Φυσικά και θέλουμε και τις δικές σας απόψεις (στα σχόλια της ανάρτησης) Με τα λίγα δεδομένα που έχουμε υπόψην μας, με μία όμως αρκετά καλή γνώση παρόμοιων θεμάτων -ο γράφων- και μετά από "πηγαδάκι" που κάναμε, ((;-) καταλήξαμε στα εξής:
Το πιο πιθανό είναι το άτομο που βρίσκεται πάνω στο Άρμα να μην είναι ο "κάτοικος" του τύμβου, αλλά...
ο Άδης (θεός του κάτω κόσμου) μιας και.... η όλη σύνθεση να είναι η η αρπαγή της Περσεφόνης από τον Άδη η οποία ήταν ιδιαίτερα αγαπητό θέμα στον Ελλαδικό χώρο και ιδιαίτερα στο χώρο της Μακεδονίας.
Μάλιστα στον τάφο της Μεγάλης Τούμπας της Βεργίνας που δεν είναι μακεδονικός, αλλά κιβωτιόσχημος, είναι διακοσμημένος και μπορεί να χρονολογηθεί με σχετική ασφάλεια στην εικοσαετία 350-330 π.Χ.
Στον βόρειο μακρό τοίχο εικονίζεται ένα θέμα ιδιαίτερα κατάλληλο για ταφικό μνημείο, η αρπαγή της Περσεφόνης από τον Άδη, τον θεό του κάτω κόσμου
Ο γενειοφόρος θεός (ο Άδης δηλαδή) κρατάει σφιχτά με το αριστερό τον κορμό της ημίγυμνης κόρης (η οποία πιθανώς δεν έχει αποκαλυφθεί ακόμη στην Αμφίπολή) η οποία προφανώς θα είναι σε μια μάταιη σταση/προσπάθεια να ξεφύγει.
Μπροστά από το άρμα τρέχει ο Ερμής (είναι ο Θεός που βλέπετε στην αρχή της παράστασης), με το κηρύκειο στο χέρι.
Στην παράσταση που βλέπετε πιο κάτω, πίσω από το άρμα μια νεαρή γυναίκα, φίλη της Περσεφόνης , τρομαγμένη από όσα βλέπει. Δίπλα από την παράσταση που βλέπετε πιο κάτω υπάρχει μια καθιστή γυναίκα (κατά την άποψή μας η μητέρα της Περσεφόνης Δήμητρα, η οποία κάθεται στην αγέλαστο πέτρα ) ντυμένη με χιτώνα και με ένα μεγάλο σκούρο ιμάτιο, που καλύπτει ολόκληρο το σώμα μαζί με το κεφάλι της, θρηνεί για την εξαφάνιση της κόρης της.
Taxalia.blogspot.com | Το νούμερο ένα blog της Μακεδονίας
Το πιο πιθανό είναι το άτομο που βρίσκεται πάνω στο Άρμα να μην είναι ο "κάτοικος" του τύμβου, αλλά...
ο Άδης (θεός του κάτω κόσμου) μιας και.... η όλη σύνθεση να είναι η η αρπαγή της Περσεφόνης από τον Άδη η οποία ήταν ιδιαίτερα αγαπητό θέμα στον Ελλαδικό χώρο και ιδιαίτερα στο χώρο της Μακεδονίας.
Μάλιστα στον τάφο της Μεγάλης Τούμπας της Βεργίνας που δεν είναι μακεδονικός, αλλά κιβωτιόσχημος, είναι διακοσμημένος και μπορεί να χρονολογηθεί με σχετική ασφάλεια στην εικοσαετία 350-330 π.Χ.
Στον βόρειο μακρό τοίχο εικονίζεται ένα θέμα ιδιαίτερα κατάλληλο για ταφικό μνημείο, η αρπαγή της Περσεφόνης από τον Άδη, τον θεό του κάτω κόσμου
Ο γενειοφόρος θεός (ο Άδης δηλαδή) κρατάει σφιχτά με το αριστερό τον κορμό της ημίγυμνης κόρης (η οποία πιθανώς δεν έχει αποκαλυφθεί ακόμη στην Αμφίπολή) η οποία προφανώς θα είναι σε μια μάταιη σταση/προσπάθεια να ξεφύγει.
Μπροστά από το άρμα τρέχει ο Ερμής (είναι ο Θεός που βλέπετε στην αρχή της παράστασης), με το κηρύκειο στο χέρι.
Στην παράσταση που βλέπετε πιο κάτω, πίσω από το άρμα μια νεαρή γυναίκα, φίλη της Περσεφόνης , τρομαγμένη από όσα βλέπει. Δίπλα από την παράσταση που βλέπετε πιο κάτω υπάρχει μια καθιστή γυναίκα (κατά την άποψή μας η μητέρα της Περσεφόνης Δήμητρα, η οποία κάθεται στην αγέλαστο πέτρα ) ντυμένη με χιτώνα και με ένα μεγάλο σκούρο ιμάτιο, που καλύπτει ολόκληρο το σώμα μαζί με το κεφάλι της, θρηνεί για την εξαφάνιση της κόρης της.