Ή, πώς γίνεται να δημοσιεύεις αποσπάσματα του ιδίου Πρακτικού τμηματικά, για πέντε μήνες, και με απόσταση 900 αριθμών πρωτοκόλλου!
Γράφει ο Θάνος Τάκης
Λένε ψέμματα οι αριθμοί; Λένε αλήθεια ή αλήθειες; Ας δώσει κάθε αναγνώστης την δική του ερμηνεία. Κι ας ερμηνεύσει τα παρατιθέμενα στοιχεία, με γνώμονα την κοινή λογική.
Περί ΚΕΔΗΘ ο λόγος. Σε προηγούμενο άρθρο στο taxalia, περί του πλήθους των εργαζομένων και εξωτερικών συνεργατών σχετικά με την επικοινωνία, τις δημόσιες και διεθνείς σχέσεις του Δήμου Θεσσαλονίκης (πάνω από πενήντα (50) – μάλλον χτυπά πρωτιά στην Ελλάδα) αναφέρθηκαν και περιπτώσεις απευθείας αναθέσεων έργου, από την Πρόεδρο, κ. Μαρία Πασχαλίδου.
Συγκεκριμένα, αναφέρθηκαν δύο περιπτώσεις, όπου ανατέθηκε έργο προβολής, όχι σε επαγγελματικά καταρτισμένα στελέχη περί την επικοινωνία, αλλά σε δημοσιογράφους. Αυτό είναι πταίσμα.
Το ενδιαφέρον και αξιοπερίεργο είναι η πλήρης, αν όχι ενοχική, αταξία των αριθμών.
Συγκεκριμένα, οι δύο προσληφθείσες συνεργάτιδες, χάριν της υπόθεσης «Ευρωπαϊκή Πρωτεύουσα Νεότητας 2014» προσελήφθησαν για το χρονικό διάστημα από 27.07.2013 έως 25.11.2013, με απευθείας ανάθεση, όπως ήδη αναφέρθηκε, της Προέδρου κ. Μαρίας Πασχαλίδου.
Έχει το δικαίωμα να πληρώνει σχεδόν 5.000 + 5.000 ευρώ για υπηρεσίες προετοιμασίας προβολής μιας διοργάνωσης, έξι μήνες πριν ξεκινήσει, στο μέσο του ελληνικού καλοκαιριού.
Όμως ταυτόχρονα έχει και την αυστηρή υποχρέωση να φροντίζει ώστε να αναρτάται, αμελλητί, η σχετική απόφαση στην Διαύγεια, καθώς σύμφωνα με το άρθρο 3 §1 του ν. 3861/2010, «Οι πράξεις που αναφέρονται στο άρθρο 2 του παρόντος νόµου αναρτώνται αµελλητί στο Διαδίκτυο µε µέριµνα του οργάνου που τις εξέδωσε». Δεν το έκανε.
Επιπλέον, σύμφωνα με την υπ.αριθ. 20868/29.09.2010 Εγκύκλιο του Υπουργού Εσωτερικών, Αποκέντρωσης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης, ορίζεται ότι, «β) Οι λοιπές πράξεις δεν εκτελούνται εάν δεν έχουν λάβει Αριθμό Διαδικτυακής Ανάρτησης (ΑΔΑ), ο οποίος αποδίδεται από το Πρόγραμμα Δι@ύγεια αμέσως μετά την ολοκλήρωση της καταχώρισης και ανάρτησής τους στους διαδικτυακούς τόπους του Προγράμματος Δι@ύγεια. Τούτο σημαίνει ότι στην περίπτωση αυτή η εκτελεστότητα της συγκεκριμένης πράξης συναρτάται άμεσα με την ανάρτησή της στο Διαδίκτυο, αφού η ανάρτηση ανάγεται σε όρο εκτέλεσης της πράξης».
Εν προκειμένω, η απευθείας ανάθεση δημοσιεύθηκε μετά την λήξη της υπηρεσίας, στις... 4 Δεκεμβρίου 2013, αφού είχε ολοκληρωθεί το έργο! Σύμφωνα με την ως άνω Εγκύκλιο, υπάρχει σοβαρό ζήτημα νομιμότητας.http://et.diavgeia.gov.gr/f/ dikethe/ada/%CE%92%CE%9B08%CE% 9F%CE%9B%CE%A90-%CE%9C94
Όπως μπορείτε να δείτε στην σχετική ιστοσελίδα της ανάρτησης, ως ημερομηνία λήψης της απόφασης μάλιστα, αναφέρεται η «26η Νοεμβρίου 2013», δηλαδή η επομένη του τέλους της προθεσμίας ολοκλήρωσης των υπηρεσιών της απευθείας ανάθεσης. Στο ίδιο το έγγραφο όμως, ως ημερομηνία απόφασης αναφέρεται η 5η Ιουνίου 2013, ενώ ο σχετικός αριθμός πρωτοκόλλου απεδόθη στις... 26.11.2013! Αναρωτιέμαι, γιατί να έγινε αυτό;
Είναι πολύ παράξενο, δεδομένου ότι σε εκείνη την ίδια συνεδρίαση της 5ηςΙουνίου 2013, υπήρχε πρόταση για ανάθεση στην κ. Καλλιόπη Καλαϊτζή,«όπως προετοιµάσει σχέδιο στρατηγικής επικοινωνιακής προβολής του κέντρου δια βίου µάθησης και των λοιπών προγραµµάτων της Κ.Ε.ΔΗ.Θ. ύψους έως τριών χιλιάδων και πεντακοσίων ευρώ (3.500,00 €)». Η κ. Καλαϊτζή το ετοίμασε το σχέδιο, αλλά πρότεινε δράσεις που δεν ακολουθήθηκαν κατά γράμμα, εφόσον η κ. Πασχαλίδου αποφάσισε και εισηγήθηκε ώστε το σχετικό κονδύλιο να διατεθεί αποκλειστικά και εις ολόκληρον στις ραδιοφωνικές επιχειρήσεις στις οποίες ιδιοκτήτες είναι οι εργοδότες της (Ράδιο Θεσσαλονίκη). Η απόφαση για την αποδοχή του διαφημιστικού προγράμματος έγινε με την αριθ.πρωτ. 20592/12.09.2013 και η ανάρτηση στη Διαύγεια, έξι μέρες μετά, στις 18.09.2013, σχετικά επίκαιρα. Εδώ, υπήρξε ταχύτης. Να σχετίζεται με την πληρωμή, άραγε;http://static.diavgeia.gov.gr/ doc/%CE%92%CE%9B9%CE%A6%CE%9F% CE%9B%CE%A90-%CE%97%CE%A5%CE% A0
Το χάος με τους αριθμούς πρωτοκόλλου συνεχίζεται.
