Μιλώντας στα εγκαίνια της 79ης Δ.Ε.Θ. ο Πρωθυπουργός Αντώνης Σαμαράς, είπε κάτι πολύ σημαντικό, που διέλαθε της προσοχής όλων. Το κακό είναι ότι μάλλον, ούτε ο ίδιος κατάλαβε τι είπε, καθώς η συγκεκριμένη εξαγγελία ήταν στο πρόγραμμα του ...ΠΑΣΟΚ και του ΓΑΠ ! Δείτε:
"....Τέλος, διερευνούμε με την Ευρωπαϊκή Ένωση τη δυνατότητα δημιουργίας ειδικών οικονομικών ζωνών, με πρώτη εδώ στη Θεσσαλονίκη, ώστε να έχουμε ακόμα ένα όπλο κατά της επιχειρηματικής μετανάστευσης.
Ξέρετε όλοι, φίλες και φίλοι, την αγάπη μου για τη Βόρειο Ελλάδα. Αλλά και τους ιδιαίτερους δεσμούς μου με την Θεσσαλονίκη και γενικότερα με τη Μακεδονία μας.
Όνειρό μου ήταν και παραμένει πάντα να γίνει η Βόρεια Ελλάδα αυτό που της αξίζει: Κέντρο Ανάπτυξης, μοχλός και εφαλτήριο Ανάπτυξης, για όλα τα Βαλκάνια. Αλλά και γι’ αυτό χρειάζονται ακόμα κίνητρα και παρεμβάσεις. Η κρίση που περάσαμε σταμάτησε τα έργα. Και να βλέπουμε την αλήθεια κατάματα: έδιωξε επιχειρήσεις εκτός Βορείου Ελλάδος, εκτός Ελλάδος. Αυτή είναι η αλήθεια!"
(ολόκληρη η ομιλία: http://ht.ly/BaLzJ)
Αποσπάσματα από διάφορα άρθρα, για τις ΕΟΖ
Μια Ειδική Οικονομική Ζώνη, ΕΟΖ για συντομία, είναι μια γεωγραφική περιοχή στην οποία ισχύει ένα εντελώς ιδιαίτερο νομοθετικό, οικονομικό και διοικητικό καθεστώς. Δηλαδή σε μια ΕΟΖ το κανονιστικό πλαίσιο λειτουργίας δεν είναι εκείνο το οποίο ισχύει για την υπόλοιπη εθνική επικράτεια. Αλλά ένα ειδικό καθεστώς προσανατολισμένο στα συμφέροντα της “ελεύθερης” αγοράς.
.......................
Μία ἀπρόσμενη παρέμβαση ἦταν αὐτή τοῦ Νίκου Παπανδρέου, τοῦ ἀδελφοῦ τοῦ ΓΑΠ, ὁ ὁποῖος στό τεῦχος Δεκεμβρίου 2011 τῆς Οἰκονομικῆς Ἐπιθεώρησης, κάτω ἀπό τόν τίτλο «Εἰδική Οἰκονομική Ζώνη, ἡ ἀπάντηση στήν ὑπερφορολόγηση» γράφει: «Ἡ Κυβέρνηση προτίθεται νά ἐρευνήσει τό πλαίσιο γιά μιά Ζώνη, πού θά χαρακτηρίζεται ἀπό δραστική μείωση φορολογικῶν συντελεστῶν γιά τίς ἐπιχειρήσεις οἱ ὁποῖες ἐπενδύουν ἤ λειτουργοῦν ἐκεῖ (…) Οἱ Ζῶνες μποροῦν νά λειτουργήσουν, σύμφωνα μέ τίς Συνθῆκες τῆς ΕΕ, ὄχι ὅπου νά ’ναι, ἀλλά σέ συνοριακές περιοχές, ἐκεῖ ὅπου οἱ γείτονες δημιουργοῦν συνθῆκες ἀθέμιτου ἀνταγωνισμοῦ. Ἤδη φορεῖς ἀπό τή Θράκη, μέ πρωτοβουλία τοῦ Ἐμπορικοῦ της Ἐπιμελητηρίου καί μέ ἐπικεφαλῆς τήν Κατερίνα Καραγιάννη, ἔχουν καταθέσει συγκεκριμένες προ-τάσεις…» Μάλιστα ὁ Ν.Π. προτείνει «νά δημιουργηθεῖ μία ἀνεξάρτητη διοικητική Ἀρχή, ἀποκλειστικά γιά τήν Εἰδική Οἰκονομική Ζώνη», γιά τή δουλειά πού σήμερα κάνει ἡ Γραμματεία Στρατηγικῶν Ἐπενδύσεων (ἐπικεφαλῆς ὁ ἐξόχως πρόθυμος Π. Σελέκος).
