8 Νοε 2014

Ανοιχτή επιστολή στον Υπουργό Πολιτισμού για τον Ανδριάντα του Μεγ. Αλεξάνδρου στην Αθήνα

Αναγνώστης έστειλε (ματαίως....) τη συγκεκριμένη επιστολή στο Υπουργείο Πολιτισμού και στο Δημαρχείο Αθηνών:



“Καλησπέρα σας και συγχαρητήρια για το πρόσφατο έργο σας στην ανασκαφή της Αμφιπόλεως.

Διαβάζοντας το άρθρο 10.3 του Συντάγματος, (1) αποφάσισα να σας κάνω την παρακάτω ερώτηση.Σαν Έλληνας πολίτης από την Μακεδονία, θα ήθελα να μάθω για ποιόν λόγο δεν υπάρχει ανδριάντας του Μεγάλου Αλεξάνδρου στην Αθήνα.

Δεν θα αναφέρθω σε αρκετά ιστορικά παραδείγματα διότι δεν είναι το περιεχόμενο της επιστολής μου αυτό, θα περιοριστώ όμως σε δύο, διότι θεωρώ άτοπο να μιλήσω χωρίς παραπομπές.Κατά τον Διόδωρο Σικελιώτη ο Μέγας Αλέξανδρος, που από τον πατέρα του καταγόταν από τον Ηρακλή και από τη μητέρα του από τους Αιακίδες, είχε ανάλογο χαρακτήρα και ανάλογη ανδρεία, με την δόξα των προγόνων του: “‘Αλέξανδρος οὖν γεγονὼς κατὰ πατέρα μὲν ἀφ’ ‘Ηρακλέους, κατὰ δὲ μητέρα τῶν Αἰακιδῶν οἰκείαν ἔσχε τὴν φύσιν καὶ τἠν ἀρετὴν τῆς τῶν προγόνων εὐδοξίας”. (2)

Σύμφωνα με τον Χάμμοντ, κανένα μέλος της Βασιλικής οικογένειας δεν μπορούσε να θεωρήσει τον εαυτό του οτιδήποτε άλλο εκτός από Έλληνα και απόγονο του Ηρακλή.Ως Έλληνας, ο βασιλιάς είχε μια φυσική συγγένεια με τους Έλληνες που επισκέπτονταν την αυλή του. (2) Ο ίδιος ο Ιστορικός έχει ξεκαθαρίσει το ζήτημα σε αρκετά σημεία του έργου του. (3)

Όμως, για τον μεγαλύτερο Έλληνα στρατηγό και ηγεμόνα του “Κοινού Των Ελλήνων”, για αυτόν που διέδωσε τον Ελληνισμό σε ολόκληρο τον κόσμο, για αυτόν που όπως αποδείχθηκε Ιστορικά, έθεσε τα θεμέλια για την εξάπλωση του Ευαγγελίου, δεν υπάρχει ένα άγαλμα προς τιμήν του.Μαθαίνουμε μάλιστα πως το άγαλμα βρίσκεται στις αποθήκες του δήμου Αθηναίων εδώ και 22 χρόνια.Το γεγονός ότι απουσιάζει από την Αθήνα, την πρωτεύουσα της Ελλάδας, είναι περίεργο, και θα σας πω εν συντομία το γιατί.

Τα Μ.Μ.Ε. μας ενημερώνουν πως σχεδιάζεται ανέγερση τζαμιού στην Αθήνα, που σύμφωνα με την τηλεόραση θα κοστίσει περίπου εννιακόσια σαράντα έξι χιλιάδες ευρώ(946.000) στους Έλληνες πολίτες.Φυσικά δεν έχει ζητηθεί η άποψη των Ελλήνων πολιτών με ένα δημοψήφισμα, κάτι που φαίνεται παράλογο διότι σύμφωνα με το σύνταγμα “Θεμέλιο του πολιτεύματος είναι η λα’ι’κή κυριαρχία” 1.2, και “Όλες οι εξουσίες πηγάζουν από το Λαό, υπάρχουν υπέρ αυτού και του Έθνους και ασκούνται όπως ορίζει το Σύνταγμα”. 1.3

Το γεγονός λοιπόν, ότι θα κατασκευαστεί τζαμί, αρκετά ακριβό χωρίς ομοφωνία ή δημοψήφισμα, δείχνει πως η “οικονομική κρίση” που ζει το Έθνος μας, μάλλον δεν είναι ο λόγος που δεν υπάρχει ανδριάντας του Μεγάλου Αλεξάνδρου.

Επίσης την ίδια στιγμή, τα Σκόπια, η γειτονική σλαβική χώρα, προχωράνε ασταμάτητα σε διαστρέβλωση της ιστορίας, προσβάλωντας τον Ελληνισμό της Μακεδονίας, και απειλώντας την Ελλάδα αρκετά συχνά, όπως με την καύση της Εθνικής σημαίας, τις εδαφικές διεκδικήσεις ενάντια στην Ελλάδα, τα αμέτρητα αγάλματα, και άλλες διάφορες προσβολές που σίγουρα γνωρίζετε.

