8 Μαρ 2014

Πάρκινγκ Πλατείας Ελευθερίας – Τώρα, διώροφο και υποβρύχιο, παραδοτέο λίγο μετά το μετρό Θεσσαλονίκης

Προγραμματισμός χαρτοπετσέτας από την διοίκηση Μπουτάρη – Καμία έγκαιρη πρόβλεψη για την κατάργηση του πάρκινγκ των 250 θέσεων της Πλατείας Ελευθερίας – Η πρώτη ακύρωση-καμπανάκι εκδόθηκε μέσα Νοεμβρίου 2013 – Το’βλεπες, γιατί δεν το’παιξες, Γιάννη Μπουτάρη;

Γράφει ο Θάνος Τάκης


Με ταχύτητα φωτός (καντηλιού) οι εξελίξεις! Περίεργες εξελίξεις, όμως, και άγνωστο εάν στηρίζονται σε ακλόνητη βάση νομιμότητας.

Την Δευτέρα, 10 Μαρτίου 2014, πραγματοποιείται η 5η Συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου Θεσσαλονίκης. Στην δημοσιευθείσα ημερησία διάταξη, δεν περιλαμβάνεται θέμα που αφορά στην Πλατεία Ελευθερίας. Θα μπει(;) εκτάκτως, να υποθέσω; Σας το γράφω, να χαρείτε, θα αποκτήσουμε υποβρύχιο υπόγειο πάρκινγκ! Δεν το ξέρατε; Ούτε κι εμείς, η διοίκηση Μπουτάρη. Είναι ο προγραμματισμός της χαρτοπετσέτας, που λέγαμε...

Η μελέτη ανάπλασης της Πλατείας Ελευθερίας, του Αρχιτεκτονικού γραφείου που προκρίθηκε στον σχετικό διαγωνισμό, δεν προέβλεπε υπόγειο πάρκινγκ. Δεν το ζητούσε ο διαγωνισμός. Τώρα, κλαίμε τα χαμένα 1,2 εκατομμυριάκια νοίκι του μισθωτή, ετησίως. Τότε, δεν το προέβλεψαν, δεν το σκέφτηκαν ή δεν το επιθυμούσαν, από τον Δήμο Θεσσαλονίκης; Εξάλλου, αναφέρθηκε ο ενδεικτικός προϋπολογισμός του έργου, με βάση την πρόταση του Α' βραβείου, ο οποίος ανέρχεται σε 2.350.000 ευρώ για το σύνολο της περιοχής μελέτης,χωρίς όμως να συμπεριλαμβάνεται το ιδιαίτερα υψηλό κόστος κατασκευής υπόγειου χώρου στάθμευσης, δίπλα στην θάλασσα. Πώς θα μπορούσε; Τα αυτοκίνητα θα τα έδιωχνε ο Ακαταλληλότερος.

Σε σημερινό ρεπορτάζ της ηλεκτρονικής εφημερίδας voria.gr, ο Αντιδήμαρχος Αστικού Σχεδιασμού κ. Ανδρέας Κουράκης, φέρεται να αναφέρει ότι, «το έργο θα δημοπρατηθεί με σύμβαση παραχώρησης, θα είναι δηλαδή αυτοχρηματοδοτούμενο. Οι εργολάβοι που θαπάρουν μέρος στο διαγωνισμό για την ανάπλαση της πλατείας Ελευθερίας, θα αξιοποιήσουν για δικό τους λογαριασμό και θα έχουν για κάποια χρόνια την εκμετάλλευση του υπόγειου πάρκινγκ», για να συμπληρώσει ότι, «Έτσι δίνουμε μια λύση για το πού θα βρούμε τα λεφτά για να γίνει το έργο. Εμείς υλοποιούμε τη δέσμευση ότι το ταχύτερο δυνατόν θα αναθέσουμε τη μελέτη και θα προχωρήσουμε στην εξεύρεση του τρόπου κατασκευής». Με οκτώ (8) «θα» βρήκε την λύση ο κ. Δήμαρχος, λοιπόν...


