Σχετικά με την «εκτίμηση εκλογικής επιρροής που δημοσιεύει σήμερα η Εφημερίδα των Συντακτών»
1ον Δεν πρόκειται για
δημοσκόπηση αλλά για «εκτίμηση επιρροής» που παραθέτει η εταιρία.
2ον Αφορά περίοδο πολύ προγενέστερη της σημερινής. Η «έρευνα» αφορά περίοδο που δεν έχουν αξιολογηθεί σημαντικά γεγονότα και σε καμία περίπτωση δεν αποτελεί «φωτογραφία της στιγμής», αλλά «φωτογραφία» μιας άλλης στιγμής.
3ον Έκπληξη και εύλογους προβληματισμούς προκαλεί η (αντιδεοντολογική) καθυστέρηση δημοσίευσής της κατά τουλάχιστον 1 εβδομάδα από τον «πελάτη», δηλαδή την Εφημερίδα των Συντακτών. Γιατί επέλεξε να προβάλει σήμερα μια «δημοσκόπηση» που είχε παραλάβει πριν τόσες ημέρες;
4ον Η εταιρία Public Issue χρησιμοποιεί διαφορετική μεθοδολογία στάθμισης από τις άλλες εταιρίες, που από πολλούς χαρακτηρίζεται ως αμφιλεγόμενη. Για παράδειγμα πριν τις τελευταίες εθνικές εκλογές (τελευταία δημοσιοποιημένη έρευνα) στην εκτίμηση εκλογικής επιρροής που δημοσιοποίησε ηPublic Issue ο ΣΥΡΙΖΑ προηγείτο με 6% και τελικά έχασε τις εκλογές με 3 μονάδες! (Αποτέλεσμα εκλογών ΝΔ 29,66% - ΣΥΡΙΖΑ 26,89%)
Παρατίθεται η σχετική κάρτα με την τελευταία (δημοσιοποιημένη) εκτίμηση της Public Issueπριν τις εκλογές του Ιουνίου 2012
5ον Παρόλα αυτά ακόμα και τα ευρήματα της συγκεκριμένης εταιρίας δείχνουν αδιαμφισβήτητη επικράτηση του Πρωθυπουργού Αντώνη Σαμαρά έναντι του κ. Αλέξη Τσίπρα κατά 9% και μεγάλη διαφορά της Ν.Δ. έναντι του ΣΥΡΙΖΑ στον δείκτη εμπιστοσύνης σε κόμμα διακυβέρνησης (διαφορά 4%) και στον δείκτη καλύτερης κυβέρνησης για την χώρα (διαφορά 3%)
6ον Ως εκ τούτου τα «ευρήματα» της εταιρίας PublicIssue, παρότι αφορούν αμφισβητούμενο τρόπο στάθμισης και προγενέστερη περίοδο της σημερινής, αξιολογούνται θετικά.