Στην ανάρτηση: "Τι ακούμε κύριε Κυρίζογλου;"
Βεντέτα μεταξύ των εργολάβων κρύβει η καταγγελία που έγινε στο TAXALIA;
Την επίσημη απάντηση του Δήμου Αμπελοκήπων-Μενεμένης έστειλε μόλις τώρα ο Αντιδήμαρχος Οικονομικών Μανώλης Ιωαννίδης. Όπως δεσμευθήκαμε δημοσιοποιούμε αυτούσια την απάντηση:
Βεντέτα μεταξύ των εργολάβων κρύβει η καταγγελία που έγινε στο TAXALIA;
Την επίσημη απάντηση του Δήμου Αμπελοκήπων-Μενεμένης έστειλε μόλις τώρα ο Αντιδήμαρχος Οικονομικών Μανώλης Ιωαννίδης. Όπως δεσμευθήκαμε δημοσιοποιούμε αυτούσια την απάντηση:
Σε συνέχεια του δημοσιεύματος «Τι ακούμε κύριε
Κυρίζογλου;» σχετικά με την διενέργεια διαγωνισμού προμήθειας Ανταλλακτικών
κλπ θα θέλαμε να σας ενημερώσουμε για τα εξής, αναφορικά με τις διαδικασίες
των διαγωνισμών που τηρούνται στο δήμο Αμπελοκήπων Μενεμένης:
Α.
Δημοσίευση διαγωνισμού
1. Δημοσιεύονται στο Τεύχος Διακηρύξεων Δημοσίων
Συμβάσεων της Εφημερίδας της Κυβέρνησης και σύμφωνα με το άρθρο 5 παρ. 1 της υπ’ αριθμ. 11389/93 Υπ. Απόφασης και του άρθρου 3 τον Ν.3548/07 σε δύο οικονομικές
εφημερίδες, σε δύο ημερήσιες και σε μια εβδομαδιαία εφημερίδα του νομού
(αναφορικά με τις προμήθειες).
2. Επιπλέον γίνεται ανάρτηση των αποφάσεων συλλογικών
οργάνων (Οικονομική Επιτροπή, Δημοτικό Συμβούλιο), των τευχών δημοπράτησης
(τεχνική έκθεση, διακήρυξη, γενική και ειδική συγγραφή) καθώς και των συμβάσεων
που αφορούν τον διαγωνισμού τόσο στο site www.diavgeia.gov.gr (Διαύγεια) όσο και στο eprocurement.gov.gr (Κεντρικό Ηλεκτρονικό Μητρώο Δημοσίων Συμβάσεων)
3. Επιπλέον γίνεται ανάρτηση στο site του δήμου www.ampelokipi-menemeni.gr με όλες τις τρέχουσες αναθέσεις τόσο για τους
διαγωνισμούς όσο και για τις απευθείας αναθέσεις
Στην
συγκεκριμένη περίπτωση:
Με την
με αριθμό 461/13 απόφαση δημοτικού συμβουλίου εγκρίθηκε η διενέργεια ανοικτού
διαγωνισμού για την «Προμήθεια ανταλλακτικών, εξαρτημάτων, ελαστικών
και εργασίες επισκευής και συντήρησης οχημάτων και μηχ/των έργου του δήμου»,
(αριθμ.μελετ.124/13) και με την με αριθμό
02/17-01-14 απόφαση Οικονομικής Επιτροπής, εγκρίθηκε η τεχνική έκθεση,
καθορίστηκαν οι όροι διακήρυξης και ψηφίσθηκε η απαιτούμενη πίστωση (ΑΔΑΜ 14REQ001845850,
ΑΔΑ: ΒΙΨΨΩΨΕ-5ΕΩ, ΑΔΑΜ 14REQ001845937
)
Η
διακήρυξη δημοσιεύθηκε στο Τεύχος Διακηρύξεων Δημοσίων Συμβάσεων της Εφημερίδας
της Κυβέρνησης (ΦΕΚ 25/24-01-14/Τεύχος ΔΔΣ) και στις εφημερίδες Ηχώ των
δημοπρασιών, Δημοπρασιών & Πλειστηριασμών, Τύπος της Θεσσαλονίκης,
Μακεδονία και Αγγελιοφόρος της Κυριακής) (ΑΔΑ: ΒΙΨΞΩΨΕ-ΗΦΤ, ΑΔΑΜ 14PROC001846068)
Επιπλέον, είχε αποσταλεί στο
Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο καθώς και είχε αναρτηθεί στην ιστοσελίδα
του δήμου www.ampelokipi-menemeni.gr
Β. Διαδικασία διαγωνισμού
Σύμφωνα με το άρθρο 19 της υπουργ.αποφ.
