Ένα από τα «περίεργα» Ευρωπαικά προγράμματα που ανέλαβε να υλοποιήσει ο δήμος Ωραιοκάστρου είναι το επονομαζόμενο «CIVILWATER».
Διαβάζουμε στο troxos.gr:
Διαβάζουμε στο troxos.gr:
Το έργο ‘’Conservation and quality assurance of municipal water in the crossborder area’’ (Διατήρηση και διασφάλιση ποιότητας δημοτικού νερού στη διασυνοριακή περιοχή) (CIVILWATER) εντάσσεται στην 2η Πρόσκληση Υποβολής Προτάσεων του Προγράμματος Εδαφικής Συνεργασίας Ελλάδα Βουλγαρία 2007-2013.
Σύμφωνα με την τεχνική μελέτη « το έργο αποσκοπεί στην ανάπτυξη αναλυτικών προτύπων εφαρμογής των διατάξεων της Οδηγίας Πλαίσιο για τα Νερά για την ολοκληρωμένη διαχείριση υδατικών πόρων του αστικού ιστού με στόχο την εξοικονόμηση νερού, τη διασφάλιση της ποιότητας των υδάτων από τα σημεία υδροληψίας έως τα σημεία κατανάλωσης, την παρακολούθηση σε πραγματικό χρόνο της αποτελεσματικότητας λειτουργίας των δικτύων για έγκαιρο εντοπισμό και αντιμετώπιση προβλημάτων και τη μείωση του κόστους εγκατάστασης και λειτουργίας δικτύων ύδρευσης και άρδευσης αστικού πρασίνου.
Στο πλαίσιο του έργου ο Δήμος Ωραιοκάστρου θα αναλάβει:
1) Εκπόνηση τεχνικής μελέτης για την εγκατάσταση:
α) αυτοματοποιημένου συστήματος παρακολούθησης ποσοτικών και ποιοτικών χαρακτηριστικών του δικτύου ύδρευσης με χρήση τηλεμετρίας και β) αυτοματοποιημένου συστήματος άρδευσης αστικού πρασίνου (προϋπολογισμού 30.000 ευρώ).
2) Προμήθεια και εγκατάσταση αυτοματοποιημένου συστήματος παρακολούθησης ποσοτικών και ποιοτικών χαρακτηριστικών του δικτύου ύδρευσης με χρήση τηλεμετρίας (προϋπολογισμού 140.000 ευρώ).
3) Προμήθεια και εγκατάσταση αυτοματοποιημένου συστήματος άρδευσης αστικού πρασίνου (προϋπολογισμού 90.000 ευρώ).
4) Σύνταξη έκθεσης αξιολόγησης της επιχειρησιακής λειτουργίας των δύο πιλοτικών συστημάτων (προϋπολογισμού 30.000 ευρώ).
5) Δράσεις δημοσιότητας και διαχείρισης του έργου (προϋπολογισμού 28.000 ευρώ).
Ο συνολικός προϋπολογισμός του Δήμου Ωραιοκάστρου για την υλοποίηση των παραπάνω δράσεων στο πλαίσιο του έργου CIVILWATER θα ανέλθει στο ποσό των 318.000 ευρώ (συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ).».
Ας δούμε όμως πως διαχειρίστηκε, μέχρι σήμερα, το συγκεκριμένο πρόγραμμα ο Σαραμάντος.
Το δημοτικό συμβούλιο με την 358/2013 απόφαση ενέκρινε την 31/2013 μελέτη της τεχνικής υπηρεσίας του δήμου και η Οικονομική Επιτροπή με την 278/2013 απόφαση καθόρισε τους όρους ανοιχτού διεθνούς διαγωνισμού για το συγκεκριμένο έργο.
Μάλιστα ο Σαραμάντος προχώρησε στην αρ. πρωτ. 38963/28-11-2013 προκήρυξη διεθνούς διαγωνισμού με ανοιχτή διαδικασία.
