του Δημήτρη Τσαϊλά
Οι οργανισμοί που έχουν επιτύχει το βέλτιστο αποτέλεσμα είναι εκείνοι που είναι πιο δημιουργικοί..
και καινοτόμοι. Οι οργανισμοί αυτοί δεν αντιγράφουν ότι κάνουν οι άλλοι. Αντ' αυτού, χρησιμοποιούν καινοτόμες ιδέες των άλλων ως εφαλτήριο για να καταλήξουνε σε μια μοναδική εφαρμογή, σε ένα προϊόν ή υπηρεσία για τον εαυτό τους. Τείνουν να αποστασιοποιηθούν από τον ανταγωνισμό αντί να ανταγωνιστούν τους άλλους. Αν παρατηρηθεί να αντιγράφεται αυτό που κάνουν, τότε δημιουργούν κάτι νέο και καλύτερο. Με άλλα λόγια, είναι σε συνεχή εγρήγορση να αξιοποιήσουν τη δημιουργικότητά τους και τις καινοτόμες ικανότητες τους με σκοπό, να επιτύχουν μακροπρόθεσμη επιτυχία.
Θα θέλατε να είναι ο Δήμος Θεσσαλονίκης ένας δημιουργικός και καινοτόμος οργανισμός; Μπορούμε να τον κάνουμε; ή μπορεί να γίνει; Στην πραγματικότητα, όλοι οι οργανισμοί μπορεί να είναι πιο δημιουργικοί και καινοτόμοι. Δεν παίζει ρόλο ούτε έχει σημασία ποιες είναι οι γνώσεις, το παρεχόμενο προϊόν ή υπηρεσία. Όταν εφαρμόζεται η δημιουργικότητα και η καινοτομία σε οποιαδήποτε πτυχή της δημοτικής διοίκησης, είμαστε σε θέση να μείνουμε μπροστά από μια μεταβαλλόμενη αγορά και από οποιονδήποτε ανταγωνισμό.
Η Θεσσαλονίκη πραγματικά δεν γνωρίζω πώς θα μοιάζει στο μέλλον, αλλά όλοι γνωρίζουμε ότι πρέπει να διαθέτουμε τεχνολογία με οπτικές ίνες και ευρυζωνικά δίκτυα και υπηρεσίες που να εγγυώνται την απρόσκοπτη και διαφανή πρόσβαση όλων των πολιτών στην πληροφορία και τα συστήματα επικοινωνίας, για την εκπλήρωση των αναγκών τους.
Σήμερα, για την κατανόηση των προκλήσεων της νέας παγκόσμιας οικονομίας και την γνώση, του τι χρειάζεται για να πετύχει η πόλη στο χώρο εργασίας του μέλλοντος, ξέρουμε ότι δεν φτάνει μόνο η τεχνολογία της ευζωνικότητας που είναι πολύ σημαντική αλλά και η εξίσου σημαντική «ευρυζωνικότητα του μυαλού» των υπευθύνων.
Τους επόμενους δύο μήνες υπάρχουν αμέτρητες ευκαιρίες για να παρουσιάσουν οι υποψήφιοι δημοτικοί “άρχοντες” τη νέα πορεία για το μέλλον της Θεσσαλονίκης.
Πολλοί θα έλεγαν ότι, είναι η χειρότερη εποχή για να κάνουμε τέτοιες συζητήσεις, όταν τα οικονομικά ελλείμματα κρούουν τον κώδωνα του κινδύνου, οι υπηρεσίες κόβονται και η ανεργία κτυπά το υψηλό όλων των εποχών. Ωστόσο, είμαι οπαδός της θεωρίας, “αν δεν ξέρετε πού πηγαίνετε δοκιμάστε κάθε δρόμο για να φτάσετε στην επιτυχία”
Είναι καιρός οι δημότες της Θεσσαλονίκης να γνωρίσουν το δρόμο που πρέπει να ακολουθήσουμε. Είναι επίσης καιρός να μιλήσουμε με ειλικρίνεια για το συσχετισμό ανάμεσα στην κοινωνική μέριμνα, την τέχνη, το εμπόριο, την εκπαίδευση, τον τουρισμό και την οικονομική ανάπτυξη και κυρίως, ποιες κινήσεις πρέπει να κάνουν τα επιμελητήρια της πόλης για να επιτύχουμε σε αυτό που ονομάζεται «δημιουργική και καινοτόμος οικονομία».
Δημήτριος Ν. Τσαϊλάς
Υποψήφιος Δημοτικός Σύμβουλος με την Δημοτική Παράταξη του Χρ. Μάτη
http://dtsailas2014.blogspot.gr/
https://www.facebook.com/dimitrios.tsailas