25 Ιουλ 2014

Η ΔΙΑΚΟΠΗ ΤΟΥ ΗΛΕΚΤΡΙΚΟΥ ΡΕΥΜΑΤΟΣ ΚΑΙ Ο ΘΑΝΑΤΟΣ ΤΗΣ ΓΥΝΑΙΚΑΣ ΣΤΗΝ ΚΡΗΤΗ

του Βλάση Γωγούση
Με αφορμή το θλιβερό συμβάν του θανάτου της γυναίκας που πέθανε κατά την διάρκεια της διακοπής του ηλεκτρικού ρεύματος, μου ήρθε στο μυαλό ένα παρόμοιο συμβάν που με συνεκλόνισε τότε.


¨Ητανε Μάϊος του 1961.

Ο αείμνηστος πατέρας μου Αριστείδης, ιατρός –παθολόγος επίσης, υπέστη βαρύ εγκεφαλικό επεισόδιο και ακινητοποιήθηκε κλινήρης στο σπίτι του ( επί της οδού Διοικητηρίου της Θεσσαλονίκης ) ,

Νεαρός γιατρός εγώ τότε ( μόλις πριν 3 χρόνια είχα πάρει το πτυχίο μου) , παρεκάλεσα τους τότε καθηγητές Παναγιωτόπουλο και Βαλτή, να έλθουν και να καθορίσουν την θεραπευτική αγωγή,

Δεν υπήρχαν τότε εντατικές, και η διακομιδή του σ`ένα Νοσοκομείο ή σε μία Ιδιωτική Κλινική δεν θα προσέφερε πολλά πράγματα πλην
ενός ορού και μιας φιάλης Οξυγόνου.
¨Αυτά όμως μπορούσαν να παρασχεθούν και στο σπίτι.

Η μόνη δυσκολία ήταν μια σημαντική δυσχέρεια αναπνοής και απόχρεμψης ( παλιός καπνιστής) πράγμα το οποίο μπορούσε να αποβεί μοιραίο λόγω της απόφραξης του λάρυγγα από τα εκκρίματα .

Μοναδική λύσις η ΤΡΑΧΕΙΟΣΤΟΜΙΑ , ο καθετηριασμός της τραχείας και η σύνδεση του καθετήρα με ειδικό ηλεκτρικό μηχάνημα ( αναρροφητήρα ) για την απαγωγή των εκκριμάτων - πράγμα που εγένετο.

Επιστράτευσα ΟΛΟΥΣ τους τέως συμφοιτητές μου - νεαρούς επίσης γιατρούς - και εναλλασσόμασταν στο προσκέφαλο του ετοιμοθάνατου βετεράνου παθολόγου ανά τρίωρο .

¨Όλα πήγαιναν καλά, το κώμα υποχωρούσε ως που ξαφνικά –εν αιθρία- …..κόβεται το ηλεκτρικό ρεύμα, παύει να λειτουργεί ο αναρροφητήρας και ο ασθενής αρχίζει να «πνίγεται»!

Τηλεφώνησα σαν τρελός στην Ηλεκτρική Εταιρεία κι` αυτοί μου είπαν πως η βλάβη ήταν μεγάλη και θα διαρκέσει ώρες πολλές.
Πάνω στη απόγνωση μου θυμήθηκα ότι όταν υπηρετούσα στο Στρατό ( Λόχος Μεταφορών- Αυτοκινήτων ) , 2 από τα Μεγάλα αυτοκίνητα της μονάδας ( ΤΖΕΪΜΣ) ήταν κινητές ηλεκτρογεννήτριες.

Τηλεφώνησα αμέσως στο Γ. Σώμα Στρατού και ζήτησα να με συνδέσουν με τον….Σωματάρχη !!

Δεν μου τον έδωσαν βέβαια αλλά ο τηλεφωνητής με συνέδεσε με τον υπασπιστή του Στρατηγού
« Διεύθυνση και όροφος », μούπε, αμέσως - νάναι καλά ο άνθρωπος..

Τάδωσα και σε 10 λεπτά , αγαπητοί αναγνώστες, κατέφθασε ένα ΤΖΕΙΜΣ με μια τεράστια ηλεκτρογεννήτρια, έναν λοχία – ήλεκτρολόγο, ο οποίος ανέβηκε δυό -δυό τα σκαλοπάτια , έριξε ένα σχοινί κάτω , έδεσαν τους δύο ακροδέκτες του καλωδίου , το ανέβασε και το συνέδεσε στο μηχάνημα.

Στη στιγμή ο αείμνηστος πατέρας μου από μαύρος-κυανωτικός επανέκτησε το χρώμα του και πήρε…… παράταση ζωής 11 ημερών !

Πέθανε ο καλός μου πατερούλης σε ηλικία 62 ετών, τη μέρα της γιορτής του - 21η Μαϊου. ( είχε δυο ονόματα Αριστείδης και Κωνσταντίνος.)

Ακόμα τον θυμάμαι και κλαίω.

Δρ Βλάσης Γωγούσης.
 
Copyright © 2015 Taxalia Blog - Θεσσαλονίκη