11389/93:
Σε περίπτωση που ο διαγωνισμός γίνεται με
κριτήριο την χαμηλότερη μόνο τιμή, αποσφραγίζεται μόνο ο κυρίως φάκελλος,
μονογράφονται δε και σφραγίζονται από το παραπάνω όργανο όλα τα δικαιολογητικά
και η τεχνική προσφορά κατά φύλλο.
Μετά την αποσφράγιση των προσφορών το
παραπάνω όργανο προβαίνει στην καταχώρηση αυτών που υποβάλλουν προσφορές, καθώς
και των δικαιολογητικών που υπέβελαν, κατά διαγωνισμό, όταν πρόκειται για
περισσότερους από ένα διαγωνισμούς, σε πρακτικό το οποίο υπογράφει και
σφραγίζει.
Σε μεταγενέστερο
χρόνο ελέγχονται οι τεχνικές προσφορές καθώς και οι οικονομικές προσφορές
Αυτοί που δικαιούνται, να παρευρίσκονται
στη διαδικασία αποσφράγισης των προσφορών, λαμβάνουν γνώση των συμμετασχόντων
στον διαγωνισμό καθώς και των αποτελεσμάτων του κάθε διακριτού σταδίου του
διαγωνισμού.
Στην
συγκεκριμένη περίπτωση:
Ο διαγωνισμός διενεργήθηκε στις
25/02/14 όπου συμμετείχαν οκτώ (8) υποψήφιοι ανάδοχοι, οι εξής
εταιρίες:
1. ΑΦΟΙ ΚΑΤΙΚΑΡΙΔΗ
ΟΕ, αριθμός πρωτ. προσφοράς 2648/25-02-14
2. ΗΦΑΙΣΤΟΣ
ΣΤΕΦΑΝΟΥ ΑΒΕ, αριθμός πρωτ. προσφοράς 2658/25-02-14
3. ΑΦΟΙ
ΚΩΣΤΙΚΙΔΗ ΟΕ, αριθμός πρωτ. προσφοράς 2653/25-02-14
4. ΕΛΒΕ
ΣΑΚΙΖΛΗΣ ΑΕ, αριθμός πρωτ. προσφοράς 2659/25-02-14
5. BRINX AE, αριθμός πρωτ. προσφοράς 2654/25-02-14
6. ΜΑΡΑΓΚΟΣ
Θ. & ΣΙΑ ΟΕ, αριθμός πρωτ. προσφοράς 2657/25-02-14
7. Σ.
ΔΗΜΗΤΡΙΟΥ & ΣΙΑ ΕΕ, αριθμός πρωτ. προσφοράς 2655/25-02-14
8. INTERTRAK ΕΠΕ, αριθμός πρωτ. προσφοράς
2656/25-02-14
Οι εταιρίες που
συμμετείχαν και είχαν έννομο
συμφέρον, ενημερώθηκαν με το με αριθμό
πρωτ. 2865/27-02-14 έγγραφο της υπηρεσίας αναφορικά με το από 25/02/14 πρακτικό
της επιτροπής ήτοι το αποτέλεσμα του ελέγχου των δικαιολογητικών συμμετοχής.
