωνο συμβίωσης από τη σύμβαση του γάμου; Δεσμά τα μεν δεσμά τα δε. Εντάξει, το σύμφωνο συμβίωσης λύεται πιο εύκολα από τη σύμβαση του γάμου. Εκτός από τη λύση κοινή συναινέσει υπάρχει και η λύση με μονομερή δήλωση του ενός προς τον άλλον. Ακριβώς όπως το repudium του μωαμεθανισμού. Λέγει ο μουσουλμάνος άντρας τρις «Σε χωρίζω» και πήρε διαζύγιο. Αυτό δεν τους ενοχλεί καθόλου. Αρκεί να μην ακούγεται η λέξη «γάμος». Η λέξη αυτή, όμως, προέρχεται από το ρήμα γαμέ-ω, γαμώ. Με το σύμφωνο συμβίωσης δηλαδή δεν γίνεται γαμέ-ω, γαμώ; [ΣΗΜ: η αρχαία λέξη «γαμούμαι» σημαίνει νυμφεύομαι και εχρησιμοποιείτο αρχικώς για τους άνδρες. Στη συνέχεια επεκτάθηκε και στις γυναίκες. Ακολούθως το «γαμούμαι» προσέλαβε την έννοια του «συνευρίσκομαι, συνουσιάζομαι» και εξελίχθηκε σε «γαμέω, γαμώ»].

Και τώρα θέλουν οι ομόφυλοι σύμφωνο συμβίωσης και για πάρτη τους. Γιατί όχι; Να αλληλοκληρονομούνται. Να παίρνει ο ένας ή η μία τη σύνταξη του άλλου ή της άλλης. Δεν χρειάζεται ούτε τεκνοποιΐα. Υιοθετούν ένα παιδάκι και το παίζουν μαμά και μπαμπάς. Κι’ απ’ την άλλη, όταν χωρίζουν τα παντρεμένα ζευγάρια γίνεται ο χαμός με την επικοινωνία του τέκνου με τον γονιό [συνήθως τον πατέρα], με τον οποίο δεν συγκατοικούν. Γιατί; Διότι όλοι οι επιστήμονες λένε ότι τα παιδιά πρέπει να έχουν επαφές και με τους δύο γονείς, για να γνωρίζουν και το άλλο φύλο. Αχ αυτά τα πρότυπα! Στο σύμφωνο συμβίωσης ομοφύλων, όμως, πιστεύω ότι στην ουσία δεν θα ισχύει αυτό, αφού τα υιοθετημένα από ομόφυλα ζευγάρια παιδιά δεν θα έχουν γνωρίσει το έτερο φύλο ως γονιό.
Κάτι δεν έρχεται σε αντίθετη με τη φύση;

Άλλο φρούτο που θάλλει στην εποχή μας είναι η υιοθεσία παιδιού από έναν άνθρωπο, ο οποίος δεν είναι ούτε παντρεμένος ούτε συμβιών. Έτσι, ένα παιδί παραδίδεται σε έναν άνδρα ή σε μία γυναίκα για να μεγαλώσει χωρίς γονείς αμφοτέρων των φύλων. Όπως θα παραδίδεται σε λίγο για να ζήσει με γονείς του αυτού φύλου.

Είναι τόσο προοδευτικά αυτά που δεν μπορεί να τα χωρέσει το φτωχό μου το μυαλό;

Πάντως, έτσι που πάμε, μετ’ ου πολύ θα βγει κάποιος και θα πει ότι θέλει να είναι δίγαμος και τρίγαμος κ.λπ. Γιατί όχι; Αλλά γίνε μουσουλμάνος ρε μεγάλε, θα του πούμε. Όχι, θα μας πει. Είσθε οπισθοδρομικοί. Εγώ γουστάρω να έχω τρεις γυναίκες. Και μετά θα έλθει μία γυναίκα και θα πει θέλω να έχω τέσσερις άνδρες και να είμαι χριστιανή ή άθεη. Και μετά 4 άνδρες θα θέλουν να ζουν μαζί με 7 γυναίκες και αντιστρόφως. Τότε πλέον η κοινωνία θα έχει φτάσει στο ανώτατο στάδιο της ολοκλήρωσής της και κατακρήμνισης όλων των ταμπού. Θα είναι η κοινωνία της παρτούζας. Γιατί όχι; Μία δυο χώρες να το κάνουν, π.χ. όταν ο μωαμεθανισμός θα έχει κατακλύσει την Ευρώπη μετά από 100 χρόνια, και αμέσως το δικαστήριο του Στρασβούργου θα προσαρμοσθεί στα νέα μη αναχρονιστικά κοινωνικά δεδομένα. Εμπρός στον δρόμο που χάραξαν οι πρόδρομοι της παρτούζας. 

