11 Δεκ 2013

Δείτε τι διαθήκη άφησε ένας Μεγάλος Ιεράρχης της Ορθοδοξίας

Δείτε τι εστί "ταπεινότης":


Σ Ε Β Α Σ Τ Ι Α Ν Ο Υ

του Σεβασμιωτάτου και Θεοπροβλήτου Μητροπολίτου ,
της Αγιωτάτης Μητροπόλεως Δρυϊνουπόλεως, Πωγωνιανής και Κονίτσης
Υπερτίμου και Εξάρχου πάσης Βορείου Ηπείρου
ημών δε , Πατρός και Ποιμενάρχου

ΑΙΩΝΙΑ Η ΜΝΗΜΗ
12.12.1994-12.12.2013

Με τη συμπλήρωση 19 ετών από την κοίμηση τού Κυρού Σεβαστιανού, ως ελάχιστο μνημόσυνο δημοσιεύουμε την ιδιόχειρη διαθήκη του , όπου φανερώνεται το μεγαλείο της ψυχής του , η ταπεινότητα της ύπαρξης του επί της γης , το παράδειγμα της ανιδιοτέλειας ,της φιλαλληλίας , της εθνικής συνείδησης ,οδηγοί στη ζωή όσων εξ ημών είχαμε την ευλογία να τον γνωρίσουμε και να έχουμε την ευχή του στον αγώνα για τα ανθρώπινα δικαιώματα των Βορειοηπειρωτών. .


Βασίλης Γκέλης –Ταμίας ΔΣ
Ηπειρωτικής Εστίας Θεσσαλονίκης

Αθηνά Μ. Τοτοκώτση – Γενική Γραμματέα ΔΣ Ηπειρωτικής Εστίας Θεσσαλονίκης

Νοέμβριος 1990 – αίθουσα Ηπειρωτικής Εστίας Θεσσαλονίκης –
Από την πρώτη επίσκεψη του Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου Δρυϊνουπόλεως – Πωγωνιανής και Κονίτσης Σεβαστιανού.


Εν Κονίτση
τη 27η Αυγούστου 94

Σύντομος ιδιόχειρος
Διαθήκη μου


Κατόπιν της κλονισθείσης υγείας μου και επειδή η εκ του κόσμου τούτου ώρα της εξόδου μου είναι άδηλος, γράφω ιδίαις χερσί την Διαθήκην μου, ήτις αποτελεί και την τελευταίαν μου βούλησιν.

α) Ευγνωμονώ εξ όλης μου ψυχής και καρδίας τον Άγιον Θεόν , διότι καίτοι ανάξιον όντα από πάσης απόψεως , με ετίμησε ποικιλοτρόπως, αξιώσας με μάλιστα και του ανωτάτου αξιώματος της Αρχιερωσύνης.
Ας είναι ευλογημένον και δοξασμένον το Πανάγιον όνομα του εις τους αιώνας των αιώνων.

β) Ευχαριστώ επίσης την Αδελφότητα Θεολόγων«Σωτήρ», την μητέραν και τροφόν μου, εις τα σπλάχνα της οποίας εγαλουχήθην πνευματικώς , δια την όλην της πνευματικήν βοήθειαν και στοργήν προς το πρόσωπον μου , μάλιστα δε κατά τας ημέρας της ασθενείας μου.

γ) Ευχαριστώ από τα βάθη της ψυχής μου τους πολυτίμους συνεργάτας που μου εχάρισε ο Θεός μες την επαρχίαν μου, καθώς επίσης και τας ευσεβεστάτας συνεργάτιδας εις το έργον της ιεραποστολής , των φιλανθρωπικών ιδρυμάτων, του Ραδιοφωνικού Σταθμού κ.λ.π. Ιδιαίτερα θα ήθελα να αναφερθώ εις την θυσίαν και την αυταπάρνησιν που έδειξαν οι αρχιμανδρίτες π. Ανδρέας Τρεμπέλας, π. Θεόδ. Διαμαντής , π. Κοσμάς Σιώζος, π. Νικόλαος Χατζηνικολάου, π. Χριστόδουλος Δεληγιάννης, πρωτοπρεσβύτερος και ψυχή της Ιεράς Μητροπόλεως , ο διάκονος Ιωήλ Κωνστάνταρος, ως και ο εκλεκτός μας οδηγός Λεωνίδας Νικολάου.

δ) Όλοι οι ανωτέρω τα εθυσίασαν όλα και ήλθαν δια να μείνουν κοντά μου και να εργασθούν μετά πάσης αυταπαρνήσεως και αφοσιώσεως εις το πρόσωπον μου. Το αυτό έπραξαν και αι εκλεκταί μας συνεργάτιδες καθηγήτριες ,διδασκάλισσες κ.λ.π. Ο Κύριος να τους ευλογήση όλους και να ανταμείψη επί γης και εν ουρανοίς την θυσίαν τους αυτήν και αυταπάρνησιν.

