6 Μαρ 2014

Οι προτάσεις των φορέων της Θεσσαλονίκης για το φορολογικό

ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΠΑΡΑΓΩΓΙΚΩΝ ΦΟΡΕΩΝ ΤΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ- ΜΕ ΧΙΛΙΑΔΕΣ ΜΕΛΗ ΑΠΟ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΚΛΑΔΟΥΣ, ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ ΤΟΥ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΟΥ ΝΟΜΟΥ



ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟ ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ

ΒΙΟΤΕΧΝΙΚΟ ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ

ΝΕΟ ΡΕΥΜΑ - ΝΕΟ ΟΡΑΜΑ

Αξιότιμε κ. Υπουργέ, κε Υφυπουργέ,

Σας παρακαλούμε να λάβετε υπ’ όψιν και να υιοθετήσετε στο επικείμενο νομοσχέδιο τις προτάσεις των περισσοτέρων φορέων της Θεσσαλονίκης με πολλές χιλιάδες μέλη που καλύπτουν όλο το παραγωγικό φάσμα, από τις μικρότερες επιχειρήσεις μέχρι τις μεγαλύτερες παραγωγικές και εξαγωγικές μονάδες.

Καμία από τις προτάσεις, δεν έχει πραγματικό δημοσιονομικό κόστος ή κάποια «χάρη». Ήδη, οι προτάσεις για τα μέτρα της εποχής, είναι ακριβές λύσεις και εκτιμούμε ότι με δυσκολία θα ανταποκριθούν οι επιχειρήσεις. Οι εξωφρενικές προσαυξήσεις, από τις παλαιότερα ισχύουσες ~300-450%, στο τρέχον 72% για τις εκκρεμείς υποθέσεις, ενώ φαίνεται κάποια βελτίωση, εξακολουθούν να είναι υπερβολικές και εκτιμούμε ότι, κανείς δεν θα προσέλθει. Ο φόρος υπεραξίας στην μεταβίβαση εταιρικών μεριδίων στο 15% και τα ακίνητα που ενσωματώνονται στις εταιρείες, δεν θα φέρει φόρους από την κατά μείον 85-90% «πληγωμένη» οικοδομική δραστηριότητα. Θα «παγώσουν» και οι εταιρείες, στην ίδια λογική. Ας περιληφθεί, διακράτηση 10 ετίας. Τι θα πάρει το κράτος? «Ψίχουλα» και θα παγώσει το σύμπαν.

Όλες οι προτάσεις μας πιστεύουμε ότι, διορθώνουν τις καταχρηστικές και ακραία εξωπραγματικές χρεώσεις του παρελθόντος, που δημιούργησαν τα εικονικά ληξιπρόθεσμα των ~35-40 δις €, από τα ~61 δις €, και κυρίως «στραγγάλισαν» επιχειρήσεις και την φοροδοτική ικανότητα του παραγωγικού ιστού χωρίς ουσιαστικό λόγο. Μόνο με ιδεοληπτική τιμωρητική διάθεση, δημιουργήθηκαν τέτοιες συνθήκες στο παρελθόν και καλούμεθα σήμερα να θεραπεύσουμε.

Είναι γνωστές οι αγκυλώσεις και οι δυστοκίες των μηχανισμών να «λυτρώσουν» την χώρα από παράθυρα διασταλτικών χειρισμών, που εκτός της «καταστροφής» που επιφέρουν, δεν εισπράττει ουσιαστικά έσοδα και το κράτος. Εκτιμούμε ότι, δεν έχουμε την πολυτέλεια σαν χώρα να επιδεικνύουμε «εικονική» αυστηρότητα, όταν την ίδια στιγμή καταργούνται οι εξωλογιστικοί και διευθετούνται κάπως «μαλακά» τα πλαστά- εικονικά. Στην ΕΕ τα πλαφόν προσαυξήσεων είναι το ~20% από ότι γνωρίζουμε, και όχι καταβλητέα απο την πρώτη μέρα. Προβλέπεται και περίοδος ανταπόκρισης.


