Το Σωματείο Ενοικιαστών Περιπτέρων Θεσσαλονίκης ορμώμενο από τη νέα πολιτική πανστρατιάς φόρων με αποτέλεσμα τον πλήρη αφανισμό του κλάδου καθώς επίσης και από τις τοποθετήσεις υψηλόβαθμών στελεχών της κυβέρνησης σε μερίδα των ΜΜΕ περί μη ύπαρξης προτάσεων – λύσεων καταθέτει τις κάτωθι προτάσεις σε ότι αφορά τον κλάδο:
ΛΑΘΡΕΜΠΟΡΙΟ
1. Ίδρυση ειδικού τμήματος πάταξης λαθρεμπορίου, μέσω προσλήψεων ειδικών φρουρών, το οποίο θα συμπληρώσει τα μη επαρκώς στελεχωμένα αντίστοιχα τμήματα της αστυνομίας, με την εξής στελέχωση: α) 150 ειδικοί φρουροί για το Νομό Θεσσαλονίκης μέσω προσωποπαγών θέσεων β) 15 οχήματα μικτής χρήσης (περιπολικά/μηχανές), ανάλογα με τις απαιτήσεις γ) 500 ειδικοί φρουροί στο Νομό Αττικής, πάλι μέσω προσωποπαγών θέσεων και 40 οχήματα μικτής χρήσης (περιπολικά και μηχανές), δ) ανταποδοτικό τέλος ισοδύναμο με το 0,5% της αξίας των χαμένων εσόδων από το λαθρεμπόριο προς το Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη, με απώτερο σκοπό την πλήρη στελέχωση αντίστοιχων τμημάτων των αστυνομικών διευθύνσεων της υπόλοιπης Ελλάδος.
2. Την υπογραφή συμφωνίας μεταξύ πολιτείας και ιδιωτικών εταιριών φύλαξης, που στην αρμοδιότητά τους έχουν την επίβλεψη λαϊκών αγορών ή όποιων εμπορικών συναλλαγών ίδιας μορφής, όπου σε συνεργασία με το ΣΔΟΕ θα συλλέγονται τα κατασχεμένα προϊόντα καπνού με επιβράβευση των ομάδων των ιδιωτικών εταιριών με 1,5 τοις χιλίοις στην επίτευξη ενός συγκεκριμένου στόχου στην κατάσχεση λαθραίων προϊόντων.
3. Την πλήρη κάλυψη του δημοσιονομικού κενού των νοσοκομείων που αφορούν τα έξοδα νοσηλείας και ανέρχεται στο ποσό των 50.000.000 ευρώ σύμφωνα με δημοσίευση της κυβέρνησης.
4. Την πλήρη στελέχωση όλων των δημόσιων οργανισμών που ασχολούνται
με την απεξάρτηση από ουσίες και τη διακοπή του καπνίσματος.
Κύριοι όλα τα παραπάνω στοιχεία δεν αποτελούν κάποιο σενάριο φανταστικής ιστορίας αλλά τεκμηριωμένες θέσεις που προκύπτουν αφενός από τη δημοσίευση των στοιχείων που αφορούν στο λαθρεμπόριο των καπνοβιομηχανικών προϊόντων από το Υπουργείο Οικονομικών, που αγγίζει τα 800.000.000 ευρώ ετησίως και αφετέρου από εκτιμήσεις των ανθρώπων της αστυνομίας που ειδικεύονται στο συγκεκριμένο θέμα του λαθρεμπορίου.
Σε ό,τι αφορά δε την «οικονομική επιβάρυνση» για την εφαρμογή των προτάσεων για την πάταξη του λαθρεμπορίου των καπνοβιομηχανικών προϊόντων δεν ξεπερνά τα 65.000.000 ευρώ ετησίως, δηλαδή παρά πολύ μακριά από την επίτευξη ενός αρχικού στόχου 10%, στόχος ο οποίος είναι εφικτός για τις εκτελεστικές ικανότητες της ΕΛ.ΑΣ αλλά ανέφικτος λόγω αδικαιολογήτων ελλείψεων ως προς τη στελέχωσή της από πλευράς του κράτους. Σε όλα τα παραπάνω να προστεθούν και οι όποιοι φόροι θα αναλογούν από την αύξηση των εισοδημάτων των επιχειρήσεων νόμιμης διακίνησης αυτών των προϊόντων, όπως περιπτέρων κ.ά.
ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΟ
1. Την απεμπλοκή των καπνοβιομηχανικών προϊόντων από το αφορολόγητο εισόδημα, όπως οι κάρτες κινητής τηλεφωνίας και τα εισιτήρια. Θεωρούμε ότι, ένα προϊόν το οποίο συστηματικά βομβαρδίζεται από φόρους, ένεκα εισπρακτικών μέτρων, δεν δικαιολογείται να επιστρέφει πίσω στον φορολογούμενο ως φορολογική απαλλαγή, δηλαδή πολλά από τα εκατομμύρια ευρώ επιστρεφόμενων φόρων προς τους πολίτες που δημοσιεύτηκαν αφορούσαν σε αποδείξεις λιανικής αγοράς καπνοβιομηχανικών προϊόντων. Επίσης να τονίσουμε ότι η παραπάνω αποδέσμευση μπορεί να λειτουργήσει ανασταλτικά στον καπνιστή και ως σημαντικό, πέραν της υγείας του, κίνητρο διακοπής του καπνίσματος.
2. Επιθυμούμε την επαναφορά του ποσού των 1.500 ευρώ ανά τιμολόγιο τουλάχιστον σε ότι αφορά τα προϊόντα καπνού, κάρτας και εισιτηρίων το οποίο μας δίνει ένα εύρος αγοραστικής δυνατότητας, όταν και εφόσον χρειάζεται (π.χ. γιορτές, αργίες κ.λπ.) και για το οποίο ποσό δεν απαιτείται η καθημερινή επίσκεψη στην Τράπεζα κάτι το οποίο απαιτείται με το οριζόμενο από εσάς ποσό των 500 ευρώ. Να διευκρινίσουμε ότι η οικονομική δυστοκία της αγοράς και κατ’ επέκταση των περιπτερούχων αποτελεί ανασταλτικό παράγοντα στην απόκτηση ενός μπλοκ επιταγών ή πιστωτικής κάρτας με ικανοποιητικό πλαφόν. Θεωρούμε ακόμη ότι η πάταξη της φοροδιαφυγής καθώς και η διακίνηση του όποιου μαύρου χρήματος καλώς υπάρχουν στο στόχαστρο του Υπουργείου Οικονομικών αλλά εντοπίζεται σε μεγαλύτερους τζίρους και συμφέροντα από ότι αυτά της μικρής λιανικής και δη των περιπτερούχων.
3. Είναι επιτακτική ανάγκη να εμφανίζεται στην τιμολόγηση καπνοβιομηχανικών προϊόντων η πραγματική αξία προμηθείας μας του εκάστοτε τιμολογίου, όπως γίνεται στην περίπτωση των καρτών κινητής τηλεφωνίας. Είναι άδικο να τιμολογούμαστε για τζίρους εκατοντάδων χιλιάδων ευρώ όταν η πραγματική κερδοφορία μας απέχει μακράν από την πραγματικότητα.
Κύριοι, πιστεύουμε ότι, όταν η πολιτεία παρέχει αδιάκοπα τη στήριξή της προς την ΕΛ.ΑΣ, μπορούν να υπάρξουν τιτάνιες επιτυχίες (βλέπε 17 Νοέμβρη, Πυρήνες, Χρυσή Αυγή). Είμαστε πεπεισμένοι ότι όταν θέλετε ΜΠΟΡΕΙΤΕ. Είναι γεγονός ότι καθετί λαθραίο, όπως και το τσιγάρο, επιβαρύνει ακόμη περισσότερο την υγεία των πολιτών, αλλά και την οικονομία του κράτους και επιπλέον κατακρεουργεί και έναν ολόκληρο κλάδο. Είναι επιβεβλημένο, λοιπόν, η ύπαρξη ενδιαφέροντος για τη σωτηρία της χώρας να πάρει σάρκα και οστά. Ας γίνει μία δυναμική αρχή προς αυτόν τον στόχο, έτσι ώστε κακές μνήμες του παρελθόντος να παραμείνουν μόνο μνήμες.
Με εκτίμηση
Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ Ο Γ. ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ
ΓΕΩΡΓΙΑΔΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ ΠΑΠΑΪΩΑΝΝΟΥ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