Τέλος, είναι επίσης ενδιαφέρον το γεγονός, πως δεν λείπουν από την πόλη σας, ο ανδριάντας του Παναγούλη, ή η προτομή της Μελίνας Μερκούρη, ενώ δεν υπάρχει του Μεγάλου Αλεξάνδρου.

Συνοψίζοντας, θα ήθελα να με ενημερώσετε για τα εξής:

Α)Γιατί δεν υπάρχει ανδιάντας του Μέγαλου Αλεξάνδρου στην Αθήνα;

Β)Και τι μπορείτε να κάνετε για αυτό;

Ελπίζω πραγματικά, να μην επιβεβαιωθεί ο Άγγλος Ιστορικός Toynbee, που είχε πει πως:”Τα πλοκάμια των Αθηνών απειλούν να αδράξουν ολόκληρη την Ελλάδα σε έναν ασφυκτικό κλοιό”. (5) Σας ευχαριστώ πολύ και περιμένω την απάντησή σας.

Λεωνίδας Π.


Παραπομπές:

1) 10.3”Η αρμόδια υπηρεσία ή αρχή υποχρεούται να απαντά στα αιτήματα για παροχή πληροφοριών και χορήγηση εγγράφων, ιδίως πιστοποιητικών, δικαιολογητικών και βεβαιώσεων μέσα σε ορισμένη προθεσμία, όχι μεγαλύτερη των 60 ημερών, όπως νόμος ορίζει.Σε περίπτωση παρόδου άπρακτης της προθεσμίας αυτής ή παράνομης άρνησης, πέραν των άλλων τυχόν κυρώσεων και έννομων συνεπειών, καταβάλλεται και ειδική χρηματική ικανοποίηση στον αιτούντα, όπως νόμος ορίζει”.

Θα μπορούσα επίσης να αναφερθώ και στο Άρθρο 5Α.1. “Καθένας έχει δικαίωμα στην πληροφόρηση, όπως νόμος ορίζει.Περιορισμοί στο δικαίωμα αυτό είναι δυνατόν να επιβληθούν με νόμο μόνο εφόσον είναι απολύτως αναγκαίοι και δικαιολογούνται για λόγους εθνικής ασφάλειας, καταπολέμησης του εγκλήματος ή προστασίας δικαιωμάτων και συμφερόντων τρίτων”.

2)Όσον αφορά την καταγωγή του ένα μικρό παράδειγμα:Διόδωρος Σικελιώτης. 17.1.5 “

3)Hammond, N Walbank, F.(1995)."Ιστορία της Μακεδονίας".Τόμος 2.Σελ. 12.Μαλλιάρης Παιδεία.Θεσσαλονίκη

4) Ένα απλό παράδειγμα

Hammond, N Walbank, F.(1995)."Ιστορία της Μακεδονίας".Τόμος 3.Σελ. 96.Μαλλιάρης Παιδεία.Θεσσαλονίκη

"Απομένει να αποτιμήσουμε τα πολιτιστικά, κοινωνικά και οικονομικά αποτελέσματα της σταδιοδρομίας του Αλεξάνδρου στον ελληνικό κόσμο.Ο Αλέξανδρος, όπως και ο Φίλιππος, λογάριαζε τον εαυτό του Έλληνα απόγονο των Τημενιδών.Έχοντας διδαχθεί από τον Αριστοτέλη την σύγχρονη ελληνική σκέψη και βαθύτατα επηρεασμένος από την Ιλιάδα, σκόπευε από την αρχή να σφραγίσει με τον Ελληνικό πολιτισμό όχι μόνο την αυλή του, αλλά ολόκληρο το βασίλειο του της Ασίας.Ο Φίλιππος του είχε δείξει τον δρόμο επιλέγοντας άξιους άνδρες από τις ελληνικές πόλεις-κράτη(Ισοκ. 5.19) και προσλαμβάνοντας τους καλύτερους τεχνίτες, όπως μαρτυρούν οι ζωγραφιές και τα αφιερώματα στους βασιλικούς τάφους στις Αιγές.Ο Αλέξανδρος περιτριγυριζόταν από Έλληνες συγγραφείς, φιλοσόφους, γλύπτες και ηθοποιούς.Κανένας βασιλιάς δεν υπήρξε τόσο μεγάλος προστάτης των τεχνών.Έφερε από την Ελλάδα τους πλέον φημισμένους καλλιτέχνες να συναγωνιστούν στις γιορτές των τεχνών στη Μέμφιδα, την Τύρο, τα Εκβάτανα και σε άλλα μέρη που δεν γνωρίζουμε(3.1.4.ΡΑ 29.1-6).Οι πόλεις που ίδρυσε στην Ασία σχεδιάστηκαν να γίνουν κέντρα ελληνικού πολιτισμού όσον αφορά τη μόρφωση, τις θεατρικές παραστάσεις, την αρχιτεκτονική και τον σχεδιασμό πόλεων, όπως γνωρίζουμε από τις ανασκαφές του Άι-Χανούμ."

5)Toynbee, A. (1992). “Οι Έλληνες και οι κληρονομιές τους”. Σελ 323. Αθήνα.Καδραμίτσας. [The Greeks and their Heritage]”
 
Copyright © 2015 Taxalia Blog - Θεσσαλονίκη