Την Παρασκευή 5 Απριλίου 2013, υπήρξε συνεδρίαση της ΚΕΔΗΘ. Λαμβάνεται απόφαση απευθείας ανάθεσης, για μια ακόμη φορά, περί εργασίας αναζήτησης επιδοτούµενων προγραµµάτων που αφορούν σε δράσεις και πολιτικές για την νεολαία, έναντι συνολικής αµοιβής ύψους 4.000€, πλέον Φ.Π.Α., για χρονικό διάστηµα 5 µηνών (από 1/6/13 έως 31/10/13).
Η απόφαση αυτή, που προηγείται κατά δύο ολόκληρους μήνες της από 5.06.2013 προηγουμένης, λαμβάνει αριθμό πρωτοκόλλου μεταγενέστερο από την – κατά δύο μήνες - νεότερή της! Λαμβάνει τον αριθμό 21035/26.11.2013 δηλαδή, πρωτοκολλείται 230 μέρες μετά την λήψη της και αφού, όπως προηγουμένως, έχει ολοκληρωθεί η εργασία των (αγνώστων) εργολάβων της απευθείας ανάθεσης. Αναρτάται δε, στην Διαύγεια, στις... 4 Δεκεμβρίου 2013! Καμιά πειστική απάντηση γι’αυτό;
Μήπως όμως, οι αναθέσεις αυτές, ή κάποιες άλλες, που τυχόν έχουν ξεχαστεί και δεν έχουν αναρτηθεί στην Διαύγεια, όπως υπάρχει υποχρέωση, έχουν ληφθεί την περίοδο που ο διορισμός του Δ.Σ. του ΚΕΔΗΘ είχε ακυρωθεί από την Αποκεντρωμένη Διοίκηση;
Το taxalia ανέφερε σχετικά, στις 31.05.2013: «Αλήθεια η "ακυρωμένη" Πρόεδρος, μήπως υπέγραψε κάποια απόφαση;» http://taxalia.blogspot.gr/ 2013/05/blog-post_2692.html
Πολλά τα ερωτήματα, πολλές κι οι σκέψεις. Η υπόθεση «Ευρωπαϊκή Πρωτεύουσα Νεότητας 2014» φαίνεται ότι ξεκίνησε ήδη να τρέφεται με ουκ ολίγες απευθείας αναθέσεις, για τις οποίες, κατά παράβαση της αρχής της χρηστής διοίκησης και εντελώς παρανόμως, μαθαίνουμε λεπτομέρειες αφού έχουν ολοκληρωθεί.
Συνοψίζοντας, για την ίδια συνεδρίαση (της 5ης Ιουνίου 2013), έχουμε τους εξής αριθμούς πρωτοκόλλου και ημερομηνίες:
>>>20135/25.06.2013 http://static.diavgeia.gov.gr/ doc/%CE%92%CE%9B4%CE%A3%CE%9F% CE%9B%CE%A90-%CE%93%CE%97%CE% 91
>>>20333/22.07.2013 http://static.diavgeia.gov.gr/ doc/%CE%92%CE%9B4%CE%A3%CE%9F% CE%9B%CE%A90-%CE%93%CE%97%CE% 91
>>>20334/22.07.2013
>>>21034/26.11.2013
>>>21035/26.11.2013
Ανάμεσα στο πρώτο και το τελευταίο παρεμβάλλονται ακριβώς 900 έγγραφα (και 150 ημέρες).
Ολογράφως: εννιακόσια έγγραφα και πέντε μήνες, κ. Πασχαλίδου...
Υ.Γ. Τι ψάρια έπιασε ο (άγνωστος) εργολάβος της απευθείας ανάθεσης εργασίας αναζήτησης επιδοτούµενων προγραµµάτων που αφορούν σε δράσεις και πολιτικές για την νεολαία; Τα’βγαλε τα λεφτά του;
Υ.Γ.2. Υπενθυμίζουμε ότι υφίσταται νόμος που ορίζει την υποχρεωτική δημοσίευση στην Διαύγεια των χρηματικών ενταλμάτων πληρωμής, προκειμένου να είναι νόμιμη η δαπάνη. Πληρωμή του Δήμου Θεσσαλονίκης που δεν στηρίζεται με αναρτηθέν ένταλμα πληρωμής είναι παράνομη. Ο Δήμος Θεσσαλονίκης δεν δημοσιεύει χρηματικά εντάλματα πληρωμών. Μήπως πρέπει να θίξει το θέμα η αντιπολίτευση;