11 Ιουλ 2014

Τα καλά και συμφέροντα

Απλώς θα θυμίσω πως, όταν ο μακαριστός Χριστόδουλος είχε συγκεντρώσει 3.000.000 υπογραφές για τη διεξαγωγή δημοψηφίσματος ως προς τη διαγραφή ή όχι του θρησκεύματος από τα δελτία ταυτότητος, ο ΣΥΡΙΖΑ ήταν κατηγορηματικά αντίθετος.
Γράφει ο Σωτήριος Καλαμίτσης


[ΓΙΑ ΝΑ ΜΗΝ ΞΕΧΝΙΟΜΑΣΤΕ: Τη διακοσιοστή ένατη ημέρα από την υποβολή στην Εισαγγελία του Αρείου πληροφορήθηκα ότι ο εισαγγελεύς επενέβη. Εβδομηκοστή τέταρτη ημέρα, λοιπόν, από την είδηση για την έναρξη ποινικής διαδικασίας διερεύνησης των οικονομικών του ΠΑΣΟΚ μέχρι την έκδοση απαλλακτικού βουλεύματος με την ελπίδα να διαψευσθώ. Βρισκόμαστε τώρα α] στη διακοσιοστή εβδομηκοστή όγδοη ημέρα από τη δημοσιοποίηση της φήμης ότι παρακολουθούνται τα τηλέφωνα των βουλευτών της αντιπολίτευσης, β] στην διακοσιοστή εικοστή πρώτη από τη δημόσια καταγγελία της Λ. Κατσέλη αφ’ ενός ότι την «έφαγαν» οι τραπεζίτες, επειδή δεν τους εξυπηρετούσε ο «νόμος Κατσέλη», αφ’ ετέρου ότι αποτελεί έγκλημα η ανακεφαλαιοποίηση των τραπεζών με χρήματα του Έλληνα φορολογουμένου, γ] στην ογδοηκοστή πέμπτη από τη μηνυτήρια αναφορά τού Γ. Καρατζαφέρη για όσα λέει κάποιος Μπαλτάκος για χειραγώγηση της Δικαιοσύνης από την κυβέρνηση και δ] στην τεσσαρακοστή ένατη από τη δημόσια καταγγελία του Κασσιδιάρη ότι σε συγκεκριμένα εκλογικά τμήματα του Δήμου Αθηναίων έλαβε χώρα τεχνητή ακύρωση ψηφοδελτίων της ΧΑ κατά τον πρώτο γύρο των δημοτικών εκλογών (18.05.2014). Κανένα παπαγαλάκι δεν με ενημέρωσε για το αν κινήθηκε κάποια διαδικασία διερεύνησης των καταγγελλομένων στις τέσσερις τελευταίες περιπτώσεις. Τί συνέβη; Εξακολουθούν να μην τηλεφωνούν οι παπαγάλοι στους Εισαγγελείς;].

Υπάρχει στον Αστικό Κώδικα ένα αρθράκι, οι διατάξεις του οποίου διατρέχουν ολόκληρο το δίκαιό μας. Πρόκειται για το άρθρο 281 με τον τίτλο «κατάχρηση δικαιώματος», το οποίο επιτάσσει ότι καθένας που ασκεί ένα δικαίωμα αναγνωριζόμενο από τον νόμο δεν μπορεί να το ασκεί κατά τρόπο αντίθετο προς τις αρχές της καλής πίστης και των χρηστών ηθών, αλλά και κατά τρόπο που υπερβαίνει τον κοινωνικό και οικονομικό σκοπό του δικαιώματος. Τα δικαστήρια και η θεωρία έχουν καταλήξει ότι «καλή πίστη» είναι η ευθύτητα και εντιμότητα που πρέπει να πρυτανεύουν στις συναλλαγές, ενώ «χρηστά ήθη» είναι οι περί ηθικής αντιλήψεις του μέσου κοινωνικού ανθρώπου σε συγκεκριμένο χρόνο και τόπο. Αν, λοιπόν, κάποιος ασκεί το δικαίωμά του κατά τρόπο αντίθετο με αυτές τις τέσσερις αρχές, το ασκεί καταχρηστικά, πράγμα που ο νόμος δεν ανέχεται. Σ’ αυτή τη διάταξη στηρίζονται και οι χιλιάδες δικαστικές αποφάσεις, με τις οποίες έχουν κηρυχθεί παράνομες ως καταχρηστικές ισάριθμες απεργίες.

Οι αρχές αυτές δεν ισχύουν, φυσικά, για τον πολιτικό κόσμο. Δεν έχω ακούσει κανέναν να λέει ότι αυτό που κάνει ο τάδε υπουργός ή ο δείνα βουλευτής έρχεται σε μετωπική σύγκρουση με την καλή πίστη και τα χρηστά ήθη. Διακηρύσσει π.χ. ο Βενιζέλος ότι αυτό που κάνει η αντιπολίτευση είναι αντιδημοκρατικό ή πολιτικάντικο ή μικροκομματικό, αλλά όχι ότι είναι ανέντιμο ή ανήθικο. Και τούτο, διότι γνωρίζει ότι η αντιπολίτευση θα του την πέσει με πλείστα όσα παραδείγματα ανέντιμης και ανήθικης συμπεριφοράς του ιδίου.

