24 Μαρ 2014

Ο Χριστός ξανασταυρώνεται ,στη Δημόσια Τηλεόραση

Αν δεν το έχετε μάθει ακόμη, το ιστορικό σήριαλ της δεκαετίας του ΄70, προβάλλεται ξανά στη Δημόσια Τηλεόραση και μάλιστα ..

αυτή την ώρα.

Διασκευή του μυθιστορήματος του Νίκου Καζαντζάκη.


Η υπόθεση της σειράς εκτυλίσσεται στην ενδοχώρα της Μικράς Ασίας και πιο συγκεκριμένα στο χωριό Λυκόβρυση το 1921. Οι κάτοικοι του είχαν ένα παλιό έθιμο, κάθε 7 χρόνια έκαναν την αναπαράσταση των Παθών του Χριστού και έπρεπε να διαλέξουν μερικούς από τους άνδρες του χωριού που θα υποδύονταν τους Αποστόλους και έναν που θα
υποδυόταν τον Χριστό. Μαζεύονται οι δημογέροντες του χωριού και αποφασίζουν σε ποιους θα αναθέσουν τους ρόλους. Οι δημογέροντες είναι ο παπα-Γρηγόρης, ο γερο-Λαδάς, ο άρχοντας Πατριαρχέας, ο καπετάνιος και ο δάσκαλος του χωριού και αδελφός του παπα-Γρηγόρη. Οι δημογέροντες αποφασίζουν να δώσουν το ρόλο του Ιωάννη στο γιο του Πατριαρχέα, τον Μιχελή, το ρόλο του Πέτρου στο Γιαννακό, το ρόλο της Μαγδαληνής στην Κατερίνα, την πόρνη του χωριού, το ρόλο του Ιούδα στον Παναγιώταρο και τέλος το ρόλο του Χριστού στον πιο αθώο που δεν ήταν άλλος από τον βοσκό των προβάτων του Πατριαρχέα, τον Μανωλιό.


Περιγραφή επεισοδίου
Επεισόδιο 7ο + 8ο

Η κυρά ΜΑΡΘΑ βρίσκει το ΓΙΟΥΣΟΥΦΑΚΙ σκοτωμένο στο κρεβάτι του και ξυπνά πανικόβλητη τον ΑΓΑ. Εκείνος κλαίει και οδύρεται πάνω στο νεκρό κορμάκι του και πυροβολεί στον αέρα σε έξαλλη κατάσταση βρίζοντας και απειλώντας. Ο φόβος είναι διάχυτος. Οι προεστοί πάνε στο κονάκι του ΑΓΑ. Οι χωριανοί τους παραστέκουν και τους ενθαρρύνουν. Ο ΣΕΪΖΗΣ φέρνει αλυσοδεμένο και τον ΠΑΝΑΓΙΩΤΑΡΟ στο κονάκι του ΑΓΑ. Το ΓΙΟΥΣΟΥΦΑΚΙ, πλυμένο και στολισμένο με λουλούδια, κείτεται δίπλα στον ΑΓΑ. Ο ΑΓΑΣ, σε έξαλλη κατάσταση, κλαίει, απειλεί και δε δέχεται καμιά κουβέντα. Τους χτυπά με το βούρδουλα και απειλεί ότι θα αρχίσει από την επόμενη μέρα να κρεμάει έναν έναν τους προεστούς και κατόπιν τους χωριανούς μέχρι να φανερωθεί ο φονιάς και τους κλείνει όλους στο μπουντρούμι. Στο μπουντρούμι είναι όλοι τους φοβισμένοι. Ο ΠΑΝΑΓΙΩΤΑΡΟΣ, φυλακισμένος κι αυτός, εξακολουθεί να είναι ψύχραιμος, αλλά και προκλητικός όπως πάντα. Στήνονται οι κρεμάλες. Ο ΑΓΑΣ τους επισκέπτεται στη φυλακή και επαναλαμβάνει τις απειλές του. Ο ΓΕΡΟ ΛΑΔΑΣ του αναφέρει ότι πριν λίγο ο ΠΑΝΑΓΙΩΤΑΡΟΣ ομολόγησε ότι αυτός είναι ο φονιάς. Ένας-ένας οι προεστοί παίρνουν όρκο ότι πράγματι το ομολόγησε. Ο ΑΓΑΣ χτυπά τον ΠΑΝΑΓΙΩΤΑΡΟ και του λέει ότι θα κρεμαστεί. Αν όμως δεν ομολογήσει ότι αυτός είναι ο φονιάς, στη συνέχεια θα κρεμαστούν και οι προεστοί, ένας κάθε ημέρα. Ο ΠΑΝΑΓΙΩΤΑΡΟΣ λέει προκλητικά στους προεστούς ότι θα τον ακολουθήσουν όλοι στην κρεμάλα.
Ο ΑΓΑΣ διατάζει τον ΣΕΪΖΗ να φέρει ενισχύσεις από τα γειτονικά χωριά, εξαιτίας του φόβου των επικείμενων εκτελέσεων, και τη ΜΑΡΘΑ να κάνει τις απαραίτητες ετοιμασίες για την κηδεία. Στη φυλακή, ο ΛΑΔΑΣ προσπαθεί να πείσει τον ΠΑΝΑΓΙΩΤΑΡΟ να θυσιαστεί, για να σωθεί αυτός και οι άλλοι. Στο μεταξύ, ο ΜΑΝΟΛΙΟΣ προσεύχεται στο βουνό. Γίνεται θαύμα και το πρόσωπό του καθαρίζει από τη λέπρα. Ο ΣΕΪΖΗΣ παίρνει τον ΠΑΝΑΓΙΩΤΑΡΟ για την κρεμάλα. Ακολουθεί το πλήθος που του ζητά να ομολογήσει. Εκείνος αρνείται να ομολογήσει κάτι που δεν έχει κάνει. Στη φυλακή, οι προεστοί συζητούν με απόγνωση. Ο ΠΑΤΡΙΑΡΧΕΑΣ προτείνει να κατασκευάσουν ένα φονιά για να γλιτώσουν. Ο ΠΑΠΑ ΓΡΗΓΟΡΗΣ υποστηρίζει ότι ο πιθανός φονιάς είναι από τη ΣΑΡΑΚΙΝΑ. Ο ΜΑΝΟΛΙΟΣ διακόπτει την εκτέλεση λέγοντας ότι είναι ο φονιάς. Επικρατεί χάος. Ο ΑΓΑΣ διατάζει να τον κλείσουν στο μπουντρούμι. Ο ΠΑΠΑ ΓΡΗΓΟΡΗΣ σπέρνει αμφιβολίες στον ΑΓΑ και στρέφει τις υποψίες του στους πρόσφυγες της ΣΑΡΑΚΙΝΑΣ. Ο ΑΓΑΣ προβληματίζεται.



Παραγωγή:Ελληνική
Σκηνοθέτης: Βασίλης Γεωργιάδης
Σενάριο: Νότης Περγιάλης, Γεράσιμος Σταύρου
 
Copyright © 2015 Taxalia Blog - Θεσσαλονίκη