Καλωσορίζουμε τον κ. Σταύρο Καλαφάτη στην πόλη και χαιρετίζουμε τη δήλωσή του ότι έρχεται για να δουλέψει για τη Θεσσαλονίκη. Με ικανοποίηση διαπιστώνουμε ότι υπόσχεται όσα ήδη πέτυχε η “Πρωτοβουλία” (εξωστρέφεια, ανάδειξη της...
πολιτιστικής κληρονομιάς και ενίσχυση του τουρισμού για τη δημιουργία θέσεων εργασίας, υποστήριξη της αστικής επιχειρηματικότητας, δικτύωση των φορέων της πόλης κλπ) και υιοθετεί τον προγραμματικό μας στόχο για τη δημιουργία μητροπολιτικής διοίκησης στη Θεσσαλονίκη. Χαιρόμαστε που υπόσχεται να εντάξει στο πρόγραμμά του προτάσεις για την αξιοποίηση του δημόσιου χώρου, τις οποίες ήδη δρομολογήσαμε (πχ μνημόνιο με την “Εγνατία Οδό” για την αξιοποίηση της πλατείας Διοικητηρίου) και ενστερνίζεται τις δικές μας προτάσεις ακόμη και σε επίπεδο συνθημάτων (όπως το “αγαπώ την πόλη μου, υιοθετώ τη γειτονιά μου”).
Όσο για το ποιος πρέπει να απολογηθεί αυτό, θα το κρίνουν οι πολίτες. Την ίδια περίοδο που ο ίδιος ψήφιζε ένα προς ένα όλα τα μέτρα που έπληξαν ανεπανόρθωτα την Τοπική Αυτοδιοίκηση (μείωση επιχορηγήσεων κατά 55%, μεταφορά αρμοδιοτήτων χωρίς τους αντίστοιχους πόρους, μείωση προσωπικού λόγω διαθεσιμότητας, κατάργηση της Δημοτικής Αστυνομίας κλπ) εμείς:
• Σώσαμε τον δήμο από την οικονομική κατάρρευση, μετά την κακοδιαχείριση πολλών ετών από την προηγούμενη διοίκηση. Δημιουργήσαμε πλεόνασμα και το επιστρέψαμε στους δημότες, μειώνοντας τα τέλη κατά 20%.
• Ανατάξαμε το σύστημα καθαριότητας: από 7 απορριμματοφόρα που παραλάβαμε τώρα ο στόλος διαθέτει 70 οχήματα, ενώ η ανακύκλωση ξεπέρασε το 11%.
• Κάναμε τη Θεσσαλονίκη τουριστικό προορισμό και έτσι συμβάλλαμε στο να διατηρηθούν θέσεις εργασίας και να δημιουργηθούν νέες, σε μια περίοδο που η αγορά δέχτηκε ισχυρό πλήγμα.
• Δημιουργήσαμε δομές κοινωνικής πρόνοιας για να ανακουφίσουμε τους συμπολίτες μας που υποφέρουν λόγω της πρωτοφανούς οικονομικής κρίσης.
Τέλος θα θέλαμε να υπενθυμίσουμε στον κύριο Καλαφάτη ότι ο μηδενισμός των δημοτικών τελών προς τους μετρόπληκτους, όπως και η επιδότηση της στάθμευσης για τους κατοίκους του κέντρου που υπόσχεται, ήταν αποφάσεις της παρούσας διοίκησης, οι οποίες όμως δεν εγκρίθηκαν από την αποκεντρωμένη διοίκηση, δηλαδή την αρχή που διορίζει η κυβέρνηση, στην οποία ο ίδιος συμμετείχε ως υπουργός. Αλήθεια, γιατί ο ίδιος δε διεκδίκησε νομοθετική ρύθμιση για τους μετρόπληκτους, όταν ήταν υφυπουργός Ανάπτυξης, υπουργός Μακεδονίας Θράκης και αναπληρωτής υπουργός Περιβάλλοντος Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής; Όπως επίσης, γιατί δε μας εξηγεί ποια είναι η θέση του στο θέμα της διατήρησης των αρχαιολογικών ευρημάτων στο σταθμό Βενιζέλου και εντέλει στη διαφύλαξη της ιστορικής και πολιτισμικής μας κληρονομιάς;
Όσο για το κυκλοφοριακό που υπόσχεται ότι θα λύσει, αναρωτιόμαστε πώς θα τα καταφέρει. Παίρνοντας πίσω την ψήφο του για την κατάργηση της δημοτικής αστυνομίας; Οι υποσχέσεις είναι εύκολες, όμως οι δημότες έχουν και κρίση και μνήμη.