14 Ιουλ 2014

Μαύρα μαντάτα για τον ΟΑΣΘ: δεν πληρώνει το δημόσιο, ψάχνει "εξορθολογισμό"

Θα μας πει επιτέλους ένας Υπουργός, πώς ακριβώς θέλει να μειωθεί η "επιδότηση"; Τι θέλει δηλαδή να κάνει ο ΟΑΣΘ, για να του δίνει λιγότερα λεφτά; Θα μας κάνει την τιμή ο Υπουργός να μας πει τον τρόπο μείωσης του κόστους;
Το ελληνικό δημόσιο μη θέλοντας να καταβάλει τα χρήματα που συμφώνησε με τον ΟΑΣΘ, επικαλείται ...
αριθμούς για να αποδείξει ότι ο ΟΑΣΘ του στοιχίζει ακριβά. Επειδή το μεγαλύτερο μέρος όμως των δαπανών είναι η μισθοδοσία του προσωπικού, το οποίο είναι ΠΑΣΟΚ, η κυβέρνηση, με τη φοβική ΝΔ από τη μια που δεν τολμά να ψελλίσει τη φράση απόλυση ή "μείωση μισθών" και μπουρδολογεί ασύστολα με γενικότητες και από την άλλη το ΠΑΣΟΚ που δεν θέλει να δυσαρεστήσει τα "παιδιά του Τσερμενίδη", μπαρουφολογούν ακατάπαυστα και στο τέλος την πληρώνει ο λαός της Θεσσαλονίκης, που δεν έχει συγκοινωνία.

ΕΤΣΙ, ΤΟ ΥΠΟΙΚ ΕΞΕΔΩΣΕ ΤΗΝ ΕΞΗΣ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ:

Σε σχέση με το ζήτημα της χρηματοδότησης του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης (ΟΑΣΘ), εκ μέρους του Υπουργείου Οικονομικών, σημειώνεται ότι το πρόβλημα είναι διαχρονικό και κάθε χρόνο το αποτέλεσμα, άρα και η ετήσια δημόσια επιβάρυνση, υπερβαίνει κατά πολύ την πρόβλεψη του Κρατικού Προϋπολογισμού.

Ενδεικτικά αναφέρεται ότι την περίοδο 2007 - 2013, κατά μέσο όρο, η επιβάρυνση κινήθηκε στο επίπεδο των 115 εκατ. ευρώ, σε ταμειακή βάση, ετησίως.

Το ζήτημα, μεταξύ άλλων, ανακύπτει από τη χρήση, από την πλευρά του ΟΑΣΘ, της οικονομικής συμφωνίας που κυρώθηκε με το Ν.2898/2001, αυξάνοντας, συνεχώς, μέσα από Διαιτητικές Αποφάσεις, την αντισταθμιστική καταβολή του Ελληνικού Δημοσίου προς τον ΟΑΣΘ.

Για τις ανάγκες μιας πρώτης δημόσιας συγκριτικής αξιολόγησης, σημειώνεται ότι, σύμφωνα με στοιχεία του Υπουργείου Μεταφορών, Υποδομών και Δικτύων, για την περίοδο 2007 – 2013, σε δεδουλευμένη βάση:

- Η μέση ετήσια επιδότηση ανά όχημα ήταν 210.548 ευρώ προς τον ΟΑΣΘ, όταν προς τον ΟΑΣΑ ανήλθε στις 55.878 ευρώ.

- Η μέση ετήσια επιδότηση ανά εργαζόμενο ήταν 50.046 ευρώ προς τον ΟΑΣΘ, όταν προς τον ΟΑΣΑ ανήλθε στις 16.885 ευρώ.

- Η μέση ετήσια επιδότηση ανά επιβάτη ήταν 0,81 ευρώ προς τον ΟΑΣΘ, όταν προς τον ΟΑΣΑ ανήλθε στα 0,21 ευρώ.

