20 Μαρ 2014

Ψωμιάδης κατά πάντων για το Μετρό Θεσσαλονίκης

Σχολιάζοντας τις πληροφορίες περί επικείμενης διακοπής των εργασιών του Μετρό Θεσσαλονίκης, ο υποψήφιος ευρωβουλευτής Παναγιώτης Ψωμιάδης έκανε την ακόλουθη δήλωση: "Το 2005 οι Θεσσαλονικείς άκουγαν πως σε... 6,5 χρόνια θα μετακινούνται στην πόλη τους με ένα Μετρό ¨καλύτερο από αυτό της Αθήνας¨. Τον Αύγουστο του 2013 ο υπουργός Υποδομών Μιχάλης Χρυσοχοΐδης μας διαβεβαίωνε πως ήταν αποφασισμένος να ¨ξεμπλοκάρει¨ το έργο του Μετρό, ώστε ¨αυτό να είναι παραδοτέο βάσει του επικαιροποιημένου χρονοδιαγράμματος, στο τέλος του 2016 ή τις αρχές του 2017¨.

Το Δεκέμβριο του 2013 ο Γενικός Γραμματέας Δημοσίων Έργων Στράτος Σιμόπουλος πήρε τη σκυτάλη, δηλώνοντας πως ¨οι εργασίες του Μετρό εκτελούνται με πολύ ικανοποιητικούς ρυθμούς και έτσι όπως είναι σήμερα το χρονοδιάγραμμα, είναι απολύτως εφικτή η παράδοσή του το 2017, για το ανατολικό μέρος του, μετά τα πανεπιστήμια¨.

Στα μέσα Μαρτίου 2014 οι Θεσσαλονικείς που περίμεναν να χρησιμοποιούν το Μετρό ήδη από τον Οκτώβριο του 2012, πληροφορήθηκαν από τους πλέον αρμόδιους, την κοινοπραξία που ανέλαβε την εκτέλεση του έργου, πως ¨ακόμη και αν ως δια μαγείας αίρονταν όλα τα προβλήματα του έργου, το συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα οδηγεί σε θεωρητική περάτωση του τον Αύγουστο του 2019, αντί της προβλεπομένης από την Αττικό Μετρό ημερομηνίας, το Νοέμβριο του 2016¨, απειλώντας παράλληλα με οριστική διακοπή των εργασιών.

Μάθαμε μάλιστα, πως μέσα σε 6,5 χρόνια έχει κατασκευαστεί μόλις το 27% του έργου, κάτι που δεν εμπόδισε κάποιους να προχωρήσουν σε …μελέτες για την επέκταση του Μετρό προς την Καλαμαριά και τη Σταυρούπολη. Και το ερώτημα παραμένει: ποιοι επωφελούνται από αυτές τις μελέτες;

Χωρίς να θέλω να γίνω μετά Χριστόν προφήτης, θυμίζω πως ήδη τον Αύγουστο του 2012 είχα καταθέσει αναφορά στον Εισαγγελέα Πρωτοδικών Θεσσαλονίκης, καταγγέλλοντας τις καθυστερήσεις στην ολοκλήρωση του έργου, την εξόντωση εκατοντάδων επαγγελματιών, την ταλαιπωρία του κόσμου, τις ολέθριες συνέπειες που έχει για την εμπορική κίνηση σε όλους τους δρόμους απ’ όπου διέρχονται οι εργασίες κατασκευής του Μετρό. Τόνισα μάλιστα επανειλημμένα, πως είναι αδύνατο να ολοκληρωθεί το έργο αυτό στις ημερομηνίες που είχαν καταρχήν δοθεί, τοποθετώντας την πιθανή ολοκλήρωση του κάπου στο 2018-19. Και όλα αυτά τότε, πριν ακόμη προστεθούν στην ομιχλώδη πορεία του έργου τα προσκόμματα που έβαλε η σημερινή διοίκηση του Δήμου Θεσσαλονίκης με αφορμή τις αρχαιότητες στο σταθμό Βενιζέλου.

Είναι πλέον ώρα να μπουν τίτλοι τέλους σε αυτό το διαχρονικό βιασμό της Θεσσαλονίκης από τους επαγγελματίες της υπόσχεσης. Καλώ όλους τους εμπλεκόμενους φορείς να αναλάβουν τις ευθύνες τους, να σταματήσουν να κρύβονται.

Η υπομονή όλων εξαντλήθηκε. Να τελειώνουμε με τις δηλώσεις των ¨υπευθύνων¨ που έχουν ήδη εκτεθεί.

Το έργο του Μετρό πρέπει να τελειώσει άμεσα, με την άρση όλων των γραφειοκρατικών εμποδίων, των μικροπολιτικών παιχνιδιών και των –ενδεχόμενων- εκβιαστικών πιέσεων.

Φτάνει πια η κοροϊδία.»
 
Copyright © 2015 Taxalia Blog - Θεσσαλονίκη