Όμως, η Οικονομική Επιτροπή με την 367/2013 απόφαση ανακάλεσε και επανακαθόρισε τους όρους του διαγωνισμού, ενώ στη συνέχεια με την υπ’ αριθμ. 55/2014 απόφαση ακύρωσε την 367/2013 απόφασή της «λόγω ασάφειας της τεχνικής μελέτης για την υλοποίηση του έργου και σύμφωνα με το εισηγητικό της απόφασης οι όροι της διακήρυξης θα καθοριστούν εκ νέου με απόφαση της Οικονομικής Επιτροπής, κατόπιν εισήγησης της τεχνικής υπηρεσίας και λήψη εγκριτικής, των σχετικών μελετών , με απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου.».
Κι έτσι, φθάσαμε σε νέα απόφαση του δημοτικού συμβουλίου, για την ακρίβεια σε τρεις αποφάσεις (61, 62, 63 του 2014) αφού η μια μελέτη (31/2013) τώρα έγιναν τρεις (5, 6, 7 του 2014), δηλαδή το έργο έσπασε στα τρία, ως εξής:
1) Υπ’ αριθμ. 7/2014 μελέτη με τίτλο: « Υπηρεσίες σχεδιασμού και εγκατάστασης πιλοτικών συστημάτων και Επιχειρησιακή Αξιολόγηση εφαρμογών ορθολογικής διαχείρισης υδάτων αστικών περιοχών στα πλαίσια υλοποίησης του έργου με το ακρωνύμιο CIVILWATER», συνολικού προϋπολογισμού 60.000,00 € (συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ 23%).
2) Υπ’ αριθμ. 6/2014 μελέτη με τίτλο: «Προμήθεια εξοπλισμού στα πλαίσια υλοποίησης του έργου με το ακρωνύμιο CIVILWATER» προϋπολογισμού 230.000,00 € (συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ 23%).
3) Υπ’ αριθμ. 5/2014 μελέτη με τίτλο: «Παροχή υποστηρικτικών υπηρεσιών στα πλαίσια υλοποίησης του έργου με το ακρωνύμιο CIVILWATER», προϋπολογισμού 25.000,00 € (συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ 23%).
Βλέπουμε δηλαδή, ότι εκεί που είχαμε ένα έργο με προυπολογισμό 315.000 ευρώ (οι 3.000 ευρώ προορίζονται για έξοδα ταξιδιών) και το οποίο θα έβγαινε (βάσει της νομοθεσίας) σε ανοιχτό διεθνή διαγωνισμό, τώρα το έργο έσπασε στα τρία κι έτσι δεν θα γίνει ανοιχτός διεθνής διαγωνισμός.
Τι θα γίνει; Για το κομμάτι με προυπολογισμό 230.000 ευρώ θα πραγματοποιηθεί τακτικός διαγωνισμός (όχι διεθνής), για το κομμάτι με προυπολογισμό 60.000 ευρώ θα γίνει πρόχειρος διαγωνισμός και για το κομμάτι με προυπολογισμό 25.000 ευρώ θα γίνει απευθείας ανάθεση.
Το αποτέλεσμα βέβαια θα είναι η σπατάλη των χρημάτων αφού «σπάζοντας» το έργο στα τρία η έκπτωση θα είναι μικρότερη και πιθανόν το έργο που θα πραγματοποιηθεί να είναι κατώτερης ποιότητας.
Το ότι το «σπάσιμο» του έργου έγινε για να ωφεληθούν κάποιοι ημέτεροι φαίνεται πολύ καθαρά από την αιτιολόγηση της Οικονομικής Επιτροπής η οποία ακύρωσε την απόφαση για διεθνή ανοιχτό διαγωνισμό «λόγω ασάφειας της τεχνικής μελέτης». Μα, αν η τεχνική μελέτη ήταν ασαφής θα διορθωνόταν και θα γινόταν σαφής, δεν θα «έσπαγε» στα τρία.
Δυστυχώς, τίποτε από όλα τα παραπάνω δεν έπεσε στην αντίληψη της αντιπολίτευσης του δημοτικού συμβουλίου (οι περισσότεροι υπερψήφισαν). Έχουν όμως τη δυνατότητα ακόμα και τώρα να ζητήσουν την ακύρωση των σκανδαλωδών αυτών αποφάσεων του δημοτικού συμβουλίου και της Οικονομικής Επιτροπής.
Δεν έχουμε βρει σχετική διάψευση. Τι συμβαίνει Δήμαρχε;