LIFTING ΣΤΙΣ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ

Αξιότιμε Κε Πρόεδρε,

Με κάθε σεβασμό στην κρισιμότητα της εποχής και στις προσπάθειες που καταβάλετε, με τόσο κόπο και ευαισθησία, επιτρέψτε μας να υποβάλλουμε καθαρές θετικές προτάσεις, πιστεύοντας ότι υποστηρίζουμε με όλες μας τις δυνάμεις το έργο Σας.

Ενώ στους πρόσφατους νόμους 4174/13 και 4223/13 υπάρχουν μερικές θετικές λογικές, δεν λύνονται ουσιαστικά οι μεγάλες αγκυλώσεις που τυραννούν την χώρα από πολλά χρόνια.

Φυσικά, πρέπει να διορθωθούν και τα μικρά πρόστιμα για εκπρόθεσμα, αποδείξεις και οι υπεραξίες ακινήτων.

Όμως είναι imperative, να λυθούν άμεσα τα θέματα των ~40 δις € εικονικών ληξιπροθέσμων- ~30% του ΑΕΠ της χώρας, που καταστρέφουν την χώρα στην βάση της, μπλοκάρουν την είσπραξη φορολογητέας ύλης και καταστρέφουν καλές επιχειρήσεις από τις ακραίες πράξεις της γραφειοκρατίας με «αφανές» νόημα.

Συνημμένες, θα βρείτε συνοπτικές προτάσεις.

1) Χωρίς απαλλαγή, των εξωλογιστικών προσδιορισμών εισοδήματος καθαρά και στις εκκρεμείς υποθέσεις, όπως σωστά προβλέπεται στις νέες, θα βουλιάξουμε όλοι!

2) Χωρίς συνολικό πλαφόν, στις νέες προσαυξήσεις - υπό μορφή τόκων και προστίμων, στο περίπου 20%, όπως Ε.Ε., θα μπλοκαριστούν όλα σε μία “τιμωρητική” ιδεοληψία, χωρίς αποτέλεσμα. Να δοθεί χρόνος συμμόρφωσης – όχι 2-30 μέρες, λόγω κρίσης και μακροχρόνιας ταλαιπωρίας (έστω με μικρό τόκο).

3) Είναι εξωφρενικά τα πλαφόν 72% ή 120% για τις εκκρεμείς υποθέσεις και αυτά μόνο με άμεση πληρωμή. Κανείς δεν μπορεί να ανταποκριθεί.

4) Χωρίς την οίκοθεν διαγραφή των παλαιών εξωφρενικών προσαυξήσεων των 300-450% από τις καρτέλες και τις διώξεις, και χωρίς δυνατότητα ρυθμίσεων από τις καταστροφικές πρακτικές του παρελθόντος δεν θα λυθεί κανένα θέμα.

Κρίσιμο είναι, να δηλώνονται οι φόροι και να διευκολύνεται η είσπραξη τους. Αν λόγω κρίσης υπάρχει αποδεδειγμένη αδυναμία πληρωμής, τα καταχρηστικά και ανήκουστα διεθνώς πρόστιμα και οι τόκοι “τιμωρητικής” μορφής (π.χ. 100% στους παρακρατούμενους), «σπρώχνουν» τους πολίτες στην πλήρη απόκρυψη της φορολογητέας ύλης και την απόσυρση καταθέσεων.



ΑΜΕΣΕΣ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΕΠΙΚΕΙΜΕΝΕΣ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΕΣ ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΕΣ

Aνησυχίες και αγωνίες. Συνολικές διαμαρτυρίες. Συσσωρεύτηκαν “εικονικές» προσαυξήσεις ~ 40 δις. €. Τεράστιες ζημίες στον παραγωγικό ιστό της χώρας. Όλοι επιθυμούν διoρθώσεις.