1.    Πρώτο «θα»Θα δημοπρατηθεί.

Πότε, κύριοι; Πότε θα δημοπρατηθεί; Και ποια ήταν η προετοιμασία, μέχρι σήμερα; Έστω, από τα μέσα Νοεμβρίου του 2013, όταν εκδόθηκε η πρώτη ακυρωτική απόφαση από τον Γενικό Γραμματέα της Αποκεντρωμένης Διοίκησης, τι κάνατε; Βόλτες κι εγκαίνια στην αναπλασμένη παραλία του Παπαγεωργόπουλου, να υποθέσω;

2.    Δεύτερο «θα»Θα είναι αυτοχρηματοδοτούμενο.

Αυτό όμως δεν συνιστά δεδομένο και στέρεο προγραμματισμό κατασκευής του έργου. Που να βρούμε το χρήμα για να χτίσουμε υποβρύχιο πάρκινγκ, παιδιά; Θα τα βάλει ο ιδιώτης, Δήμαρχε! Αυτό κι αν συνιστά ευχολόγιο. Κι αν δεν προσέλθει κανείς, ρε παλικάρια;

3.    Τρίτο «θα»Θα πάρουν μέρος εργολάβοι.

Δύσκολες εποχές για ΣΔΙΤ, όπως ονειρεύεστε. Ποιος χρονοπρογραμματισμός μπορεί να ορισθεί, με τέτοια ελπίδα; Δεν είναι κακό το όνειρο, αλλά ας έχουμε προγραμματισμό και για μετά που θα χτυπήσει το ξυπνητήρι, απ’ τις έξι, πριν ακόμα η μέρα να φέξει, ξυπνητήρι κτυπάς σαν τρελό, σε μισώ σε μισώ....

4.    Τέταρτο «θα»Θα αξιοποιήσουν για δικό τους λογαριασμό το πάρκινγκ.

Καινούργιο δεδομένο. Στο υπόγειο πάρκινγκ του Νέου Δημαρχείου, ο Δήμος Θεσσαλονίκης συμμετέχει κατά 20% στα κέρδη. Εδώ, θα τα δώσουμε όλα; Γιατί έτσι; Χουβαρνταλίκια; Ότι θέλετε κ. Κατασκευαστά, παρακαλώ, κι ότι έχετε ευχαρίστηση...

5.    Πέμπτο «θα»Ο εργολάβος θα έχει για κάποια χρόνια την εκμετάλλευση του υπόγειου πάρκινγκ.

Ο προγραμματισμός της χαρτοπετσέτας. Για «κάποια χρόνια». Αυτά τα πράγματα δεν έχουν συζητηθεί ποτέ. Και μάλιστα, ο εργολάβος θα κάνει και τον παρκαδόρο. Μέχρι τώρα αναζητούνταν εμπειρία. Πάει στ΄αζήτητα, πλέον.

6.    Έκτο «θα»Θα βρούμε τα λεφτά.

Εύκολο. Περιμένεις να βρέξει. Περιμένεις να σταματήσει. Περιμένεις να εμφανιστεί το ουράνιο τόξο. Στο τέλος του, όπως όλοι γνωρίζουν, υπάρχει μια χύτρα γιομάτη με χρυσά δουβλόνια.

7.    Έβδομο «θα»Θα αναθέσουμε την μελέτη.

Κι άλλη μελέτη, στο προσκήνιο. Μελέτη για την κατασκευή του διώροφου (και ως εκ τούτου, όπως αντιλαμβάνεστε, υποβρύχιου) πάρκινγκ. Μελέτη ανάπλασης. Τώρα, και μελέτη ΣΔΙΤ, ίσως. Η Ελεονώρα λείπει. Διότι περί ΕΣΠΑ ουδέν. Δεν προβλέψαμε τίποτε σχετικό.

8.    Όγδοο «θα»Θα προχωρήσουμε στην εξεύρεση του τρόπου κατασκευής.