Για το 2014, η επιχορήγηση του ΟΑΣΘ έχει προβλεφθεί, σύμφωνα με την με αριθμ. Α-49860/4560/19.12.2013 (ΦΕΚ 50/Β’) Κοινή Απόφαση των Υπουργών Οικονομικών και Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων και τις εγγεγραμμένες πιστώσεις στον Κρατικό Προϋπολογισμό, στο ποσό των 48 εκατ. ευρώ, του οποίου η καταβολή προβλέπεται σε 12 ισόποσες δόσεις των 4 εκατ. ευρώ.

Ήδη έχει καταβληθεί στον ΟΑΣΘ το σύνολο των 48 εκατ. ευρώ, με την απόφαση της περασμένης Παρασκευής για την αποδέσμευση της τελευταίας δόσης, ώστε να χρησιμοποιηθεί, μεταξύ άλλων, και για την καταβολή της μισθοδοσίας των εργαζομένων. Επιπροσθέτως, σημειώνεται ότι με την αριθμ. 18/2013 Διαιτητική Απόφαση επιδικάστηκε στον ΟΑΣΘ το ποσό των 49,8 εκατ. ευρώ, το οποίο δεν έχει καταβληθεί ακόμα καθόσον το Ελληνικό Δημόσιο, ασκώντας το νόμιμο δικαίωμά του και επιδιώκοντας τη διασφάλιση των πόρων των φορολογούμενων πολιτών, άσκησε αίτηση ακύρωσης ενώπιον του αρμόδιου Εφετείου Αθηνών, η οποία συζητήθηκε στις 13 Μαΐου 2014, πλην όμως δεν έχει εκδοθεί μέχρι σήμερα κάποια απόφαση.

Τούτων δοθέντων, απαιτείται η δρομολόγηση βιώσιμης λύσης για τον εξορθολογισμό της λειτουργίας του ΟΑΣΘ. Προς αυτή την κατεύθυνση, δρομολογείται πρωτοβουλία από το Υπουργείο Μεταφορών, Υποδομών και Δικτύων σε συνεργασία με το Υπουργείο Οικονομικών.

ΚΙ ΕΜΕΙΣ ΥΠΕΝΘΥΜΙΖΟΥΜΕ ΕΝΑ ΠΑΛΑΙΟΤΕΡΟ ΑΡΘΡΟ, ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΠΑΝΤΑ ΕΠΙΚΑΙΡΟ

16 ΣΕΠ 2013


Έρχονται αυξήσεις στα εισιτήρια του Ο.Α.Σ.Θ., δείτε πόσο θα πάει

Μείωση κόστους, ζήτησε ο Υπουργός Μεταφορών Μιχάλης Χρυσοχοϊδης από τον Ο.Α.Σ.Θ. χωρίς να υποδείξει παράλληλα, πώς μπορεί να επιτευχθεί αυτή.
Το Υπουργείο, που χρωστά δεκάδες εκατομμύρια, συνέστησε..
τη μείωση του κόστους, αντί "να ζητά αύξηση κομίστρου ή μεγαλύτερη επιδότηση", είπε ο Υπουργός.

Ποιά είναι η αλήθεια:

1) το κόστος είναι δύσκολο να μειωθεί, χωρίς μείωση της ποιότητας της υπηρεσίας (μείωση δρομολογίων). Ο δεύτερος δρόμος είναι υπαρκτός, αλλά πολύ οδυνηρός και δεν τόλμησε να τον αναφέρει ο Υπουργός, γιατί θα συγκρουστεί με τους εργαζόμενους και το πανίσχυρο συνδικάτο τους, που είναι ..καταπράσινο, ΠΑΣΟΚ, πιό ΠΑΣΟΚ δεν γίνεται. Έτσι, ο Υπουργός λειτούργησε πονηρά, αφήνοντας τη διοίκηση να βγάλει το φίδι από την τρύπα και να πεί πρώτη την πικρή λέξη "απολύσεις". Με μειώσεις μισθών των εργαζομένων, δεν σώζεται η παρτίδα, εκτός αν αυτές είναι της τάξης του 30-40%. Σκέφτεται κάτι τέτοιο ο Υπουργός;