ΣΤΑ ΝΕΕΣ ΚΑΙ ΣΤΙΣ ΕΚΚΡΕΜΕΙΣ ΥΠΟΘΕΣΕΙΣ: ΣΥΝΟΛΟ ΠΡΟΣΑΥΞΗΣΕΩΝ (ΠΡΟΣΤΙΜΑ ΚΑΙ ΤΟΚΟΙ) ΜΕ ΠΛΑΦΟΝ 20%, ΑΠΟ ΤΙΣ ΕΞΩΦΡΕΝΙΚΕΣ ΠΡΟΣΑΥΞΗΣΕΙΣ 120%- 300%- 450% ΚΑΙ ΤΗΝ ΚΑΘΑΡΗ ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΤΩΝ ΕΞΩΛΟΓΙΣΤΙΚΩΝ ΠΡΟΣΔΙΟΡΙΣΜΩΝ, ΟΠΩΣ ΙΣΧΥΕΙ ΣΤΙΣ ΝΕΕΣ ΥΠΟΘΕΣΕΙΣ

Μερικώς ορθές κατευθύνσεις: 1) Ν. 4174/13: ΘΑ ΗΤΑΝ ΘΕΤΙΚΟ, ΑΝ ΤΑ ΠΡΟΣΤΙΜΑ ΑΡΘΡΩΝ 57-59 ΔΕΝ ΗΤΑΝ ΠΡΟΣΘΕΤΙΚΑ ΤΩΝ ΤΟΚΩΝ ΤΟΥ Α. 53, ΚΑΙ ΗΤΑΝ ΜΟΝΑ ΤΟΥΣ, ΜΕ ΑΝΩΤΑΤΟ ΠΛΑΦΟΝ 20%. ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΙ ΜΟΝΟ ΤΟΥΣ ΤΟΚΟΥΣ ΕΠΙ ΤΟΚΩΝ, ΟΧΙ ΚΑΙ ΤΑ ΠΡΟΣΤΙΜΑ ΕΠΙ ΤΟΚΩΝ. Για τους παρακρατούμενους, όμως έμεινε στο 100%, αντί π.χ.30%. Σωστά προβλέπονται για τα εικονικά τιμολόγια- που είναι “δόλια” για εκδότες και λήπτες, να μειωθούν στο 0% - 25% - 50%, 2) το 3% οι μεταβιβάσεις ακινήτων, 3) θετικό θα ήταν η ΚΑΘΑΡΗ ΑΠΑΛΛΑΓΗ ΚΑΙ ΣΤΙΣ ΕΚΚΡΕΜΕΙΣ ΥΠΟΘΕΣΕΙΣ ΤΩΝ ΕΞΩΛΟΓΙΣΤΙΚΩΝ ΠΡΟΣΔΙΟΡΙΣΜΩΝ (όπως στις νέες). ΚΡΙΝΕΤΑΙ ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΗ ΘΕΤΙΚΗ ΕΓΚΎΚΛΙΟΣ της παρ.1 του άρθρου 50 ν. 4223/13, προκειμένου να περιλαμβάνει ερμηνείες για εφόρους και δικαστές.

