16 Μαΐ 2014

Π. Αταμιάν: «Όραμά μου ο τόπος μου, δύναμή μου η εμπιστοσύνη του κόσμου»

(Συνέντευξη του υπ. Δημοτικού Συμβούλου Δ. Ωραιοκάστρου με το συνδυασμό του Αστ. Γαβότση "Πολιτεία με Όραμα" στην εφημερίδα "Χρόνος")
Άμεσος, χαμογελαστός, ειλικρινής όπως πάντα, με αγωνία για το αύριο και διάθεση για προσφορά στον τόπο μας, ο...
υποψήφιος Δημοτικός Σύμβουλος Ωραιοκάστρου με το συνδυασμό «Πολιτεία με Όραμα», Πέτρος Αταμιάν, μιλά στην εφημερίδα μας λίγες ημέρες πριν τις κρίσιμες δημοτικές εκλογές. Παρουσιάζει το όραμά του για το Δήμο μας, αναλύει τις σκέψεις του, εξηγεί τους λόγους που μαζί με τα στελέχη του επέλεξε «συνειδητά», όπως λέει, να συμμετέχει στο συνδυασμό του Αστέριου Γαβότση και θέτει στη σωστή βάση το διακύβευμα των εκλογών της 18ης Μαΐου. Τελικά ποιο Ωραιόκαστρο θέλουμε;

1) Κύριε Αταμιάν, στις δημοτικές εκλογές του Μαΐου ενώνετε τις δυνάμεις σας με τον κ. Αστέριο Γαβότση και συμμετέχετε στο ψηφοδέλτιο του ως υποψήφιος Δημοτικός Σύμβουλος. Πως προέκυψε αυτή η συνεργασία και με ποια κριτήρια είπατε το «ναι» στην πρόταση που σας έγινε από την πλευρά του υποψήφιου Δημάρχου;
«Η απόφασή μου να ενώσω τις δυνάμεις μου με τον Αστέριο Γαβότση αποτέλεσε μια συνειδητή επιλογή ευθύνης απέναντι στους συνδημότες μου, την οποία έλαβα ύστερα από πολύωρες συζητήσεις που είχα με όλα τα στελέχη μου. Εξετάσαμε ιδιαίτερα προσεκτικά τις ανάγκες, τις απαιτήσεις, αλλά και τις επιθυμίες της κοινωνίας και αποδεχθήκαμε την αυτοδιοικητική πρόταση του συνδυασμού “Πολιτεία με όραμα”, γιατί πιστεύουμε ότι στο Δήμο Ωραιοκάστρου αξίζουν και πρέπει να έρθουν καλύτερες ημέρες. Προσωπικά πιστεύω πολύ στην ειλικρίνεια, στην ομαδικότητα, στη συλλογικότητα και στο διάλογο, στοιχεία τα οποία, αν μη τι άλλο, διακρίνουν και τον κ. Γαβότση. Ξέρετε, πλέον ο κόσμος έχει κουραστεί από όλους εκείνους τους πολιτικούς που άλλα σκέφτονται, άλλα λένε και άλλα πράττουν τελικά. Οι εποχές που οι πολιτικοί ή γενικότερα οι άνθρωποι που ασχολούνται με τα κοινά τολμούσαν να είναι αλαζόνες, υπερόπτες ή μοίραζαν… δακτυλίδια, χαρακτηριστικά τα οποία είναι αντίθετα με το χαρακτήρα μου και το έχω αποδείξει με την μέχρι τώρα πορεία μου, έχουν περάσει ανεπιστρεπτί. Σήμερα όσοι ασχολούνται με την τοπική αυτοδιοίκηση και την πολιτική γενικότερα, πρέπει εκτός από εργατικοί να είναι μετρημένοι, να προέρχονται από την κοινωνία, να σέβονται τους θεσμούς, να έχουν διάθεση να προσφέρουν στον τόπο χωρίς να προσδοκούν προσωπικά οφέλη και πάνω από όλα να είναι συνεπείς σε αυτά που λένε και κάνουν. Αυτό θέλουμε να αλλάξουμε και στο δικό μας Δήμο. Από τη στιγμή λοιπόν που υπάρχει πλήρης ταύτιση απόψεων, επιλογή δική μου, όσο και των στελεχών μου, ήταν να ενώσουμε τις δυνάμεις μας με τον συνδυασμό “Πολιτεία με όραμα”. Δώσαμε τα χέρια και στις 18 Μαΐου δίνουμε μαζί τον αγώνα για να φέρουμε και πάλι το χαμόγελο στα χείλη των συνδημοτών μας».