ε) Θα ήτο παράλειψις να μην ευχαριστήσω και όλους τους ιερείς της επαρχίας μου και τον πιστόν λαόν της και δια την αγάπην τους την θερμήν, αλλά και δια την ακούραστον και ολοπρόθυμον συμπαράστασίν τους στις δύσκολες ημέρες που επεράσαμεν.

στ) Τί δε να είπω δια τους προσφιλείς μου αδελφούς και πονεμένους Βορ/τες , τους οποίους τόσον πολύ ηγάπησα και ηγωνίσθην με όλες μου τις δυνάμεις , δια τα δικαιώματα τους; Λυπούμαι μόνο πικρά διότι το επίσημον κράτος δεν έδειξε το αρμόζον ενδιαφέρον , οπότε τα πράγματα θα ήσαν σήμερα πολύ καλύτερα εις την πολύπαθη Β.Ήπειρον. Πάντως , παρακαλώ τους αδελφούς Βορ/τες να μείνουν στον τόπο τους και να συνεχίσουν ενωμένοι και μονιασμένοι τον αγώνα τους δια την ανάκτησιν των δικαιωμάτων τους . «Ισχύς εν τη ενώσει». Εγώ δε ταπεινώς θα προσεύχωμαι υπέρ του λυτρωμού των.

ζ) Η θητεία εις Ιωάννινα ως Ιεροκήρυκος αποτελεί την ωραιοτέραν εποχήν της ζωής μου. Ευχαριστώ φίλους συνεργάτας καθώς και όλον τον Γενναίον ηπειρωτικόν λαόν δια την αγάπη τους και την εκτίμησίν τους.

η) Ζητώ, τώρα , συγγνώμην από όλους , όσους ελύπησα και επίκρανα καθ΄ οιονδήποτε τρόπον. Παρέχω δε και εγώ την εξ όλης ψυχής και καρδιάς μου συγχώρησιν εις όσους ,άθελα τους με ελύπησαν και μάλιστα εξ αιτίας του εθνικού θέματος της Β.Ηπείρου.
Τώρα, ασφαλώς, όπως εξελίχθησαν τα πράγματα όλοι, υποθέτω, θα αντελήφθησαν την αγνότητα των προθέσεων μου.

θ) Περιουσιακά στοιχεία : περιουσίαν ατομικήν κινητήν ή ακίνητον δεν έχω να αφήσω. Ούτε εκληρονόμησα , ούτε απέκτησα με την ιερωσύνην μου. Ο,τι χρήματα ευρεθούν εις το γραφείον μου γνωρίζουν οι στενοί μου συνεργάτες ότι ανήκουν εις φιλανθρωπικούς σκοπούς.

ι) Ορίζω τέλος τριμελή επιτροπήν εκ των αρχ/τών Θεοδώρου Μπεράτη, Ανδρέα Τρεμπέλα και Κοσμά Σιώζου , όπως ρυθμίσουν κατά την κρίσιν τους τα προσωπικά μου είδη , ήτοι άμφια , βιβλία κ.λ.π. Παρακαλώ να δοθούν ως ενθύμιον εις όλους τους συνεργάτας μας. Από τα άμφια , βιβλία κ.λ.π. τινα να μείνουν και εις την Ιεράν Μητρόπολιν.

ια) Στους κατά σάρκα συγγενείς μου αφήνω την ευχήν μου και την αγάπην μου .Να είναι με τον Χριστόν πάντοτε. Τους ευχαριστώ δε διότι ουδέν πρόσκομμα μοι εδημιούργησαν κατά την περίοδο της ιερατείας μου .

ιβ) Η νεκρώσιμος ακολουθία μου να ψαλή ,παρακαλώ, εις τον Ιερόν Ναόν του Αγίου Κοσμά του Αιτωλού ,εν Κονίτση. Η δε ταφή μου να λάβη χώραν εις την Ιεράν Μονήν Μολυβδοσκεπάστου εντός του Περιβόλου της Μονής .
Ταύτα είχα να διατυπώσω εν συντομία.

Και τώρα εν Κύριε μου Κύριε, τον οποίον , παρά την εν γένει αμαρτωλότητά μου, σε ηγάπησε, γενού ίλεως εις την αμαρτωλήν μου ψυχήν και αξίωσόν με μετά του ευγνώμονος ληστού της επουρανίου σου βασιλείας.
Αμήν.
Εν Κονίτση τη
27η Αυγούστου 1994

+ο Δρυϊνουπόλεως Πωγωνιανής και Κονίτσης
Σεβαστιανός
 
Copyright © 2015 Taxalia Blog - Θεσσαλονίκη