17 Απρ 2014

Θρήνος σε όλο τον πλανήτη για το τραγικό ναυάγιο στην Κορέα

Μάχη με το χρόνο δίνουν τα συνεργεία διάσωσης στα ανοικτά της κορεατικής χερσονήσου, αναζητώντας ίχνη των πάνω από 276 αγνοουμένων του φέρι μπόουτ που βυθίστηκε. Αγωνία από..
τους συγγενείς των επιβαίνοντων -πολλοί εκ των οποίων ήταν μαθητές Λυκείου- και οργή για την πορεία των ερευνών, οι οποίες συνεχίζονται με ελλείψεις στις επίσημες ανακοινώσεις και την επακόλουθη διασπορά φημών που αποδεικνύονται ανυπόστατες.

Στους 20 έχει ανέλθει ο αριθμός των νεκρών. Ανάμεσά τους τουλάχιστον πέντε 17χρονοι μαθητές και δύο δάσκαλοι. Ωστόσο, ο αριθμός των θυμάτων αναμένεται να αυξηθεί. Σύμφωνα με επίσημες πηγές, 179 άτομα έχουν διασωθεί. Ανάμεσα στους διασωθέντες βρίσκονται και αρκετά μέλη του πληρώματος.

Από τους συνολικά 475 επιβαίνοντες, αγνοούνται 276 -θεωρείται ότι αρκετοί από αυτούς πιθανώς να έχουν παγιδευτεί μέσα στο βυθισμένο πλοίο, στο οποίο και επικεντρώνονται σε αυτή τη φάση οι έρευνες.

Πλέον του 24ωρου μετά το δυστύχημα, δεν είναι καν ακόμη σαφές τι προκάλεσε το ναυάγιο. Το φέρι μπόουτ Sewol, που είχε ξεκινήσει την Τρίτη από το Ίντσεον με προορισμό το νησί Τζετζού, έστειλε σήμα πως κινδυνεύει περίπου τρεις ώρες πριν ολοκληρώσει το προγραμματισμένο ταξίδι του.

Όπως αναφέρει η εφημερίδα The Guardian, ο 69χρονος καπετάνιος Λι Τζουν Σέοκ φέρεται να εγκατέλειψε το φέρι μπόουτ μόλις 40 λεπτά μετά το δυστύχημα, όταν το πλοίο άρχισε να παίρνει κλίση.

Σύμφωνα με νοτιοκορεατικά μέσα ενημέρωσης, ο πλοίαρχος του φέρι ανακρίνεται ως ύποπτος.

Ο πλοίαρχος Λι Τζουν Σέοκ αντιμετωπίζει ενδεχόμενη απαγγελία κατηγοριών, περιλαμβανομένης της ανθρωποκτονίας από αμέλεια και της παραβίασης του νόμου περί των όρων ασφαλούς ναυσιπλοΐας, μετέδωσε το δίκτυο KBS.

Τηλεοπτικές εικόνες έδειξαν τον καπετάνιο με κουκούλα να λέει: «Ζητώ συγγνώμη από τους επιβάτες, τα θύματα και τις οικογένειές τους».

Αρχικά, το πλήρωμα φέρεται να ζητούσε από τους επιβάτες να παραμείνουν στις θέσεις τους, μέχρι τη στιγμή που το πλοίο άρχισε να βυθίζεται.

«Είναι εξοργιστικό που δεν είπαν στους ανθρώπους να βγουν έξω» είπε ο Τσόι Μιν-τζι, ένας μαθητής Λυκείου που διασώθηκε. «Έλεγαν συνέχεια "μείνετε εκεί που είστε", ακόμα και όταν το νερό έμπαινε μέσα στο πλοίο. Σχεδόν εγκλωβίστηκα και εγώ και βγήκα μετά βίας ζωντανός. Εάν είχαν πει (στους επιβάτες να βγουν έξω) τότε θα υπήρχαν λιγότερα θύματα» είπε.

«Πρέπει να περιμέναμε περίπου 30 με 40 λεπτά μετά την οδηγία του πληρώματος να παραμείνουμε στις θέσεις μας» είπε ένας μαθητής. «Ύστερα τα πάντα έγειραν και όλοι άρχισαν να ουρλιάζουν και να προσπαθούν να βγουν έξω».

«Η διάσωση δεν έγινε σωστά. Φορούσαμε σωσίβια. Είχαμε χρόνο» είπε ένας άλλος επιβάτης.

Χρειάστηκαν δύο ώρες για να βυθιστεί το πλοίο και οι περισσότεροι από τους επιζώντες ήταν άνθρωποι που είτε βρίσκονταν στο κατάστρωμα, είτε πήδηξαν στο νερό για να τους περισυλλέξουν τα σωστικά συνεργεία.

Ένα νέο βίντεο έχει κυκλοφορήσει, το οποίο φέρεται να γυρίστηκε μέσα από το φέρι. Το βίντεο, η αυθεντικότητα του οποίου δεν έχει επιβεβαιωθεί, δείχνει επιβάτες να φορούν τα σωσίβιά τους.

Διασώθηκε 6χρονο κορίτσι

Η εξάχρονη Κουόν Τζι-γεόν διασώθηκε από το βυθισμένο φέρι μπόουτ στη Νότιο Κορέα. Το κοριτσάκι χωρίστηκε από την οικογένειά του και οι γονείς της, καθώς και ο αδελφός της, αγνοούνται.

Η εξάχρονη Κουόν Τζι-γεόν νοσηλεύεται σε νοσοκομείο στο Μόκπο, κοντά στην πόλη Τζίντο.

