Διαβάζοντας τα δημοσιεύματα στο blog «taxalia» σε σχέση με την προμήθεια ανταλλακτικών στο
Δήμο Καλαμαριάς θέλω να επισημάνω τα παρακάτω:
1. Η 3373/390/20-3-1975 Απόφαση του Υπουργού Προεδρίας που επικαλείται ο κ. Δήμαρχος έχει
τροποποιηθεί ένα μήνα μετά την έκδοση της, με την 4993/745/24-4-1975 όμοια (ΦΕΚ Β’ 489). Η
τροποποιητική απόφαση έχει ένα μόνον Άρθρο και εκδόθηκε για να μην γίνεται η προμήθεια με
απευθείας ανάθεση όπως προέβλεπε η πρώτη απόφαση. Άρα έχει τροποποιηθεί από το 1975. Η
δεύτερη απόφαση 4993/745/24-4-1975 αναφέρει: «…..Η ως άνω προμήθεια δέον να διενεργείται
συμφώνως προς τας διατάξεις περί Δημοσίου Λογιστικού, προκειμένου περί Δημοσίων Υπηρεσιών,
ή τας καθ' Υπηρεσίας (Ν.Π.Δ.Δ., Οργανισμούς Τοπικής Αυτοδιοικήσεως κλπ.) ισχυούσας τοιαύτας
περί προμηθειών". Κατά τα λοιπά θα ακολουθηθή η ισχύουσα υπ΄αριθ. 3373/390/20.3.1975 ημετέρα
απόφασις.»
Άρα παραπέμπει στις ισχύουσες κάθε φορά διατάξεις περί προμηθειών. Σήμερα και τα προηγούμενα
χρόνια οι διατάξεις περί προμηθειών (Κώδικας Δημ.-Κοιν.: Νόμος 3463/2006, Καλλικράτης: Νόμος
3852/2010, Ε.Κ.Π.Ο.Τ.Α.: 11389/93 Υ.Α, Π.Δ. 28/80 κτλ) προβλέπουν απευθείας ανάθεση μόνον έως 12.200,00€ και από εκεί και πάνω μόνο με διαγωνισμό. Για δαπάνη πάνω από 12.200,00€ θα πρέπει
να γίνει διαγωνισμός και δεν μπορεί να δοθεί με απευθείας ανάθεση ούτε ένα ευρώ (€) γιατί θεωρείται κατάτμηση.
2.Όλα τα προηγούμενα χρόνια επομένως κακώς γινόταν η προμήθεια ανεξαρτήτως ποσού
(150.000,00€ έως 200.000,00€ το χρόνο) με απευθείας ανάθεση σύμφωνα με την πρώτη υπουργική
απόφαση η οποία όμως είχε τροποποιηθεί με τη δεύτερη απόφαση. Δεν έχει σημασία ποιος
έκανε την διαδικασία της προμήθειας από τον Δήμο. Ας ψάξει ο κ. Δήμαρχος αν πράγματι οι
προμήθειες γίνονταν με την εν λόγω απόφαση, δηλαδή απευθείας ανάθεση. (Επομένως έχουν δίκιο τα δημοσιεύματα με την υπογραφή «ΔΙΑΥΓΕΙΑ»)
3. Επίσης ο κ. Δήμαρχος να ψάξει αν το 2013 ο Δήμος έκανε διαγωνισμό για τρία (φίλτρα, ιμάντες,
φρένα) από τα χιλιάδες είδη ανταλλακτικών, οι διαδικασίες του οποίου διήρκησαν ένα έτος!!!!, εάν
τηρήθηκαν οι όροι της διακήρυξης του διαγωνισμού ή ο Δήμος προμηθεύτηκε μη γνήσια (imitation)
ανταλλακτικά με προϋπολογισμό γνησίων.
4.Μήπως πρέπει ο κ. Δήμαρχος να ελέγξει τα παραπάνω από τις υπηρεσίες του και να ρωτήσει τυχόν
την Αποκεντρωμένη Περιφέρεια ή την Πάρεδρο του Ελεγκτικού Συνεδρίου;
Ενημερωμένος Υπάλληλος
e-mail 21-2-2014 4:10μμ