2) το κράτος μείωσε ήδη κατά 32 εκ.ευρώ την "επιδότηση" (λέγεται νομικά "αντισταθμιστική καταβολή" προς τον ΟΑΣΘ, δηλαδή προς τους επιβάτες, αφού ο οργανισμός δεν επιδοτείται για να έχουν κέρδη οι μέτοχοι, αλλά για να καλύπτονται οι διαφορές δαπανών - εσόδων. Τα κέρδη των μετόχων, περίπου 6.000 το χρόνο, για την πλειοψηφία των μετόχων, που έχουν 1/8 λεωφορείου (οι περισσότεροι έχουν μερίδιο του 1/8), δεν έχουν σχέση με την "επιδότηση", αλλά με το ύψος των επενδύσεων που πραγματοποιούν και τα έσοδα από εισιτήρια. 

3) το εισιτήριο πρέπει να πάει άμεσα στα 1,20 - 1,40 ευρώ, για να μειωθεί στοιχειωδώς το αναγκαστικό έλλειμμα του ΟΑΣΘ.

Για να κλείσουμε και να ενημερωθούν οι πολίτες της Θεσσαλονίκης, για να μην τους κοροϊδεύει κανείς:
Δεν υπάρχουν μαγικές λύσεις παρά μόνο δύο:
  • ή θα απολυθεί πολύς κόσμος από τον ΟΑΣΘ και ταυτόχρονα θα μειωθούν δρομολόγια ή
  • θα αυξηθεί το εισιτήριο κατά 50% τουλάχιστον αν το κράτος θέλει να ρίξει την "επιδότηση" στα 50 εκ.ευρώ ή και λιγότερο (για να μη δίνει καθόλου επιδότηση, το εισιτήριο πρέπει να πάει στα 2 ευρώ και παραπάνω)

Χωρίς "επιδότηση", δεν γίνεται αστική συγκοινωνία με φθηνό εισιτήριο, πουθενά στον κόσμο. Εκεί που δεν υπάρχει επιδότηση, τα εισιτήρια φτάνουν και στα 8 ευρώ, για μετακινήσεις εντός πόλεων όπως η Θεσσαλονίκη.

Κι επειδή όλοι αντιλαμβανόμαστε ότι οι κουβέντα θα φτάσει σε απολύσεις και στον ΟΑΣΘ, θα αφήσουμε τη .... χαρά να τις εξαγγείλει ο Υπουργός κι όχι να βγάζει την ουρά του απέξω, για να μην κακοκαρδίσει τους συντρόφους εργαζομένους.

Το δικό μας πρόβλημα, ως πολίτες, είναι ότι αν μειωθεί κι άλλο η κρατική επιδότηση, θα μείνουμε χωρίς συγκοινωνίες. Δεν διαφωνούμε φυσικά με καμία μείωση κόστους, αρκεί αυτή να μπορεί να επιτευχθεί, χωρίς να καταστραφεί το συγκοινωνιακό έργο στην πόλη.
Οι γκεμπελίστικοι λαϊκισμοί του τύπου "να μειώσουν οι μέτοχοι τα κέρδη τους" είναι μπαρούφες για ουρακοτάγκους και αδαείς, από πολιτικάντηδες που δεν θέλουν να αναλάβουν πολιτικό κόστος.
Το 90% των μετόχων δεν καλύπτει ούτε τις ασφαλιστικές του εισφορές, τα κέρδη είναι θεωρητικά και ακόμη κι αν εξαφανιστούν, δεν σώζεται η παρτίδα.

Ας μας πει λοιπόν ο Υπουργός, πώς μπορεί να μειώσει ο ΟΑΣΘ τις δαπάνες. Και να το πει πρώτα, στα πράσινα συνδικάτα, να γευθεί πρώτος τη γλύκα....όταν ακουστεί η λέξη απολύσεις.