Βάλτε κάτι ελαφρύ, μην πλευριτωθείτε. Στα μέσα του 2014, στο τέλος της θητείας τους (και της εποχής τους) ο κ. Μπουτάρης και η κομπανία του, θα προχωρήσουν στην εξεύρεση τρόπου κατασκευής. Το τελευταίο “θα” είναι και το πλέον διαφωτιστικό. Και το πλέον αληθές.Σήμερα, δεν γνωρίζουν πώς θα το κατασκευάσουν. Τους κατανοώ, κάπως, καθώς η ιδέα για υποβρύχιο υπόγειο πάρκινγκ είναι φρεσκότατη (ωρών ή ημερών) και προέκυψε από ανάγκη, όταν, όπως ορθά παρατήρησε ο κ. Μάτης, ανακάλυψαν ότι δεν είχαν οποιοδήποτε εναλλακτικό πλάνο δράσης για την περίπτωση απόρριψης της κατακύρωσης της μίσθωσης.(Άλλη χαρτοπετσέτα έχει κύριε σερβιτόρε;)

Κι αυτό, πέρα από το γεγονός ότι ζητά από τον εργολάβο της ανάπλασης, να κάνει και τον παρκαδόρο, δύο-σε-ένα! Ρέστα από δεκάρικο έχεις κυρ-Μπόμπολα; Αυτό μοιάζει με διασκεδαστικό ανέκδοτο, έχοντας ως δεδομένο ότι τον σημερινό εκμισθωτή, ‘έκοψε’ πρώτο-πρώτο στον ακυρωθέντα διαγωνισμό παραχώρησης, λόγω... εμπειρίας! Ότι δηλαδή, ο σημερινός διαχειριστής της εταιρείας, με αποκλειστικότητα αντικειμένου την διαχείριση χώρων στάθμευσης, δεν διέθετε επαρκή εμπειρία διαχείρισης χώρων στάθμευσης!
Το ξαναγράφω, μην το περάσετε για λάθος: κρίθηκε ότι ο σημερινός διαχειριστής του χώρου στάθμευσης, με αποκλειστικότητα αντικειμένου την διαχείριση χώρων στάθμευσης, δεν είχε εμπειρία σε διαχείριση χώρων στάθμευσης. Από μία παράνομη επιτροπή, όπως θα εξηγηθεί στη συνέχεια.

Ο αυριανός μπετατζής, δεν θα εξετάζεται αν έχει. Αρκεί να έχει πολλές κι ωραίες φαγάνες. Μάλιστα. (Μια χαρτοπετσέτα ακόμα, κύριε; Ευχαριστώ!)


(ΕΝΟΧΛΗΤΙΚΗ, ίσως) ΣΗΜΕΙΩΣΗ

Παράνομη επιτροπή, είπες; 
Ακριβώς. 
Παράνομη Επιτροπή.

Διότι, κατά γενική αρχή του διοικητικού δικαίου, τα όργανα της Διοίκησης, μονομελή ή συλλογικά, πρέπει να παρέχουν εγγυήσεις αμερόληπτης κρίσης, για να δημιουργείται στον διοικούμενο η πεποίθηση περί του ανεπηρέαστου αυτών και του αδιάβλητου της εκδοθείσας, από αυτά, πράξης. Σε εφαρμογή της γενικής αυτής αρχής, δεν επιτρέπεται να συμμετέχει σε συλλογικό όργανο, το οποίο έχει αποφασιστική αρμοδιότητα, πρόσωπο που μετείχε σε γνωμοδοτικό όργανο, τη γνώμη του οποίου λαμβάνει υπόψη το αποφασίζον για την έκδοση της πράξεώς του. Το τελικώς αποφασίζον όργανο επιβάλλεται να είναι διαφορετικό από το γνωμοδοτών όργανο και αμέτοχο της δράσης αυτού (ΣτΕ 2094/77, 372/78, 3859/2002, ΓνΝΣΚ 230/2006 κ.α.).