2) Τι πιστεύετε ότι πρέπει να αλλάξει σήμερα στο Δήμο Ωραιοκάστρου;
«Πολλά. Στο Δήμο Ωραιοκάστρου πρέπει να ξεκινήσει μια νέα εποχή. Αυτό είναι άλλωστε κάτι που μου λένε όλοι οι συνδημότες μας με τους οποίους μιλάω καθημερινά είτε στο κατάστημα που διαθέτω, είτε στους δρόμους του δήμου μας. Την πενταετία 2014-2019 ο Δήμος μας πρέπει να κερδίσει τη μάχη της βελτίωσης της καθημερινότητας, της ενίσχυσης του αισθήματος ασφάλειας, της αναβάθμισης της ποιότητας ζωής, της υλοποίησης έργων υποδομής, του εκσυγχρονισμού των παρεχόμενων υπηρεσιών προς τους πολίτες και μιας σειράς πολλών ακόμα μικρών και μεγάλων παραμέτρων που επηρεάζουν άμεσα τη ζωή μας. Ξέρετε, πριν από περίπου ένα μήνα έγινα πατέρας. Η έγνοια μου για το Ωραιόκαστρο του αύριο έγινε αυτόματα προβληματισμός για την κοινωνία στην οποία μεγαλώνουμε τα παιδιά μας. Όπως λέει και το σύνθημά μου, όραμά μου είναι ο τόπος μου και δύναμή μου για να το υλοποιήσω ο κόσμος που με τιμά με τη ψήφο, την αγάπη και εμπιστοσύνη του, αναδεικνύοντας με το 2010 πρώτο σε σταυρούς δημοτικό σύμβουλο. Αυτή, πέρα από μεγάλη τιμή, είναι και μια μεγάλη ευθύνη. Όπως όλοι μας, έτσι και εγώ θέλω ο τόπος μου να πρωταγωνιστεί. Οραματίζομαι το Ωραιόκαστρο ως σημείο αναφοράς του Νομού Θεσσαλονίκης. Οραματίζομαι ένα Δήμο όπου οι πολίτες θα αισθάνονται ασφαλείς τόσο στα σπίτια τους, όσο και όταν κυκλοφορούν στο δρόμο. Είναι αδιανόητο στο Ωραιόκαστρο του 2014 να σκεφτόμαστε να κυκλοφορήσουμε βράδυ στους δρόμους ή να ανησυχούμε μην βρεθούμε πρόσωπο με πρόσωπο με διαρρήκτες μέσα στα σπίτια μας, εξαιτίας της ελλιπούς αστυνόμευσης. Είναι ένα καίριο και πολύ σοβαρό ζήτημα που πρέπει να αντιμετωπιστεί άμεσα και κυρίως αποτελεσματικά, διότι δυστυχώς όλοι μας έχουμε ζήσει τέτοιες δυσάρεστες προσωπικές εμπειρίες. Επίσης οραματίζομαι ένα Δήμο με κοινωνικό πρόσωπο, κοινωνικές ανησυχίες και δημιουργικές αναζητήσεις. Θέλω -και θέλουμε- η δημοτική αρχή να βρίσκεται συνεχώς δίπλα στους δημότες, να συνομιλεί μαζί τους, να τους σέβεται, να ακούει τις απόψεις τους και να τους παρέχει ένα καλύτερο επίπεδο ζωής. Έχουμε δηλαδή ανάγκη ανθρώπους που αφουγκράζονται τις ανάγκες της κοινωνίας, ανθρώπους που θα κατανοούν τα προβλήματά μας, θα δίνουν λύσεις και πάνω από όλα θα μιλούν τη γλώσσα της αλήθειας, της εντιμότητας και της ειλικρίνειας».



