Ερωτά ο ΝΙΚΟΛΑΟΣ Ι. ΝΙΚΟΛΟΠΟΥΛΟΣ ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ Ν. ΑΧΑΙΑΣ
Κ.Ο. ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ
ΕΠΙΚΑΙΡΗ ΕΡΩΤΗΣΗ
ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΥΠΟΥΡΓΟ
ΥΠΟΔΟΜΩΝ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ ΚΑΙ ΔΙΚΤΥΩΝ
ΘΕΜΑ: Η ΠΟΡΕΙΑ ΤΟΥ ΜΕΤΡΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
Με την υπ’ αριθμ. πρωτ. 7303/879/27-3-2013 Ερώτησή μας & Α.Κ.Ε θέσαμε το θέμα της οριακής κατάστασης στην εκτέλεση του έργου του Μετρό Θεσσαλονίκης, μετά την "Ειδική δήλωση διακοπής έργων" της αναδόχου κοινοπραξίας. Στην απάντησή σας αναφέρατε, ότι η Αττικό Μετρό Α.Ε. απέρριψε την Ειδική δήλωση «ως αβάσιμη, μη νόμιμη, καταχρηστική και απαράδεκτη» κι ότι «θα μεριμνήσει άμεσα για να ξεπεραστούν και τα εναπομένοντα προβλήματα του έργου στους σταθμούς «Βενιζέλου» και «Βούλγαρη», που αποτελούν μόνο το 5% του συνολικού έργου».
Παρά τα παραπάνω, όμως:
α) Η ανάδοχος κοινοπραξία, σύμφωνα με δημοσιεύματα, απειλεί «ότι θα αποχωρήσει από το έργο» τον Δεκέμβριο του 2014, οπότε λήγει η σύμβαση για την κατασκευή της βασικής γραμμής του μετρό. Μάλιστα, η κοινοπραξία διεκδικεί πρόσθετες αποζημιώσεις για καθυστερήσεις που, σύμφωνα με δημοσιεύματα, αγγίζουν τα 550 εκατ. ευρώ, οι οποίες διεκδικήσεις αποτελούν αντικείμενο Διαιτησίας, με την σχετική απόφαση να αναμένεται προσεχώς.
β) Ο Γενικός Γραμματέας Δημοσίων Έργων κ. Στράτος Σιμόπουλος, μιλώντας την περασμένη εβδομάδα σε εκδήλωση του ελληνικού παραρτήματος του Ινστιτούτου Δημοσίων Έργων στην Αθήνα, υποστήριξε ότι «ξεκαθάρισε το τεχνικό αντικείμενο και άνοιξε ο δρόμος υλοποίησης του βασικού έργου του μετρό Θεσσαλονίκης» και ότι «φαίνεται εφικτή η λειτουργία του έργου το 2018, χωρίς βέβαια τους σταθμούς Βενιζέλου και Βούλγαρη».
Κατόπιν τούτων ερωτάσθε:
● Τι τελικά ισχύει για την αποπεράτωση αυτού του πολύπαθου, αλλά και τόσο ζωτικού για την πόλη της Θεσσαλονίκης έργου; Γιατί διαψεύδονται συνεχώς οι δηλώσεις και διαβεβαιώσεις όλων των αρμοδίων, που αφορούν την επίλυση των προβλημάτων και τον χρόνο αποπεράτωσης του έργου, που έπρεπε να παραδοθεί από τον Οκτώβριο του 2012 ;
● Έχουν βασιμότητα και μπορούν να πραγματοποιηθούν οι απειλές της αναδόχου κοινοπραξίας «ότι θα αποχωρήσει από το έργο» τον Δεκέμβριο του 2014;
● Σε τι ποσό ανέρχονται οι πρόσθετες αποζημιώσεις για καθυστερήσεις που διεκδικεί η ανάδοχος κοινοπραξία; Έχει εκδοθεί η απόφαση της Διαιτησίας; Αν όχι, πότε προβλέπεται να εκδοθεί;
● Είναι εξασφαλισμένη η χρηματοδότηση του έργου, δεδομένου ότι όλα αυτά τα χρόνια έχουν δαπανηθεί τεράστια ποσά, χωρίς να έχει σημειωθεί η ανάλογη πρόοδος στις εργασίες και το έργο παραμένει σήμερα στον «αέρα», ενώ, λόγω της μη παράδοσης των σταθμών «Βενιζέλου» και «Βούλγαρη», για τις απαιτούμενες μελέτες προσαρμογής, ειδικά για τα ηλεκτρομηχανολογικά, «θα πρέπει να δαπανηθούν μερικά εκατομμύρια», όπως δήλωσε ο κ. Σιμόπουλος ;
Ο ερωτών Βουλευτής
Νίκος Νικολόπουλος