Γ. Η επιτροπή
Η επιτροπή
ορίζεται σύμφωνα με το άρθρο 46 της υπουργ.αποφ. 11389/93 ήτοι «Οι επιτροπές συγκροτούνται με
απόφαση του δημοτικού συμβουλίου και αποτελούνται ανεξαρτήτως του τρόπου
προμήθειας, από τρεις δημοτικούς υπαλλήλους……Σε όλες τις επιτροπές του άρθρου
αυτού, μαζί με τα τακτικά μέλη, ορίζονται και οι αναπληρωτές τους οι οποίοι
πρέπει να έχουν επίσης την ιδιότητα ή τα
προσόντα που απαιτούνται για τα τακτικά μέλη.»
καθώς και το άρθρο 26 του
Ν.4024/2011 ήτοι «τα μέλη
προκύπτουν μετά από διαδικασία κληρώσεως, μεταξύ όλων όσων πληρούν τις
προϋποθέσεις από το νόμο να συμμετέχουν στο εν λόγω συλλογικό όργανο.
Στην
συγκεκριμένη περίπτωση:
Η επιτροπή
διενέργειας διαγωνισμών του δήμου έχει συγκροτηθεί με την με αριθμό απόφαση
237/13 της Οικονομικής Επιτροπής σύμφωνα με το από 12/12/13 πρακτικό κλήρωσης
των μελών της.
Όλα τα μέλη
είναι ΠΕ ενώ η πρόεδρος ειδικότερα ΠΕ Νομικής.
Δ. Ενστάσεις
Σύμφωνα με το
άρθρο 15 της της υπουργ.αποφ. 11389/93 έχουμε:
Ένσταση κατά της διακήρυξης του διαγωνισμού
ή της νομιμότητας διενέργειάς του, ή της συμμετοχής προμηθευτή σ' αυτόν,
υποβάλλεται εγγράφως ως εξής:
Κατά της νομιμότητας της διενέργειας του
διαγωνισμού ή της συμμετοχής προμηθευτή σ' αυτόν, μόνο από προμηθευτή που
συμμετέχει στο διαγωνισμό ή αποκλείστηκε απ' αυτόν σε οποιοδήποτε στάδιο της
διαδικασίας του και για λόγους που αννκύπτουν κατά το αντίστοιχο στάδιο,
στην αρμόδια για την διενέργεια του διαγωνισμού υπηρεσία κατά την διάρκεια του
διαγωνισμού, μέχρι και την επόμενη εργάσιμη ημέρα από την ανακοίνωση του
αποτελέσματος του αντιστοίχου σταδίου. Η ένσταση αυτή δεν επιφέρει αναβολή ή
διακοπή του διαγωνισμού, αλλά εξετάζεται κατά την αξιολόγηση των αποτελεσμάτων
του διαγωνισμού από το αρμόδιο όργανο. Το όργανο αυτό υποβάλλει την ένσταση με
αιτιολογημένη γνωμοδότησή του στην δημαρχιακή επιτροπή ή στο κοινοτικό
συμβούλιο που αποφαίνεται τελικά.
Στην
συγκεκριμένη περίπτωση:
Κατατέθηκε η με αριθμό πρωτ. 2960/28-02-14
ένσταση της εταιρίας BRINX
AE, κατά του
από 25/02/14 πρακτικού ζητώντας την ακύρωση του σχετικού πρακτικού και τον
αποκλεισμό της εταιρίας ΑΦΟΙ
ΚΩΣΤΙΚΙΔΗ ΟΕ από την συνέχιση του διαγωνισμού.
Ειδικότερα,
«ΑΦΟΙ ΚΩΣΤΙΚΙΔΗ ΟΕ
·
Σε αντίθεση
με την ΔΙΑΚΗΡΥΞΗ (ΑΡΘΡΟ 15) δεν κατέθεσε εγγυητική επιστολή σύμφωνα με τα
προβλεπόμενα
·
Σε αντίθεση
με την ΔΙΑΚΗΡΥΞΗ (ΑΡΘΡΟ 14) πργμ. 6 δεν κατέθεσε ένορκη βεβαίωση από την οποία
να προκύπτει ότι δεν τελούν υπό εκκαθάριση ή άλλη ανάλογη κατάσταση καθώς και
ότι δεν τελούν υπό διαδικασία έκδοσης αναγκαστικής εκκαθάρισης ή άλλη ανάλογη
διαδικασία».
