31 Δεκ 2013

Εικόνες που δεν θα ξαναδούμε πια

Πρόκειται για εικόνες που πήρε το 2013 μαζί του ανεπιστρεπτί. Δυστυχώς μαζί τους και πολλές θέσεις εργασίας...


Δείτε τα λογότυπα που δεν θα ξαναδείτε πια...
Αν και τα τελευταία χρόνια είχαν μετονομαστεί σε ΑΤΕ Bank και Emporiki Bank, για να κάνουν διεθνή καριέρα στα Βαλκάνια (άντε και στην ομογένεια της Γερμανίας), όλοι τις αποκαλούσαν με τα ιστορικά τους ονόματα. Η πρώτη μέχρι και το τέλος είχε διατηρήσει στο σήμα της τη θεά Δήμητρα, την προστάτιδα της Γεωργίας, ενώ η Εμπορική είχε απομακρύνει τον Ερμή, τον προστάτη του Εμπορίου, για να τον αντικαταστήσει με ένα λογότυπο που να ταιριάζει με το τελευταίο της μότο: «Πρόσωπο με πρόσωπο». Όπως και να έχει, η πρώτη κατέληξε στον όμιλο Πειραιώς και η δεύτερη στην Alpha Bank. Αν υπάρχει ένας λόγος για τον οποίο γίνεται ξεχωριστός λόγος για τις δύο συγκεκριμένες τράπεζες σε σχέση με αυτές που ακολουθούν, είναι η μακρόχρονη παρουσία τους στην ελληνική τραπεζική σκηνή. Η Εμπορική υπήρχε από το 1907, ενώ η Αγροτική είχε δημιουργηθεί το 1929.

Κυπριακές, συνεταιριστικές, «προβληματικές», ξένες που έψαχναν διέξοδο από την ελληνική αγορά. Από όλα έχει ο χάρτης των εξαφανισθέντων τραπεζών.

Η αρχή έγινε με τις τρεις κυπριακές: Κύπρου, Λαϊκή (με όποια από τις τρεις ονομασίες την γνωρίσαμε: Marfin, Laiki και για λίγες ημέρες CPB) και Ελληνική, που το ελληνικό τους δίκτυο πέρασε σε ένα βράδυ στην Πειραιώς μετά από την κατάρρευση της κυπριακής οικονομίας. Στον όμιλο της Πειραιώς πέρασε και το δίκτυο της πορτογαλικής Millenium, ενώ οι «αδύναμοι κρίκοι» Probank και Proton κατευθύνθηκαν σε Εθνική και Eurobank αντίστοιχα.

Αρχές Δεκεμβρίου, μετά την ειδική εκκαθάριση που αποφάσισε η Τράπεζα της Ελλάδας, το πελατολόγιο των Συνεταιριστικών Τραπεζών Δυτικής Μακεδονίας, Εύβοιας και Δωδεκανήσου πέρασαν στην Alpha Bank.

 Μπορεί η ΕΤ3 να εκπέμπει μέσα από ελάχιστους αναμεταδότες όπου δεν έχει επικρατήσει ακόμη το ψηφιακό σήμα, ή μέσα από τo ertopen.gr, όμως ο κύριος όγκος των σημάτων που απάρτιζαν την ΕΡΤ δεν έχουν πλέον φωνή.

Ανάμεσα σε αυτά και αυτό της Ραδιοτηλεόρασης του ιστορικού περιοδικού που κυκλοφόρησε για πρώτη φορά τον Μάιο του 1968 και παρέμεινε ο μόνος τίτλος της ΕΡΤ που δεν άλλαξε ονομασία στη μακρόχρονη πορεία της κρατικής ραδιοφωνίας και τηλεόρασης.

Μπορεί ο χώρος των media να μην είχε -με εξαίρεση την ΕΡΤ- τις απώλειες ομίλων και αντίστοιχα τίτλων που είχαμε τα τελευταία χρόνια, όμως τα σήματα που έφυγαν είχαν ειδικό βάρος.

Ανάμεσα τους το Μίκυ Μάους των εκδόσεων Τερζόπουλου μετά από 47 χρόνια κυκλοφορίας, η πώληση και το τέλος εποχής της τηλεόρασης και του ραδιοφώνου του 902, το κλείσιμο του ραδιοφωνικού σταθμού Best, καθώς και η αναστολή κυκλοφορίας της μοναδικής αγγλόφωνης εφημερίδας που εκτυπωνόταν καθημερινά στην Ελλάδα, της Athens News. Η λίστα με τους σημαντικούς τίτλους μπορεί να είναι ακόμη μεγαλύτερη, καθώς υπάρχει ένας μεγάλος αριθμός εντύπων, κυρίως στον οικονομικό Τύπο, που καρκινοβατεί ανάμεσα σε επισχέσεις εργασίας και μη τακτικές κυκλοφορίες.

Το ενθαρρυντικό από την άλλη είναι ότι αρκετοί τίτλοι επέστρεψαν, όπως αυτός της Ελευθεροτυπίας και πριν από λίγες ημέρες του Αγγελιοφόρου στην Θεσσαλονίκη. Ειδική μνεία να κάνουμε και για το «δικό μας σπίτι», την Olive Media, η οποία έφερε ξανά στην Ελλάδα τους τίτλους Fortune, People και το InStyle.

Ένας μεγάλος αριθμός εταιρειών, τόσο από τη βιομηχανία όσο και από το εμπόριο, έφυγαν από την αγορά μέσα στο 2013. Από τον χώρο της βιομηχανίας αν θα ξεχώριζε κάποιος δύο σήματα, αυτά θα ήταν της γαλακτοβιομηχανίας ΑΓΝΟ και της αρτοβιομηχανίας Κατσέλης, ενώ στο εμπόριο αυτά της αλυσίδας Sprider και των πολυκαταστημάτων Fokas. Στο FortuneGreece.com είχαμε αναφερθεί αναλυτικά σε όλες τις σημαντικές απώλειες της χρονιάς που ολοκληρώνεται.


 Η ανανέωση της εταιρικής ταυτότητας είναι κάτι που συνηθίζεται σε τακτά διαστήματα, ώστε η εικόνα που περνάει προς τα έξω να συμβαδίζει με την αισθητική της εκάστοτε περιόδου. Μία από τις πλέον πολυσυζητημένες τέτοιες αλλαγές ήταν αυτή του λογότυπου «Greece» για την προώθηση της Ελλάδας στο εξωτερικό από τον ΕΟΤ. Το χωρίς καθόλου εικαστικές παρεμβάσεις μήνυμα που κόστισε 10.000 ευρώ σχολιάστηκε ποικιλότροπα από μεγάλη μερίδα του Τύπου. Σε ένα πιο αφαιρετικό λογότυπο προχώρησε και ο όμιλος Πειραιώς μετά την ολοκλήρωση των συγχωνεύσεων και εξαγορών του, ενώ πιο «μαζεμένα φτερά» έχει και ο δικέφαλος του Βορρά που σχεδίασε για λογαριασμό του ΠΑΟΚ η βραβευμένη συμπολίτισσα του, Beetroot.

fortunegreece.com

 
Copyright © 2015 Taxalia Blog - Θεσσαλονίκη