Δεν ρυθμίστηκαν και προτείνεται να ρυθμιστούν: 1) με το άρθρο 53 του ν.4174/13 προστίθενται οι τόκοι εκπροθέσμου καταβολής χωρίς πλαφόν με τα πρόστιμα άρθρων 57-59 που έχουν πλαφόν 30% και ΥΠΕΡΒΟΛΙΚΟ 100% για τους παρακρατούμενους. ΠΡΟΤΕΙΝΕΤΑΙ ΣΥΝΟΛΙΚΟ ΠΛΑΦΟΝ ΚΑΙ ΤΩΝ 2 ΚΑΤΗΓΟΡΙΩΝ ΣΤΟ ~20%, ΧΩΡΙΣ ΠΡΟΘΕΣΜΙΑ ΧΡΟΝΟΥ ΥΠΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΜΕ ΡΥΘΜΙΣΗ (όχι άμεσα). ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΑ ΟΔΗΓΟΥΜΕΘΑ ΠΑΛΙ ΣΕ ΑΚΡΑΙΕΣ ΤΟΚΟΓΛΥΦΙΚΕΣ ΕΠΙΒΑΡΥΝΣΕΙΣ. 2) Για τις εκκρεμείς υποθέσεις: ΤΟ 72% ΑΝΩΤΑΤΕΣ ΕΠΙΒΑΡΥΝΣΕΙΣ ΕΙΝΑΙ ΥΠΕΡΒΟΛΙΚΕΣ ΚΑΙ ΘΑ ΕΠΡΕΠΕ ΝΑ ΥΠΑΓΕΤΑΙ ΣΕ ΡΥΘΜΙΣΗ, ΧΩΡΙΣ ΔΙΩΞΕΙΣ ΚΑΙ ΟΧΙ ΜΕΤΡΗΤΟΙΣ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΤΑΛΑΙΠΩΡΙΑ ΕΤΩΝ (ΠΟΛ 1210/13), 3) ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΑ, ΝΑ ΚΛΕΙΣΟΥΝ ΟΙ ΕΚΚΡΕΜΕΙΣ ΥΠΟΘΕΣΕΙΣ ΜΕ ΠΟΙΝΗ 1% ΕΠΙ ΤΟΥ ΤΖΙΡΟΥ (πρόταση ΕΒΕΑ), 4) για τις εκκρεμείς υποθέσεις να προβλέπεται νέα δυνατότητα δηλώσεων ΦΠΑ με 10 € και προσαύξηση 20%, 5) οι υποχρεωτικές διαγραφές από τις καρτέλες των παλαιών ελέγχων με τους νέους ελέγχους η νόμους (χρειάζεται τροποποίηση άρθρου 74 ΚΒΣ), 6) η μερική παρακράτηση στις ενημερότητες, 7) οι μέχρι τώρα καταβολές στις εφορίες, να υπολογίζονται με τις νέες ΣΥΝΟΛΙΚΕΣ ΕΠΙΒΑΡΥΝΣΕΙΣ (30%) και όχι τις καταστροφικές παλιές (450% για προηγούμενες χρήσεις η 120% από το 2010), για τους συνεπείς πληρώσαντες φόρους, 8) η διατήρηση φόρων υπεραξίας και φόρων μεταβίβασης εταιρικών μεριδίων στο σημερινό 1,2% - 2.4% - 5%, και όχι στο υπερβολικό 15%. Στις εταιρείες με ακίνητα οι έφοροι λογαριάζουν τις αντικειμενικές ακινήτων, όταν σήμερα για τα ακίνητα έγινε σωστά ο φόρος μεταβίβασης 3%! Προτείνεται να προβλεφθεί ΓΙΑ ΤΙΣ ΕΤΑΙΡΕΙΕΣ ΟΙ ΛΟΓΙΣΤΙΚΕΣ ΑΞΙΕΣ ΑΚΙΝΗΤΩΝ, 9) η ουσιαστική αγορά ακινήτων επιβαρύνεται με 3%+15%=18% (λόγω χαμηλών αρχικών τιμών). Προτείνεται στις απλές αγορές ακινήτων να περιοριστεί μόνο για τα ακίνητα που αγοράστηκαν αρχικά μετά την 1/1/14 ή με την διακράτηση ΜΟΝΟ 15 ετών (πρόταση ΠΟΜΙΔΑ), 10) Μείωση των αρχικών προστίμων και προσαυξήσεων αποδείξεων και εκπροθέσμων, σε λογικά επίπεδα. Οι υπερβολές οδηγούν στην απόκρυψη φορολογητέας ύλης και δεν βοηθά στην είσπραξη φόρων, 11) Ο νόμος για τα ταμεία ΙΚΑ-ΟΑΕΕ, δεν έχει ρήτρα για να συνεχίσει η ισχύουσα τηρούμενη ρύθμιση του ν. 3863/2010 και φοβούμεθα ότι θα τιναχτούν χιλιάδες εταιρείες που τον τηρούν. Καλά οι νέες ρυθμίσεις. Γιατί να χαλάνε οι παλιές ρυθμίσεις που έληγαν 31.12.13 και μπορούν να παραταθούν εύκολα?
 
Copyright © 2015 Taxalia Blog - Θεσσαλονίκη