6 Μαρ 2014

Τέλος στις καθυστερήσεις με έξυπνα συστήματα ρύθμισης κυκλοφορίας

O υποψήφιος Δημοτικός Σύμβουλος Θεσσαλονίκης, Δημήτρης Τσαϊλάς, έχει προτάσεις για το κυκλοφοριακό:


Είτε η μετακίνησή μας γίνεται με τα πόδια, είτε με το ποδήλατο, είτε με τα μέσα μαζικής μεταφοράς ή με το ιδιωτικής χρήσης αυτοκίνητο μας, όλοι έχουμε νιώσει τις αρνητικές επιπτώσεις της κυκλοφορίας στην πόλη μας. Η κυκλοφοριακή συμφόρηση έχει πνίξει τη Θεσσαλονίκη για χρόνια.

Η κυκλοφορία κοστίζει. Και κοστίζει στην περιοχή της Θεσσαλονίκης εκατομμύρια ευρώ ετησίως σε χαμένη παραγωγικότητα. Αυτή είναι μια βασική αιτία μείωσης της οικονομικής παραγωγής και απώλειας θέσεων εργασίας. Δημιουργεί αναξιοπιστία στους χρόνους μεταφοράς και υπερβολικές καθυστερήσεις στους πεζούς πολίτες και τους χρήστες αυτοκινήτων. Αυξάνει την κατανάλωση καυσίμου, η οποία καθιστά πιο ακριβή την λειτουργία του αυτοκινήτου και βλάπτει σοβαρά το περιβάλλον αφού αυξάνει τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου.

Φίλοι μου, δεν είναι μυστικό. Η κίνηση μειώνει την ποιότητα της ζωής στην πόλη μας. Σε μερικές από τις πιο πολυσύχναστες διασταυρώσεις, όπως στην Τσιμισκή και Αγγελάκη, έχουμε δει μια αύξηση του όγκου της κυκλοφορίας κατά τη διάρκεια των τελευταίων ετών. Η κατάσταση έχει επιδεινωθεί από την έλλειψη επενδύσεων σε κρίσιμες υποδομές που θα μπορούσαν να βοηθήσουν τη Θεσσαλονίκη στην καταπολέμηση της κυκλοφοριακής συμφόρησης.
Δυστυχώς, ενώ ο όγκος της κίνησης στους δρόμους της πόλης αυξήθηκε, οι δημόσιες επενδύσεις τεχνολογίας για την καταπολέμηση της (κίνησης) μειώθηκαν. Για χρόνια, οι δημοτικές διοικήσεις μας έχουν επιδοθεί σε μια άπραγη επικοινωνιακή προσπάθεια για να διαχειριστούν μια όλο και πιο δύσκολη κατάσταση, με ολοένα και λιγότερους πόρους. Έχουν αναγκαστεί να αποδέχονται το γερασμένο υλικό και το παρωχημένο λογισμικό ρύθμισης κυκλοφορίας που είναι πλέον αναξιόπιστο και επιρρεπές σε δυσλειτουργίες λόγω γήρανσης.

Οι πολίτες, σήμερα, απαιτούν από τις δημοτικές διοικήσεις να κινηθούν επιθετικά για να διορθωθεί αυτή την κατάσταση και να καταπολεμηθεί το πρόβλημα της κυκλοφοριακής συμφόρησης στη Θεσσαλονίκη. Είναι αδήριτη ανάγκη οι Υπηρεσίες Μεταφορών του Δήμου να καταπολεμήσουν το πρόβλημα με ένα σχέδιο δράσης για τη σήμανση στους δρόμους για τη βελτίωση της ροής της κυκλοφορίας στις περισσότερες διασταυρώσεις, σε κάθε γωνιά αυτής της πόλης.

Θα πρέπει να επενδύσουμε σε νέο υλικό και λογισμικό στους σταθμούς ελέγχου της κυκλοφορίας. Να προβούμε στην αναβάθμιση των παρωχημένων συστημάτων μας, ώστε να καταστούν πλέον αξιόπιστα. Να προβούμε σε εγκατάσταση καμερών κυκλοφορίας και τοποθέτηση ηλεκτρονικών πινακίδων μηνυμάτων στις οδικές αρτηρίες. Και το πιο σημαντικό, απαιτείται να κινηθούμε γρήγορα για την εφαρμογή και αναδιάταξη των πινάκων κυκλοφορίας.

Όπου έχουν εφαρμοστεί αυτά τα μέτρα, σε ευρωπαϊκές και αμερικανικές μεγαλουπόλεις, τα οποία μάλιστα δεν χρειάζονται και πολλά χρήματα παρατηρήθηκαν σημαντικά αποτελέσματα, όπως:
· ο συντονισμός των φαναριών θα μπορούσε να μειώσει την κατανάλωση καυσίμου έως και κατά 15% και να συμβάλλει στη μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου έως και 15%,
· εκτιμάται ότι θα δημιουργηθεί μια αύξηση 16% κατά μέσο όρο στις ταχύτητες μετακίνησης και
· τέλος μπορεί να παρουσιασθεί μια μείωση έως 30% στις συνολικές καθυστερήσεις που οφείλονται στην κυκλοφορία.

Η πραγματοποίηση στρατηγικών επενδύσεων σε ευφυή συστήματα μεταφορών θα μπορούσε να αναχαιτίσει τις καθυστερήσεις στη μετακίνηση μας. Σε τέτοια έργα, οι φορολογούμενοι πολίτες, δεν θα έχουν αντίρρηση να επενδυθούν τα χρήματα τους, αφού έχουμε όλοι αισθανθεί τις αρνητικές συνέπειες της κυκλοφοριακής συμφόρησης στη Θεσσαλονίκη. Είμαι ευτυχής που συνεργάζομαι με πολίτες που έχουμε στόχο την αντιμετώπιση αυτών των ζητημάτων και σκοπό να εργασθούμε για να γίνει η πόλη μας βιώσιμη και λειτουργική.

Δημήτριος Ν. Τσαϊλάς
 
Copyright © 2015 Taxalia Blog - Θεσσαλονίκη