10 Ιουν 2014

Εκπλήσσει ευχάριστα ο «Μεθοριακός Σταθμός» στην Βυρώνεια Σερρών

Συνεχίζει να εκπλήσσει ευχάριστα ο «Μεθοριακός Σταθμός» στην Βυρώνεια Σερρών. Πρόκειται για τον πρώην εγκαταλελειμμένο Σιδηροδρομικό Σταθμό του χωριού, που εδώ και σχεδόν οκτώ μήνες έχει μετατραπεί, με ιδιωτική πρωτοβουλία, σε ένα παραδοσιακό Καφε – Μεζεδο – Παντοπωλείο, διατηρώντας...
ανεξίτηλο το παλιό νοσταλγικό του ύφος.
Το συγκρότημα του Σιδηροδρομικού Σταθμού της Βυρώνειας, έχει εκμισθωθεί από την ΓΑΙΑΟΣΕ σε ιδιώτη, ο οποίος το αναπαλαίωσε με πλήρη σεβασμό στο χρώμα και στην ιστορία του σταθμού, που πριν από 101 χρόνια Κωνσταντίνος και Βενιζέλος κατέληξαν στις «κόκκινες γραμμές» της Ελλάδας, λίγο πριν την υπογραφή της Συνθήκης του Βουκουρεστίου , που χάραξε τα σημερινά βόρεια σύνορα της χώρας.
Ο καιρός άνοιξε και τα γραφικά ξύλινα τραπεζάκια, στον προαύλιο χώρο του «Μεθοριακού Σταθμού», κάτω από τον ίσκιο των αιωνόβιων πλατανιών, προσφέρουν μοναδικές στιγμές χαλάρωσης. Αν συνδυαστεί και με τους πρωτόγνωρους γευστικούς μεζέδες, μόνο από τοπικά προϊόντα (βουβαλίσιο κρέας, καπνιστή πέστροφα, σαλιγκάρια, κουνέλι κ.α) τότε αξίζει να τον επισκεφτείτε με την πρώτη ευκαιρία.
Στόχος του «Μεθοριακού Σταθμού» είναι, να «δέσει» τον σιδηρόδρομο και την τοπική ιστορία, με διάφορες μορφές εναλλακτικού τουρισμού, όπως ο ποδηλατικός. Στο πλαίσιο αυτό, τον περασμένο Μάρτιο, σε συνεργασία με την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, πραγματοποιήθηκε η πρώτη οργανωμένη ποδηλατο – τρενο – βόλτα, από την Θεσσαλονίκη προς την λίμνη Κερκίνη και την Βυρώνεια, με τη συμμετοχή 200 και πλέον ποδηλατών, που έφτασαν στην περιοχή με τρένο και απόλαυσαν στη συνέχεια τη μοναδική φύση.
Στο πλαίσιο αυτό, ο ιδιοκτήτης του «Μεθοριακού Σταθμού» ανέδειξε την «μισοθαμμένη» σιδηροδρομική γραμμή που περνάει μπροστά από τον σταθμό, καθαρίζοντας της και στρώνοντας της με χαλίκι, δίνοντας την το παλαιό της χρώμα. Το νοσταλγικό τοπίο συμπληρώνεται, με μία παλαιά δρεζίνα μεταφοράς προσωπικού, που παραχωρήθηκε από τον ΟΣΕ, και πρόκειται να συντηρηθεί και να αποτελέσει ένα μικρό «θησαυρό» για τον «Μεθοριακό Σταθμό» και τους φίλους του, που πληθαίνουν συνεχώς.
Επόμενος στόχος είναι, η δημιουργία ενός μικρού ιστορικού μουσείου για τους Βαλκανικούς Πολέμους του 1912-1913 και τη χρήση του Σιδηροδρομικού Σταθμού ως έδρας του Ελληνικού Στρατηγείου. Για το λόγο αυτό συστάθηκε η ΑΜΚΕ «Πολιτιστική Εταιρεία Σιντικής», που χτυπάει «πόρτες» προκειμένου να εξασφαλιστεί το αναγκαίο ποσό, που απαιτείται για την μετατροπή της παλαιάς εμπορευματικής αποθήκης τους σταθμού σε μουσείο. Ήδη το ιστορικό υλικό που θα εκτεθεί, ξεκίνησε να συγκεντρώνεται με δωρεές μελών και φίλων της ΑΜΚΕ, ενώ θα υπάρξουν συνεργασίες και με άλλα ιστορικά μουσεία για περιοδική έκθεση αντικειμένων τους στην Βυρώνεια.
Ο «Μεθοριακός Σταθμός» είναι η καλύτερη απάντηση, τι μπορεί να πετύχει η ιδιωτική πρωτοβουλία, με χαμηλό ρίσκο αλλά πολύ προσωπική δουλειά και μεράκι, σε καιρούς κρίσης. Αξίζει βέβαια να τονιστεί, πως το εγχείρημα δεν θα είχε πετύχει εάν δεν υπήρχε η υποστήριξη της ΓΑΙΟΣΕ πρωτίστως και στη συνέχεια της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και βέβαια του ΟΣΕ. Για όσους και όσες θέλουν να επισκεφτούν με τρένο την Βυρώνεια και τον «Μεθοριακό Σταθμό» εκτός από τις αμαξοστοιχίες 600 και 605, σταθμεύουν πλέον και αμαξοστοιχίες I/C. Ώρα λοιπόν, για μια κοντινή εκδρομή με τρένο στον σπάνιο υγροβιότοπο της Κερκίνης, την Βυρώνεια και βέβαια τον «Μεθοριακό Σταθμό».
Περισσότερες πληροφορίες στο www.facebook.com/trainstation1913
 
Copyright © 2015 Taxalia Blog - Θεσσαλονίκη