3) Τι βαθμό θα βάζατε στην παρούσα δημοτική αρχή;
«Με το χέρι στην καρδιά σας απαντώ κάτω από τη βάση, άρα… μετεξεταστέα. Δυστυχώς η ανυπαρξία σχεδίου, προγραμματισμού και οράματος οδήγησε τον Καλλικρατικό Δήμο Ωραιοκάστρου σε τέλμα. Φτάσαμε, μάλιστα, στο σημείο στο δήμο μας να υπάρχουν απλήρωτοι υπάλληλοι, όταν επί θητείας μου στην Προεδρία της Δημοτικής Κοινωφελούς Επιχείρησης Ωραιοκάστρου είχαμε αξιοποιήσει όλους τους πόρους που μας παρείχε η Ε.Ε. και δεν υπήρξε ποτέ παρόμοιο πρόβλημα. Προσωπικά πιστεύω πως η παρούσα δημοτική αρχή ότι είχε να δώσει το έδωσε. Μπορεί να είχε τις καλύτερες των προθέσεων, ωστόσο είναι άλλο πράγμα να θες να λύνεις προβλήματα και άλλο το να μπορείς. Ως οικογενειάρχης, επαγγελματίας και δημοτικός σύμβουλος, έχω μάθει ότι τα προβλήματα είναι για να λύνονται και όχι για να τα καταγράφουμε. Δεν είναι αυτό που έχουν ανάγκη οι συνδημότες μας σήμερα, άλλα πράγματα τους λείπουν. Θα σας δώσω ένα απλό παράδειγμα από την καθημερινότητά όλων μας. Σε αυτήν την περίοδο κρίσης που βιώνουμε, κάθε δημοτική αρχή που σέβεται τους δημότες της υποχρεούται να δείξει το ανθρώπινο της πρόσωπο και να λάβει όλα τα απαραίτητα μέτρα για την ανακούφιση των λεγόμενων ευπαθών ομάδων. Η δημιουργία ενός κοινωνικού παντοπωλείου, ενός κοινωνικού φαρμακείου ή ενός κοινωνικού ιατρείου δεν κοστίζει, ούτε απαιτεί ειδικές γνώσεις. Το ίδιο και η δημιουργία χώρων πρασίνου για να μπορούν να παίζουν άφοβα τα παιδιά μας. Το μόνο που χρειάζεται είναι προνοητικότητα και υψηλό αίσθημα κοινωνικής ευαισθησίας, κάτι που σήμερα λείπει».



4) Τι είναι εκείνο που παρακινεί έναν νέο άνθρωπο να ασχολείται εντατικά με τα κοινά όπως εσείς;

«Θα απαντήσω με μια λέξη. Η αγάπη για τον τόπο μου. Εδώ μεγάλωσα, εδώ ανδρώθηκα, εδώ δημιούργησα την οικογένειά μου, εδώ θα ζήσουν τα παιδιά μου. Υπάρχει αγνότερο και ισχυρότερο κίνητρο από αυτό; Νομίζω πως όχι. Στα χρόνια που ασχολούμαι με τα κοινά και την Τοπική Αυτοδιοίκηση, έχω αναπτύξει με τους συνδημότες μας μια σχέση εμπιστοσύνης. Αυτή η καθημερινή μας επικοινωνία, οι κοινές μας αγωνίες για το αύριο του Ωραιοκάστρου και η διάθεση για προσφορά, με ώθησαν να ζητήσω και πάλι τη στήριξη του κόσμου για να δώσουμε όλοι μαζί όραμα στον διευρυμένο Δήμο μας».

5) Ποιο είναι το μήνυμα σας στους κατοίκους του Δήμου Ωραιοκάστρου ενόψει των εκλογών;
«Ότι είναι εκλογές ευθύνης. Όπως σημειώνω σε κάθε μου συνάντηση με τους πολίτες, στις 18 Μαΐου είναι υποχρέωσή μας να αναδείξουμε στην Τοπική Αυτοδιοίκηση ανθρώπους ικανούς, έμπειρους, υπεύθυνους και πάνω από όλα αποτελεσματικούς. Ανθρώπους που ξέρουν από διοίκηση, έχουν την τεχνογνωσία και γνωρίζουν πώς να διαχειρίζονται καταστάσεις. Όταν ξυπνήσουν λοιπόν το πρωί εκείνης της Κυριακής και ξεκινήσουν για να ψηφίσουν, ας αναλογιστούν ποιο Ωραιόκαστρο θέλουν. Της στασιμότητας ή της δημιουργίας; Των ανισοτήτων ή εκείνο με κοινωνικό πρόσωπο; Προσωπικά καλώ τους συνδημότες μου να δώσουν ψήφο εμπιστοσύνης στον Αστέριο Γαβότση και να κάνουμε πράξη όλοι μαζί ένα Δήμο λειτουργικό, αποτελεσματικό και κοινωνικό, ένα Δήμο πρότυπο, ο οποίος θα έχει στο επίκεντρο της πολιτικής του τον πολίτη. Στις 18 και 25 Μαΐου κρίνονται πρόσωπα, πολιτικές επιλογές, πολιτικές συμπεριφορές, κρινόμαστε όλοι».


 
Copyright © 2015 Taxalia Blog - Θεσσαλονίκη