Τις μέρες τούτες συζητείται ευρύτατα η κίνηση της αντιπολίτευσης να προκαλέσει συζήτηση στη Βουλή για τη διεξαγωγή δημοψηφίσματος όσον αφορά στην εκποίηση της ΔΕΗ δια του κατακερματισμού της. Ασφαλώς και γνωρίζει ο κ. Τσίπρας ότι ακόμη και αν αναγκάσει την κυβέρνηση να συρθεί σ’ αυτή τη συζήτηση, δεν υπάρχει περίπτωση η συμπαγής κυβερνητική πλειοψηφία να υπερψηφίσει τη διεξαγωγή δημοψηφίσματος. Διότι γνωρίζει το αποτέλεσμα ενός τέτοιου δημοψηφίσματος, το οποίο θα ρίξει την κυβέρνηση, με αποτέλεσμα να χάσουν τις εδρούλες τους οι βολεμένοι βολευτές. Γνωρίζει, επίσης, αυτό που είπε ο τεράστιος Πρετεντέρης: «Δημοψηφίσματα δεν κάνουμε, εκτός αν ξέρουμε το αποτέλεσμα», «και αυτό μας βολεύει» συμπληρώνω εγώ.

Εγώ, όμως, θα θέσω το θέμα επί άλλης βάσεως. Για να μπορεί κάποιος να ζητεί ευπροσώπως τη διεξαγωγή δημοψηφίσματος, θα πρέπει να είναι συνεπής στα λόγια και στα έργα του. Να είναι ευθύς και έντιμος σε όλες τις εκφάνσεις της συμπεριφοράς του. Κι’ αυτό δεν μπορεί να το ισχυρισθεί ούτε το κόμμα του κ. Τσίπρα. Απλώς θα θυμίσω πως όταν ο μακαριστός Χριστόδουλος είχε συγκεντρώσει 3.000.000 υπογραφές για τη διεξαγωγή δημοψηφίσματος ως προς τη διαγραφή ή όχι του θρησκεύματος από τα δελτία ταυτότητος, ο ΣΥΡΙΖΑ ήταν κατηγορηματικά αντίθετος. Ως προοδευτικός πόλος [πώλος τότε] θεωρούσε αναχρονισμό την αναγραφή του θρησκεύματος. Συντασσόταν πλήρως με ένα εκ των ολετήρων του έθνους, τον Κώστα Σημίτη και την εθνομηδενιστική παρέα του που εξακολουθεί να μας κυβερνά. Ούτε βέβαια η ΝΔ ως αντιπολίτευση τόλμησε να πάει το θέμα στο τέρμα.

Τώρα, όμως, ο προοδευτικός ΣΥΡΙΖΑ ζητεί δημοψήφισμα για τη ΔΕΗ. Επειδή αυτό τον συμφέρει πολιτικά. Μακάρι να το πετύχαινε. Αλλά δεν διαθέτει την έξωθεν καλή μαρτυρία για να το διεκδικεί ευπροσώπως. Δεν μπορεί να είναι ο λαός ικανός να μετέχει σε δημοψήφισμα για ορισμένα μόνον θέματα. Ή για όλα ή για τίποτα. Προς το παρόν μένουμε στο «τίποτα» μέχρις ότου ο Αντώνης προχωρήσει στη συνταγματική μεταρρύθμιση που έχει εξαγγείλει για πολλοστή φορά, αλλά έχει ξεχάσει, επίσης για πολλοστή φορά.*

Πάντως, Αλέξη μου, δεν μπορείς να συνεγείρεις τον κόσμο με τύπους που μιλάνε για «ραντεβού στα γουναράδικα» και αποκαλούν τους πράκτορες «τρομοκράτες κατά τον νόμο». Ούτε και με τύπους που εκφράζουν τον ανυπόκριτο ενθουσιασμό τους, όταν η εθνική ποδοσφαίρου χάνει από την Κόστα Ρίκα. Αλλά, ούτε και με τύπους που δηλώνουν «ότι και ο ΣΥΡΙΖΑ έχει τους ανθρώπους του στο ΔΝΤ». Αυτοί οι τύποι σε υπονομεύουν. Μάλλον για βαλτούς τους βλέπω, οπότε κάτι πρέπει να κάνεις, για να τους απομονώσεις. Το πιο παράξενο δε είναι ότι όλοι αυτοί οι τύποι εμφανίζονται όλως περιέργως σε κρίσιμες στιγμές που πας να πάρεις τα ‘πάνω σου και πετώντας μία παπάρα αφαιρούν μισή μονάδα από την εκλογική δύναμή σου. Έχεις μεγάλο πρόβλημα μ’ αυτούς ούτως ή άλλως. Διότι, αν δεν είναι βαλτοί, έχουν ανάγκη ψυχιατρικής συνδρομής.

Σωτήριος Καλαμίτσης
Επιστήθιος φίλος του γιατρού Γωγούση, σφόδρα δε πιθανόν και ομόκελλος

 
Copyright © 2015 Taxalia Blog - Θεσσαλονίκη