Στον ακυρωθέντα διαγωνισμό παραχώρησης, την Επιτροπή Διαγωνισμού συγκροτούσαν οι Αντιδήμαρχοι κ.κ. ΖέρβαςΑρβανίτης και Γούλα. Η Επιτροπή Διενέργειας (κάθε) Διαγωνισμού συνιστά το γνωμοδοτικό όργανο. Δηλαδή δεν αποφασίζει η ίδια, αλλά απλώς γνωμοδοτεί, κατά την κρίση της και σύμφωνα με τα στοιχεία που αξιολόγησε, προς στο «Αποφασίζον Όργανο». Στην περίπτωση Δήμου, γνωμοδοτεί προς το αποφασίζον όργανο που είναι η Οικονομική Επιτροπή και η οποία εκδίδει την εκτελεστή πράξη.

Έλα όμως που οι Αντιδήμαρχοι Ζέρβας και Αρβανίτης είναι αντίστοιχα Πρόεδρος και μέλος της Οικονομικής Επιτροπής, δηλαδή του αποφασίζοντος οργάνου! Δηλαδή, οι ίδιοι γνωμοδοτούσαν στον εαυτό τους που κατόπιν αποφάσιζε! Αυτό απαγορεύεται, έτσι ορίζει ο νόμος.

Απορώ: τρία χρόνια Αντιδήμαρχοι, δεν γνώριζαν την αυστηρή απαγόρευση του νόμου; Ούτε η (νομικός) κ. Γούλα το γνώριζε;

Τόση προθυμία είχαν να εμπλακούν οι ίδιοι στην βαρεια γραφειοκρατεία και ελέγξουν, προσωπικά, ένα προς ένα τα χιλιάδες έγγραφα των δικαιολογητικών των διαγωνιζομένων; Παρά τον φόρτο της καθημερινότητάς τους, επέλεξαν να πράξουν αυτό με το οποίο κατά την συντριπτική πλειοψηφία των περιπτώσεων, σε όλη την Επικράτεια, στους 350 Δήμους, επιφορτίζονται διοικητικοί υπάλληλοι του Δήμου; Γιατί, άραγε; 

Με αυτό υπόψιν, η κατακύρωση του διαγωνισμού (η οποία τελικά απορρίφθηκε από την Αποκεντρωμένη Διοίκηση) σαφώς και έπασχε. Ήταν παράνομη η κατακύρωση και γι’αυτό τον λόγο, εκτός των πολλών άλλων.

Τελική απορία:

Η ίδια (παράνομη) διαδικασία έχει ακολουθηθεί ή ακολουθείται και σε άλλους διαγωνισμούς;

Έχουν συμμετάσχει ή συμμετέχουν και σε άλλους διαγωνισμούς ως μέλη Επιτροπών Αξιολόγησης, μέλη της Οικονομικής Επιτροπής του Δήμου Θεσσαλονίκης;



Υ.Γ. Πολύ σίγουρη βλέπω την διοίκηση Μπουτάρη, ότι θα προχωρήσει στις φρέσκες ιδέες, άμεσα. Να της υπενθυμίσουμε ότι πέραν των άλλων, κάθε θιγόμενος μπορεί να προσφύγει στο Διοικητικό Εφετείο σε βάρος της απόφασης της Ειδικής Επιτροπής του άρθρου 152; Και η ίδια, ως Δήμος, αλλά και οι υποψήφιοι ανάδοχοι που προχώρησαν σε προσφυγή; Πώς είναι βέβαιη ότι δεν θα το κάνουν οι άλλοι;



1.     Voria.gr, με αναφορές κ. Ανδρέα Κουράκη: http://voria.gr/index.php?module=news&func=display&sid=169966
2.     5η Συνεδρίαση Δημοτικού Συμβουλίου για τις 10 - 03 - 2014, χωρίς αναφορά σε θέμα Πλατείας Ελευθερίας:http://www.thessaloniki.gr/portal/page/portal/DioikitikesYpiresies/GenDnsiDioikOikonYpiresion/DnsiYpostPolOrganon/TmimaDioikYpostDimSymvouliou/Hmerisies-Diataxeis/05-HD-100314.doc

 
Copyright © 2015 Taxalia Blog - Θεσσαλονίκη