17 Ιαν 2014

Σουηδικό μοντέλο συνταγογράφησης προτείνει ο ΙΣΘ

Στα προβλήματα που προκύπτουν από το καινούριο σύστημα συνταγογράφησης αναφέρεται η νέα επιστολή του Ιατρικού Συλλόγου Θεσσαλονίκης προς τον υπουργό Υγεία, Άδωνι Γεωργιάδη.


Όπως αναφέρει ο ΙΣΘ στην επιστολή, οι τελευταίες παρεμβάσεις σχετικά με την αναδιοργάνωση της πρωτοβάθμιας Υγείας, τα όρια της συνταγογράφησης και τις ελεγκτικές εταιρείες είναι ακατανόητες, άδικες και δεν εξυπηρετούν τους στόχους τους οποίους υποτίθεται ότι επιδιώκουν .
"Όσο  καλόπιστοι και καλοπροαίρετοι κι αν είμαστε" αναφέρουν οι εκπρόσωποι των ιατρών, "αδυνατούμε να αντιληφθούμε την πολιτική και κοινωνική σκοπιμότητα τους αλλά μόνο τις οικονομικές επιπτώσεις για πολλούς αλλά και ωφέλειες για λίγους".

Χαρακτηριστικά η επιστολή αναφέρει τα παρακάτω ερωτήματα ενώ προτείνει ταυτόχρονα σουηδικό μοντέλο συνταγογράφησης. 

Α. Η θέσπιση ατομικών περιορισμών στη συνταγογράφηση δεν αντέχει στην κοινή λογική ούτε στην απλή αριθμητική. Δημιουργεί τεράστια προβλήματα, αγνοεί την πραγματικότητα και ουσιαστικά απαγορεύει την ελεύθερη άσκηση του ιατρικού επαγγέλματος.
Τα παραδείγματα που τεκμηριώνουν τα παραπάνω είναι πολλά και πιστεύουμε ότι έχετε ήδη ενημερωθεί.
Ενδεικτικά σας παραθέτουμε:
·         το παράδειγμα ιατρού που άνοιξε πρώτη φορά το ιατρείο του το 2013 και έχει πλαφόν μικρότερο από τον ιατρό της ίδιας ειδικότητας που αρχίζει φέτος τη λειτουργία του ιατρείου του,
·         τα προβλήματα που προκαλούνται στη λειτουργία νοσοκομείων, κέντρων υγείας και αγροτικών ιατρείων,
·         τα προβλήματα  που προκαλούνται σε περιοχές με λίγους ιατρούς.
Ο Ιατρικός σύλλογος Θεσσαλονίκης έχει προτείνει την υιοθέτηση αυτούσιου του Σουηδικού προτύπου συνταγογράφησης ώστε η δαπάνη να μειωθεί με επιστημονικό , ορθολογικό τρόπο και επιτυχώς εφαρμοζόμενο από ετών. Μόνη «παρενέργεια» βέβαια , η διακοπή ροής μαύρου χρήματος προς κάθε κατεύθυνση.
Μόνος δρόμος αντιμετώπισης των προβλημάτων που δημιουργούνται είναι η άμεση απόσυρση της σχετικής απόφασης.

Β. Ποία σκοπιμότητα ή ιδιοτέλεια επέβαλε τη θέσπιση του υποχρεωτικού ελέγχου από τις ιδιωτικές ελεγκτικές εταιρείες με δαπάνες των ιατρών, με αποτέλεσμα να κατευθύνετε το 1-2% του προϋπολογισμού του ΕΟΠΥΥ σε 4 εταιρείες;
Όταν ο προϋπολογισμός του ΕΟΠΥΥ περικόπτεται και οι παροχές προς τους ασφαλισμένους περικόπτονται, η ρύθμιση αυτή εξασφαλίζει 45-80,000,000 ευρώ για 4 ελεγκτικές εταιρείες. Ποια «υποβρύχια» σκοπιμότητα θα «αναδυθεί» εν καιρώ;
Εάν ο ΕΟΠΥΥ είναι ανίκανος να ελέγξει, ζητούμε να νομοθετήσετε όρους και προϋποθέσεις ώστε οι Ιατρικοί Σύλλογοι, που είναι Ν.Π.Δ.Δ, να αναλάβουν αυτό το ελεγκτικό έργο χωρίς επιβάρυνση των ιατρών με διαφάνεια και αξιοπιστία. Άλλωστε ελεγχόμαστε από το ελεγκτικό συνέδριο και δεν δυνάμεθα να προβαίνουμε σε βολικές πτωχεύσεις.


Γ. Το νομοσχέδιο για το ΠΕΔΥ, το οποίο πρέπει να αποσυρθεί , βρίθει ρουσφετολογικών ρυθμίσεων και ιατροκτόνων διατάξεων και οδηγεί με μαθηματική ακρίβεια στην υποβάθμιση των υπηρεσιών πρωτοβάθμιας υγείας. Επίσης , αντί να έχετε ήδη φροντίσει για την ενεργοποίηση των Μονάδων Ημερήσιας Νοσηλείας με έκδοση Προεδρικού Διατάγματος, 2,5 χρόνια μετά ξανανομοθετείτε τα νομοθετημένα.

Τέλος, ο Πρόεδρος του Ιατρικού Συλλόγου Θεσσαλονίκης, Δημήτρης Τσάμης, υπενθυμίζει στον Υπουργό πως ακόμα εκκρεμεί η απάντησή του για την επιλεκτική υποχρηματοδότηση των νοσοκομείων της Θεσσαλονίκης την οποία είχε υποσχεθεί προ τετραμήνου.



 
Copyright © 2015 Taxalia Blog - Θεσσαλονίκη