..................
Θυμίζουμε πως το θέμα είχε ανοίξει από τον Σεπτέμβριο του 2011 η «Ε», κάνοντας λόγο για την «Ελλάδα, πρώτη γερμανική αποικία στην Ευρώπη» (3.9), «Οι Γερμανοί ζητούν γην και ύδωρ για... ψίχουλα επενδύσεων» (9.10).
Οι τότε υπουργοί της κυβέρνησης Παπανδρέου επιδίδονταν σε υπερθεματικές αναφορές για επενδύσεις χιλιάδων θέσεων εργασίας, δεκάδων δισ. ευρώ κ.λπ., με τους Ευάγγ. Βενιζέλο (τότε τσάρος της οικονομίας) και Μιχ. Χρυσοχοΐδη (τότε υπουργός Ανάπτυξης) να... μεγαλουργούν. Παράλληλα σημειώναμε πως και στο εσωτερικό είχαν πάρει ζεστά την όλη υπόθεση και ότι η Περιφέρεια Θράκης εκπονούσε σχετική μελέτη (από ιδιωτική εταιρεία), στην οποία καταγράφονται όλα τα πιθανά ενδεχόμενα ανάπτυξης της περιοχής. Μάλιστα, στο Φόρουμ της Αλεξανδρούπολης η Κατερίνα Καραγιάννη (δημιουργός του ΧΦΘ) έκανε λόγο για ενδιαφέρον εταιρειών, χωρίς όμως να δώσει περισσότερες επεξηγήσεις.
Μάλιστα οι συνεχείς επισκέψεις Γερμανών αξιωματούχων στην ευαίσθητη περιοχή της Θράκης, οι συναντήσεις τους και με ανθρώπους του περιβόητου Τουρκικού Προξενείου είχαν δημιουργήσει προβληματισμό στην Αθήνα, το ζήτημα τέθηκε στο Βερολίνο και κάπως μαζεύτηκε.
Ωστόσο κρίνοντας από την κινητικότητα που αναπτύσσεται από τον Μάιο (σε διοικητικό, οργανωτικό επίπεδο) φαίνεται ότι το σχέδιο προχωρεί. Σχέδιο που βασίστηκε κατ' αρχήν στο ν. 3907/2011 και στο ν. 4052/1.3.2012 (αρ. φύλλου 41) και συνιστά το Σχέδιο Σύμβασης Χρηματοδοτικής Διευκόλυνσης μεταξύ του EFSF, της Ελληνικής Δημοκρατίας-Τραπέζης της Ελλάδος και του Μνημονίου Συνεννόησης με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή.
Ενδεικτικά σημειώνεται πως βάσει του άρθρου 84 (του νόμου του 2012) «...οι παράνομα διαμένοντες πολίτες τρίτων χωρών, ο επαναπατρισμός των οποίων έχει ανασταλεί, μπορεί να απασχολούνται μόνον εφ' όσον τους επιτραπεί σύμφωνα με τις προϋποθέσεις και τους περιορισμούς της διάταξης της παρ. 5 του άρθρου 37 του νόμου 3907/2011».
Κοντολογίς τα στρατόπεδα υποδοχής των παράνομων μεταναστών θα μπορούν να μετατραπούν σε στρατόπεδα εργασίας ή να προσφέρουν πάμφθηνα εργατικά χέρια στις ειδικά διαμορφωμένες ζώνες που προβλέπεται να δημιουργηθούν πλησίον αυτών των χώρων υποδοχής-διαμονής. Μ. ΓΕΛΑΝΤΑΛΙΣ