Το ΚΘΒΕ έκανε το Βασιλικό Broadway! Aς έλειπαν και τα τεχνικά προβλήματα!
Της Κατερίνας Νικολάου
Όταν διάβασα το πρώτο δελτίο τύπου για το έργο "Alexander the Great, Rock Opera" σκέφτηκα πως θα είναι ένα μεγαλεπίβολο σχέδιο που κάπου θα κολλήσει. Παρακολουθώντας σήμερα την παράσταση ευτυχώς διαψεύστηκα.
Για όσους δεν έχουν ενημερωθεί, πρόκειται για μία ροκ όπερα στα αγγλικά με θέμα τη μεγαλειώδη πορεία του Μεγάλου Αλεξάνδρου. Πορεία προς τη δόξα ή το θάνατο; Δεν το μάθαμε ποτέ αφού 15 περίπου λεπτά πριν το φινάλε η παράσταση διεκόπη λόγω τεχνικού προβλήματος. Μέχρι τότε όμως είδαμε αρκετά ώστε να σχηματίσουμε άποψη και μάλιστα καλή.
Ας ξεκινήσουμε με το τεχνικό μέρος
Καταρχάς πρόκειται για μία καλοδουλεμένη παράσταση με υψηλή αισθητική από κάθε άποψη. Τα κουστούμια της Ιωάννας Τιμοθεάδου ήταν πολύ καλοδουλεμένα με μόνη εξαίρεση τον (μάλλον επίτηδες) κιτς μανδύα του Αλέξανδρου (Δημήτρης Τικτόπουλος) στον Θάνατο του Κλείτου..
Τα video του Στάθη Μήτσιου σε ρόλο σκηνικού έπαιζαν πρωταγωνιστικό ρόλο, συνδυάζοντας περιέργως την ψυχεδέλεια με τον ρεαλισμό. Είναι τo καλύτερο video art που είδαμε στο Κρατικό τα τελευταία δύο χρόνια. Και όχι μόνο στο Κρατικό εδώ που τα λέμε.
Οι χορογραφίες της Άσπας Φούτση ήταν καταπληκτικές, αντάξιες διεθνών παραγωγών. Ξεχωρίζει ο χορός του Βουκεφάλα (Ριαννόν Μόργκαν) και Το ταξίδι της Επιστροφής. Μόνη ίσως παραφωνία η χορογραφία της Αλεξάνδρειας.
Για τη μουσική
Πρόκειται για ένα ιδιαίτερα σύνθετο και πολυδιάστατο έργο που ο τίτλος του αδικεί. Δεν είναι μόνο ροκ όπερα καθώς ο Κωνσταντίνος Αθυρίδης έντυσε το έργο με διάφορα στυλ μουσικής στις πιο περίεργες εκφάνσεις τους. Για παράδειγμα στην σκηνή του Βουκεφάλα ακούγεται κάτι σαν bolero ενώ κάποια σημεία είναι εντελώς επικά, τόσο που θυμίζουν Βαγγέλη Παπαθανασίου ή Σταμάτη Σπανουδάκη. Ανατριχιαστικό ήταν το τραγούδι της γέννησης του Αλέξανδρου καθώς και η μουσική των μαχών.
Σε ό,τι αφορά τους ηθοποιούς
Ξεχωρίζει φωνητικά η Ρούλα Μανισσάνου (Λανίκη και Αιγύπτια Ιέρεια) και η Χαρίκλεια Χατζησαββίδου (Ολυμπιάδα). Οι φωνές τους έδεναν υπέροχα ενώ το επιβλητικό ανάστημα της Χατζησαββίδου απέδωσε τέλεια την Ολυμπιάδα.
Ο Δημήτρης Τικτόπουλος στους "Γάμους στα Σούσσα" απέδειξε ότι μπορεί να δώσει περισσότερα από όσα έδειξε στα προηγούμενα μέρη. Ίσως βέβαια είχε και τρακ λόγω της ονομαστικής του εορτής.
Καταπληκτικός ως Σέλευκος ο Χάρης Δούλκας και ο Φιλώτας-Ντίνος Ψυχογιός.
Στο μεγαλύτερο ποσοστό τους οι ηθοποιοί απέδωσαν αξιοπρεπέστατα το αγγλικό κείμενο.
Το μήνυμα
Ο "Αλέξανδρος" πρέπει να ταξιδέψει σε όλο τον κόσμο. Πρόκειται για μία καθ'όλα άρτια παραγωγή που δεν έχει να ζηλέψει τίποτα από τα μιούζικαλ των μητροπόλεων του είδους. Και επιπλέον είναι ο καλύτερος τρόπος να "φωνάξει" για ακόμα μια φορά η Ελλάδα την ελληνικότητα της Μακεδονίας απέναντι στους γραφικούς γείτονές της. Ας γίνει η παράσταση αυτή ο Δούρειος Ίππος της εξωτερικής μας πολιτικής! Ας απενοχοποιήσουμε τον μεγαλύτερο Έλληνα στρατηλάτη κι ας τον ανυψώσουμε εκεί που του αξίζει.
*Να σημειωθεί πως θα πραγματοποιηθούν άλλες τρεις παραστάσεις για το κοινό 31/10, 1/11 και 2/11. Οι θεατές της σημερινής παράστασης που διακόπηκε λόγω προβλήματος στον ήχο μπορούν να κλείσουν θέση για τις παραστάσεις αυτές προσκομίζοντας το σημερινό εισιτήριο.