Αναλυτικότερα, η εγγυητική επιστολή συμμετοχής
που έχει κατατεθεί από την συγκεκριμένη εταιρία είναι από το Ταμείο
Παρακαταθηκών και Δανείων ενώ η ένορκη βεβαίωση απαιτείται στην περίπτωση που το
οικείο κράτος δεν εκδίδει έγγραφο ή πιστοποιητικό ή που αυτό δεν καλύπτει τις περιπτώσεις εκκαθάριση,
αναγκαστική διαχείριση,
κλπ
Αντί αυτού, η εταιρία κατέθεσε το με αριθμό πρωτ.
1897/06-02-14 πιστοποιητικό από το Βιοτεχνικό Επιμελητήριο Θεσσαλονίκης,
καταχώρηση στο Γ.Ε.ΜΗ με αριθμό 042002206000 ότι μέχρι σήμερα καμία άλλη
εγγραφή δεν καταχωρήθηκε, ούτε δημοσιεύθηκε λύση ή καταγγελία αυτής, ούτε και
τέθηκε υπό εκκαθάριση.
Την ανωτέρω ένσταση ακολούθησαν και οι
ενστάσεις από τις εταιρίες INTERTRAK ΕΠΕ, BRINX
AE, Σ. ΔΗΜΗΤΡΙΟΥ & ΣΙΑ ΕΕ και ΜΑΡΑΓΚΟΣ Θ.
& ΣΙΑ ΟΕ, οι οποίοι
συμμετείχαν στον διαγωνισμό, κατά του από 25/02/14 πρακτικού της επιτροπής
Ειδικότερα, η επιτροπή ζήτησε την γνώμη του
νομικού συμβούλου του δήμου, σχετικά τόσο με την κατατιθέμενη και δημοσιευμένη
ένσταση όσο και για τις υπόλοιπες ενστάσεις και με βάσει την από 13-03-14 γνωμοδότηση του δικηγόρου συνέταξε το από
20/03/14 πρακτικό της το οποίο και υπέβαλλε με την από 31/03/14 εισήγηση της
προς έγκριση από την Οικονομική Επιτροπή όπως ορίζει ο νόμος.
Όσο συμμετείχαν στον εν λόγω διαγωνισμό και
έχουν έννομο συμφέρον θα λάβουν γνώση της σχετικής απόφασης με την έκδοση της
στις 08/04/14, ημέρα που έχει ορισθεί, συνεδρίασης της Οικονομικής Επιτροπής
του δήμου.
Με βάσει τα παραπάνω:
Γίνεται αντιληπτό
ότι δεν τίθεται θέμα καθυστέρησης του διαγωνισμού λόγω «εντολών» προς την
επιτροπή αλλά αντίθετα η επιτροπή ζήτησε γνωμοδότηση από το νομικό τμήμα του
δήμου, «καθυστέρησε» προκειμένου να μην απορρίψει κάποια προσφορά με βάσει τις
επαγγελματικές ανάγκες και συμφέροντα κάποιου από τους συμμετέχοντες έτσι ώστε
να επιτευχθεί το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα για τους φορείς του δημοσίου και εν
γένει να ικανοποιηθεί το δημόσιο συμφέρον, με επιλογή της πλέον συμφέρουσας
προσφοράς.
Με την ρητή
επιφύλαξη κάθε νόμιμου δικαιώματος μας κατά των ανωνύμων συντακτών του
ανακριβούς, κακόβουλου και συκοφαντικού δημοσιεύματος, παρακαλούμε για την
δημοσίευση του παρόντος καθώς επίσης ζητάμε να μας γνωρίσετε τον συντάκτη του
και τον ή τους «καταγγέλλοντες» βάσει.…φημών !!
Ο Αντιδήμαρχος
Οικονομικών και Διοικητικών Υπηρεσιών
Ιωαννίδης Εμμανουήλ