Η φωτογραφία της εξάχρονης αναρτήθηκε σε ιστοσελίδες κοινωνικής δικτύωσης, με την παράκληση να εμφανιστούν συγγενείς της.

Πληροφορίες που μεταδίδει το BBC αναφέρουν ότι ένας θείος επικοινώνησε μαζί της.


Η ΕΙΔΗΣΗ ΤΟΥ ΝΑΥΑΓΙΟΥ
Περισσότεροι από 280 επιβάτες -οι πιο πολλοί από αυτούς μαθητές λυκείου- του οχηματαγωγού «Σεουόλ» αγνοούνται μετά τη βύθισή του ανοιχτά της Νότιας Κορέας.

Από τους 462 επιβαίνοντες του σκάφους, 174 είχαν διασωθεί, ενώ μέχρι χθες το βράδυ μόλις τέσσερις ήταν οι επιβεβαιωμένοι νεκροί του ναυαγίου. Η αποτυχία εντοπισμού των αγνοουμένων, όμως, περιόριζε σημαντικά τις πιθανότητες να βρίσκονται ακόμη εν ζωή.

Αγνωστοι παρέμεναν επίσης οι λόγοι που προκάλεσαν τη μεγάλη κλίση του οχηματαγωγού, καθώς η θάλασσα στην περιοχή ήταν ήρεμη. Ορισμένοι από τους διασωθέντες έκαναν λόγο για ισχυρό κρότο, λίγο πριν το σκάφος γείρει στο πλάι.

«Ολα πήγαιναν καλά, όταν ξαφνικά ακούστηκε ισχυρή έκρηξη και ακούσαμε ήχο φορτίου να πέφτει. Τα μεγάφωνα μας είπαν να παραμείνουμε στις θέσεις μας. Οσοι το έκαναν αγνοούνται σήμερα», είπε η Τσα Εούν Οκ, αφού είχε αποβιβασθεί στο κοντινό λιμάνι του Τζίντο.

Οι διασωθέντες οδηγήθηκαν σε κλειστό γήπεδο του Τζίντο, όπου εξασφάλισαν ιατρική βοήθεια και ψυχολογική στήριξη. Εξοργισμένοι συγγενείς των αγνοουμένων κινήθηκαν απειλητικά εναντίον δημοσιογράφων και τοπικού πολιτικού παράγοντα, οι οποίοι έφθασαν στο λιμάνι.

Οι περισσότεροι από τους αγνοούμενους είναι μαθητές λυκείου της Σεούλ και καθηγητές τους, που μετέβαιναν στο νησί Τζετζού για εκπαιδευτική εκδρομή. Απελπισμένοι γονείς συγκεντρώθηκαν χθες μπροστά στο λύκειο Ντανουόν, από όπου προέρχονταν οι μαθητές, περιμένοντας νέα από τα παιδιά τους.

Δύο ώρες αφότου το πλοίο εξέπεμψε το πρώτο SOS, το «Σεουόλ» είχε γείρει στη μία του πλευρά, ενώ λίγη ώρα αργότερα, μόνο η πλώρη του παρέμενε έξω από το νερό.

Παρά τα ήρεμα νερά, η θαλάσσια περιοχή του ναυαγίου παρουσιάζει ισχυρότατα παλιρροϊκά ρεύματα, που εμποδίζουν την προσέγγιση δυτών στο ναυάγιο.

Σύμφωνα με χθεσινές δηλώσεις του υφυπουργού Αμυνας της Νότιας Κορέας, Λι Γκιονγκ Ογκ, 178 δύτες δραστηριοποιούνται στην περιοχή του ναυαγίου, ενώ μεταξύ τους βρίσκεται και ομάδα δυτών-κομάντος του νοτιοκορεατικού ναυτικού. Στην περιοχή έσπευσε και πολεμικό πλοίο του αμερικανικού 7ου Στόλου.

Τέτοια δυστυχήματα είναι σχετικά συχνά στον αναπτυσσόμενο κόσμο, όπου οι κανόνες ασφαλείας και τα πιστοποιητικά αξιοπλοΐας είναι ουσιαστικά ανύπαρκτα. Ουδείς θα περίμενε όμως τέτοια περιστατικά σε προηγμένες βιομηχανικές χώρες, όπως η Κορέα.

Το 2012, περισσότεροι από διακόσιοι άνθρωποι πνίγηκαν σε φεριμπότ που συνέδεε τις δύο όχθες του ποταμού Βραχμαπούτρα στην Ινδία, κατά τη διάρκεια καταιγίδας στο κρατίδιο του Ασαμ. Το 2011, 235 άνθρωποι χάθηκαν στην Τανζανία, μετά τη βύθιση φεριμπότ σε νησιά της Ζανζιβάρης.

Το 2008, περισσότεροι από οκτακόσιοι επιβάτες πνίγηκαν ανοιχτά της νήσου Σιμπουγιάν στις Φιλιππίνες, από τη βύθιση του φεριμπότ «Πρίνσες οφ δε σταρς». Τέλος, τον Φεβρουάριο του 2006, 1.208 μουσουλμάνοι προσκυνητές με προορισμό τη Μέκκα πνίγηκαν στην Ερυθρά Θάλασσα εξαιτίας της βύθισης του οχηματαγωγού «Αλ Σαλάμ Μποκάτσιο». Στη συλλογική μνήμη της Ευρώπης παραμένει στο μεταξύ χαραγμένο το ναυάγιο του «Σπίριτ οφ Εστόνια» στη Βαλτική Θάλασσα, με περισσότερους από 850 νεκρούς.
 
Copyright © 2015 Taxalia Blog - Θεσσαλονίκη