Εγώ προτείνω να επιτρέπεται ο γάμος και σε ομόφυλα ζευγάρια. Αν η εκκλησία δεν το δέχεται, που δεν θα τους μαράνει και τόσο, ας κάνουν πολιτικό γάμο. Φαντάζομαι μετά από καιρό, όταν εγώ θα είμαι αστρόσκονη μαζί με τον Τράγκα, ότι το οικογενειακό δίκαιο θα έχει αντικατασταθεί από το δίκαιο της παρτούζας. Και η υιοθεσία θα αποτελεί αντικείμενο διαπραγμάτευσης στον Βασιλόπουλο και στο Carrefour. Over the counter που λένε οι μορφωμένοι. Και during the week-end που επίσης λένε οι μορφωμένοι. Πού είναι εκείνο το ωραίο «Κυριακές και σχόλες»;
Ο πολιτισμός προχωράει. Μπροστά. Ποτέ πίσω. Από πίσω όμως;

Σωτήριος Καλαμίτσης
Φίλος του γιατρού Γωγούση

Υ.Γ. 1] Γράφω ό,τι προλάβω πριν από τον αντιρατσιστικό νόμο. Ό,τι φάω ό,τι πιώ και ό,τι αρπάξει ………η πένα μου.

2] Πρώτο το κόμμα της πουστιάς ανέλαβε να ευθυγραμμίσει τη νομοθεσία μας με την απόφαση του δικαστηρίου. Η ειδησάρα:
«Η απόφαση του ΕΔΑΔ για επέκταση του συμφώνου συμβίωσης και στα ομόφυλα ζευγάρια ήταν αναμενόμενη. Η εξαίρεση τους από το δικαίωμα σύναψης συμφώνου συμβίωσης παραβιάζει πρόδηλα τα δικαιώματα τους» επισημαίνει σε ανακοίνωσή του ο Τομέας Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων και Μεταναστευτικής Πολιτικής του ΠΑΣΟΚ, σχετικά με την πρόσφατη απόφαση του ΕΔΑΔ για το σύμφωνο συμβίωσης ομόφυλων ζευγαριών. Οι θέσεις του ΠΑΣΟΚ είναι δεδομένες, σημειώνεται στην ανακοίνωση: «Το ΠΑΣΟΚ επαναφέρει τη ρύθμιση που έχει κατατεθεί από τη Νομοπαρασκευαστική Επιτροπή «για την τροποποίηση διατάξεων του Οικογενειακού Δικαίου» τον Δεκέμβριο του 2010 και προβλέπει την τροποποίηση του άρθρου 1 του Ν. 3719/08 . Η προτεινόμενη διάταξη που επαναφέρουμε έχει ως εξής: «Η συμφωνία δυο ενηλίκων προσώπων με την οποία οργανώνουν τη συμβίωση τους (σύμφωνο συμβίωσης) καταρτίζεται αυτοπροσώπως με συμβολαιογραφικό έγγραφο». [ΣΗΜ: απαλείφει, δηλαδή, από τον νόμο τις λέξεις «διαφορετικού φύλου»]. «Το ΠΑΣΟΚ αναλαμβάνει την πρωτοβουλία για την κατάθεση τροπολογίας, επιδιώκοντας όσο το δυνατόν ευρύτερη διακομματική συναίνεση, για την εναρμόνιση της ελληνικής νομοθεσίας με τη νομολογία του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων», καταλήγει το ΠΑΣΟΚ.

Για τα € 100 εκ. που λείπουν από τα Ταμεία σας θα μας πείτε πράμα σύντροφοι;
 
Copyright © 2015 Taxalia Blog - Θεσσαλονίκη