Με επιτυχία ολοκληρώθηκε η πρωινή τεχνική συνάντηση στο πλαίσιο του έργου ATTAC, στο ξενοδοχείο «Νικόπολις», στην Πυλαία, όπου παρουσιάστηκαν τα συστήματα που..
εφαρμόζονται στις πόλεις της Οράντεα (Ρουμανία) και της Ανκόνα (Ιταλία).
εφαρμόζονται στις πόλεις της Οράντεα (Ρουμανία) και της Ανκόνα (Ιταλία).
Το απόγευμα, στον ίδιο χώρο έγινε η ανοιχτή εκδήλωση για το κοινό, όπου θα παρουσιαστεί και η σημαντική έρευνα για την εισαγωγή και εφαρμογή του ηλεκτρονικού εισιτηρίου στις αστικές συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης, όπου οι ίδιοι οι Θεσσαλονικείς αξιολογούν και τοποθετούνται για την πρωτοβουλία του Συμβουλίου Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης, στο πλαίσιο του Ευρωπαϊκού Εργου ATTAC «Ελκυστικές Δημόσιες Αστικές Μεταφορές για Προσβάσιμες Πόλεις».
Στην πρωινή κλειστή τεχνική συνάντηση, εκτός των άλλων έγινε παρουσίαση και επίδειξη του ηλεκτρονικού εισιτηρίου, όπως αυτό εφαρμόζεται στην Ανκόνα της Ιταλίας και στην Οραντέα της Ρουμανίας. Το παρόν έδωσαν ο ΟΑΣΘ, το ΜΕΤΡΟ, η ΠΕΔ, το ΙΜΕΤ, το ΑΠΘ, το ΚΤΕΛ και τα ΤΑΞΙ. Σκοπός δεν είναι η εφαρμογή του ηλεκτρονικού εισιτηρίου αποκλειστικά στις αστικές μεταφορές αλλά και σε άλλα μέσα, όπως στα ΤΑΞΙ, στο ΚΤΕΛ καθώς και στα συστήματα στάθμευσης και στα κοινόχρηστα ποδήλατα που σχεδιάζουν να υλοποιήσουν οι Δήμοι της Θεσσαλονίκης.
Η κεντρική απογευματινή εκδήλωση άρχισε στις 18.15 με το χαιρετισμό του Προέδρου του ΣΑΣΘ, Γιάννη Παλαιστή και τους χαιρετισμούς του Υπουργού Μακεδονίας – Θράκης, Θεόδωρου Καράογλου, του Υφυπουργού ΥΠΟΜΕΔΙ, Μιχάλη Παπαδόπουλου, του Γενικού Γραμματέα Μεταφορών ΥΠΟΜΕΔΙ, Νικόλαου Σταθόπουλου και του Περιφερειάρχη Κεντρικής Μακεδονίας, Απόστολου Τζιτζικώστα.
Στο πλαίσιο του Φόρουμ αναλύθηκε τόσο η διεθνής εμπειρία, όσο και οι δυνατότητες υλοποίησης του έργου στις αστικές συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης. Είναι χαρακτηριστικό ότι βάσει αυτής της διεθνούς εμπειρίας, με την εφαρμογή του ηλεκτρονικού εισιτηρίου παρατηρήθηκε αύξηση της επιβατικής κίνησης στα μέσα μαζικής μεταφοράς μέχρι και 40% σε ορισμένες περιπτώσεις, ενώ η αύξηση των εσόδων των φορέων αστικών συγκοινωνιών έφτασε μέχρι και σε ποσοστό 12,6%.
«Η σχετική μελέτη του ΣΑΣΘ για το ηλεκτρονικό εισιτήριο θα είναι έτοιμη ως το τέλος του έτους και πλέον μπορούμε να ευελπιστούμε ότι ο εκσυγχρονισμός των αστικών συγκοινωνιών της Θεσσαλονίκης δεν είναι μακριά. Το ηλεκτρονικό εισιτήριο μπορεί να δώσει αναπτυξιακή ώθηση στη χρήση των μέσων μαζικής μεταφοράς και να συνεισφέρει σημαντικά στη βελτίωση της καθημερινότητας των πολιτών. Με την προσθήκη και νέων μέσων μαζικής μεταφοράς στην πόλη, όπως το μετρό ή το τραμ, τη θαλάσσια συγκοινωνία κτλ., το ηλεκτρονικό εισιτήριο μπορεί να έχει ευρύτατη χρήση», επισήμανε ο πρόεδρος του ΣΑΣΘ, Ιωάννης Παλαιστής.
Σε ό,τι αφορά τα αποτελέσματα της «Ερευνας για την Εισαγωγή και Εφαρμογή ενός Ενιαίου και Ευφυούς Συστήματος Κομίστρου στις Αστικές Συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης», που έγινε με ερωτηματολόγιο σε 1.000 Θεσσαλονικείς, στο διάστημα Ιουλίου – Σεπτεμβρίου 2013, προέκυψαν πολύ χρήσιμα συμπεράσματα, τόσο για το ηλεκτρονικό εισιτήριο, όσο και για τη χρήση των αστικών συγκοινωνιών στην πόλη.
Τα αποτελέσματα της έρευνας παρουσίασαν ο Διευθυντής της Ομάδας Εργου, Εμμανουήλ Βουγιούκας και το Μέλος της Ομάδας Εργου, Πολύκαρπος Καρκαβίτσας.